(01.03.2017, 18:52)__BK__ napisał(a): [...] bateria objęta jest programem recyklingu i podlegać będzie procesowi regeneracji przy spadku pojemności poniżej 70%, która będzie kontrolowana podczas każdego przeglądu w autoryzowanym serwisie.
[...]
Gwarancja na baterię wynosi 8 lat i ograniczona jest przebiegiem 100 000km.
Czyli jeśli w ciągu 8 lat sprawność baterii spadnie poniżej 70% ASO będzie przeprowadzać "proces regeneracji". Na czym ma ta czynność dokładnie polegać?
No i sama gwarancja... jaki jest próg sprawności przy którym ASO uzna baterię za niesprawną i wymieni ją na nową?
(02.03.2017, 10:21)__BK__ napisał(a): Samo ogrzewanie oczywiście działa szybko ale pobiera dużo prądu i sam producent zachęca do korzystania z grzanych siedzeń właśnie jako alternatywy.
"Problemem" wszystkich elektryków jest eksploatacja zimą, kiedy temp. spadają poniżej 0. W takich warunkach zasięg drastycznie spada z racji niższej wydajności baterii w niskich temp. Dodatkowo właśnie samo ogrzewanie potęguje problem.
Gdzieś na forum Smarta DE czytałem kiedyś jak pewien użytkownik 451 ED wybrał się zimą w "dalszą drogę" (mowa o ~40 km od domu ). Podczas powrotu temp. otoczenia spadła do -20 st C i miał do wyboru... albo stanąć w połowie drogi albo.... zamarznąć z zimna we wnętrzu, bo aby dotrzeć na baterii musiał jechać z wyłączonym ogrzewaniem. Na szczęście jechał z pasażerem więc sobie "nahuhali"
Cena 453 ED na tle innych elektryków wydaje się być skalkulowana rozsądnie. Tym bardziej, że w cenie dostajemy aku na własność a nie w leasing... a to sporo zmienia w kwestii rentowności tego zakupu. Pytanie ilu jest w PL ekstrawaganckich ekologów ze stówką w kieszeni, chcących pokazać się w aucie 2 osobowym pod galerią lub mordorem
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
&