Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[C453] fortwo electric drive

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[C453] fortwo electric drive
#1
 __BK__ 
Jako, że jesteśmy jako doradcy handlowi świeżo po pierwszej prezentacji modeli elektrycznych przedstawiam kilka faktów odnośnie modelu fortwo z napędem elektrycznym.

Cały zespół napędowy w wraz z baterią jest nowy względem C451 ED.

Bateria litowo-jonowa o pojemności 17,6 kWh składa się z 96 celi. Producentem jest firma ACCUmotive należąca do koncernu Daimler a sama bateria objęta jest programem recyklingu i podlegać będzie procesowi regeneracji przy spadku pojemności poniżej 70%, która będzie kontrolowana podczas każdego przeglądu w autoryzowanym serwisie.


Gwarancja na baterię wynosi 8 lat i ograniczona jest przebiegiem 100 000km. Każdy smart ED będzie sprzedany wraz z baterią (nie będzie już programu dzierżawy).

Zasięg:
160km

Czasy ładowania w zależności od źródła:
8 godzin - tradycyjne gniazdko 230V
3,5 godziny - stacja ładowania 7,2 kW na bazie gniazdka 400V
1 godzina - stacja ładowania 22kW na bazie gniazdka 400V

Osiągi:
Prędkość maksymalna: 130km/h
Przyspieszenie do 100km/h: 11,5s

Silnik:
60kW
160Nm

Cena:
ok. 95 000zł brutto za Coupe
ok. 110 000zł brutto za Cabrio
(jest szansa na pewne ulgi dla pojazdów elektrycznych)

Subiektywnie:
Fortwo daj niesamowitą frajdę w miejskim ruchu! Jest zwinny, niesamowicie zrywny, elastyczny, cichy i mimo nieco wyższej masy i opon o niskich oporach toczenia ma bardzo dobre właściwości jezdne i zapewnia odpowiedni komfort resorowania.
 Odpowiedz
#2
 Kanapa 
Prosimy o więcej info.
Szczególnie warunki finansowania itd.
451 w ED nie chciano sprzedawać w naszym kraju. Jak widzę ile tego jest ściągane aktualnie na Ukrainę to wrrrr zastanawiam się czy nie zamówić jednego.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#3
 spysiu92 
Warunków finansowań jeszcze nie znamy, mamy przypuszczenia, że będą na podobnych warunkach jak dla wersji spalinowych.

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
 Odpowiedz
#4
 Lolek 
Niestety obawiam się że poziom sprzedaży nie będzie wysoki przy tych cenach, chyba że nasze Wspaniałe Państwo zagrożone smogiem i brakiem tlenu w powietrzu zechce wymyślić i zastosować jakiś sposób ulżenia ewentualnym nabywcą. Na przykład kredyt częściowo umarzany czy choć z zerowymi odsetkami, albo jak w norwegii ulgi na podatkach i to niemałe. Dlatego między innymi jest to kraj o największym odsetku aut elektrycznych na świecie.
 Odpowiedz
#5
 Lolek 
Jak już pisałem w innym wątku, cały sens posiadania elektrycznego auta rozbija się o brak infrastruktury dla takiego rozwiązania. Gminy nie chcą instalować słupków do ładowania bo takich aut jest mało, a dlaczego jest ich mało? Bo nie ma słupków do ładowania! Również takie gniazdko powinno być zasilane energią ekologiczną, jak w norwegii gdzie większość prądu jest pozyskiwana z elektrowni wodnych. Ale są już pierwsze oznaki wiosny w tym temacie, podobno posiadacz auta elektrycznego może poprosić miejscowego dostawcę o montaż publicznego gniazdka. Warunkiem jest dostęp dla innych, no i dobra wiadomość jest taka, że puki co energia w tym gniazdku jest za darmo. Jest też oczywiście i zła, zastosowane przyłącze wymaga np do mojego auta przejściówki za jedyne 700 zł. Kwota w zasadzie zaporowa.
Lolek - motoparalotniarz
 Odpowiedz
#6
 DaSza 
W Norwegii można częściej spotkać Teslę, niż u nas Smarta Smile

Jakby np. chociażby parowanie w strefach płatnego parkowania było darmowe Sad

Panowie, a jak z ogrzewaniem? Bo trochę zimy u nas jest. Najlepszym rozwiązaniem byłoby chyba WebastoWink
 Odpowiedz
#7
 __BK__ 
Smarty ED mają funkcję ogrzewania i klimatyzacji wstępnej programowanej w oparciu o zegar z poziomu komputera lub zdalnie za pośrednictwem aplikacji na Android i iOS. Ponadto standardem jest ogrzewanie foteli (w forfour także tylnych) oraz co niespotykane w tym segmencie - kierownicy. Samo ogrzewanie oczywiście działa szybko ale pobiera dużo prądu i sam producent zachęca do korzystania z grzanych siedzeń właśnie jako alternatywy.

Ceny w odniesieniu do konkurencji są bardzo atrakcyjne i wróżę sukces modelom ED na rynkach Europy Zachodniej, do której chcąc nie chcąc w kwestii aut elektrycznych dołączy i kraj nadwiślański.
 Odpowiedz
#8
 DaSza 
I obyśmy my mogli być częścią tego sukcesu Smile
 Odpowiedz
#9
 Marek 
Szczerze wątpie Nissan czteromiejscowy cena tańsza zasięg większy... elektryczna technologia już dopracowana. Ok znajdzie się marki smart ale nie za te pieniądze przynajmniej na pewno wielu ich nie będzie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 Odpowiedz
#10
 __BK__ 
I co z tego, że ma większy zasięg skoro na tym etapie auto elektryczne obsługuje trasy lokalne. Takie ZOE czy Leaf to dobre na taksówkę rozwiązanie.

fortwo i forfour z napędem elektrycznym to pojazdy idealne do miasta dla 2 i 4 osób i dodatku w zupełnie rozsądnej cenie jak na elektryka i dające sporo frajdy z jazdy
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu