Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Ciągłe jeżdzenie na ręcznej zmianie biegów

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Ciągłe jeżdzenie na ręcznej zmianie biegów
#1
 sydmund 
Cześć wszystkim!

Przeglądając sieć natrafiłem na bardzo przyjemny artykuł o Roadsterze, napisany przez właściciela tego samochodu. Pojawia się tam jednak taki tekst:

Cytat:You'd get a repetitive strain injury if you had to change gear manually.

Chciałbym Was zapytać o zdanie, co o tym myślicie? Czy rzeczywiście jest tak, że jeżdżąc na łopatkach coś w samochodzie zużywa się bardziej, jest to niezdrowe, prowadzi do szybszego zużycia części związanych ze skrzynią?

Specjalnie szukałem Roadstera z pakietem sportowym/łopatkami i tyle, ile zdążyłem go prowadzić (pochwalę się, gdy wyjdzie z warsztatu), to manetki są świetną alternatywą. Używałem ich właśnie do spokojniejszej jazdy, a nie do piłowania do odcięcia. Mało tego, zaczynam uważać, że tryb auto będę uruchamiał tylko, gdy będzie trzeba gdzieś zadzwonić lub coś zjeść podczas jazdy Wink

Wspomnę jeszcze o małym niuansie, który tutaj nie ma chyba znaczenia... Samochód mam w naprawie, bo kupiłem go ze skrzynią do wymiany. Była to rzecz do zrobienia i o koszty tej naprawy udało się zejść z ceny, więc wszystko super. Samochód przejechał, szurając na biegach 1-3, ponad tysiąc kilometrów. Natomiast skrzynia poleciała całkowicie po ostatnich kilkudziesięciu kilometrach, kiedy używając manetek, jechałem delikatniej niż prowadzi ten samochód automat. Ten fakt oraz to, co zacytowałem wyżej, jakoś mi się zlinkował w umyśle, więc postanowiłem zapytać o to, czy styl manualny jest przyczyną szybszego zużycia skrzyni/aktuatora/sprzęgła Smartów/Roadsterów?

Dzięki za wyjaśnienia.

PS: Znalazłem filmik, gdzie człowiek pokazuje jak smarować aktuator.
Nie oceniam czy dobrze robi, ale może warto dbać w podobny sposób?
 Odpowiedz
#2
 krzyss 
Bzdury jakies Smile
Na manetkach tylko wiecej pali... ja jezdze od conajmniej 40kkm w 80% na manetkach i nic sie nie dzieje.
Ale na manetkach zazwyczaj ostro jezdze, wiec sprzeglo troche moze cierpiec bo zmiany sa na wyzszych obrotach.
 Odpowiedz
#3
 lmkone 
Nie wydaje mi się żeby była jakakolwiek różnica pomiędzy łopatkami czy ręcznym "wachlowaniem" - przecież to tylko zwykły "styk" powodujący przesłanie sygnału odnośnie zmiany biegu.
Co do linka czyszczenia aktuatora - to ja bym osobiście nie stosował tej praktyki - wydaje mi się że to bardziej go zawali niż wyczyści - czyszczenie powinno odbyć się po wyjęciu i rozebraniu aktuatora.
 Odpowiedz
#4
 krzyss 
Smarowanie akutatora, nie CZYSZCZENIE Smile

Smarowac mozna, czyscic ciezko bo jest zanitowany...
 Odpowiedz
#5
 Kanapa 
Teoretyczne numerki z EPC dla skrzyń biegów w 452 plus gdzie również były montowane.
45 KW
Skrzynia Q0009478V003000000 - Getriebe MCT1
Ta skrzynia była w 450 serii 400, 432, 433, 300, 330, 332, 333, 335
i 452 serii 332 oraz 432
60 KW
Skrzynia Q0009479V004000000 - Getriebe MTC1
Ta skrzynia była w 450 serii 400, 432, 433
i 452 serii 334 oraz 434
Brabus - 74 KW
Skrzynia Q0018166V001000000 - Getriebe 74 KW
Stosowana od 04/02/2004 od numeru podwozia L 024690
Montowana tylko w 452 model 337, 437

Co ciekawe http://www.evilution.co.uk/index.php?menu=info&mod=304 podaje że przełożenia 60 i 74 KW są identyczne.

Jednak: "Brabus Gearbox In A Non Brabus Smart
It still isn't widely known but you can't just put a Brabus gearbox in a non Brabus smart.
What happens is the car is usually happy to drive in gear 1, 2 and 3 but as it switches over to final drive 2, the gearbox speed is wrong so the ECU calls it up as a shifting fault and shows 3 bars on the speedo."


Wiem że już nic nie wiem. Niech wypowiedzą się fachowcy.
Laughing
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#6
 jakubo 
Czyścisz go myjką pod ciśnieniem po zdemontowaniu silnika.
Pomogłem daj [Obrazek: postbit_reputation.gif]
 Odpowiedz
#7
 krzyss 
(06.03.2014, 00:32)Kanapa napisał(a): Jednak: "Brabus Gearbox In A Non Brabus Smart
It still isn't widely known but you can't just put a Brabus gearbox in a non Brabus smart.
What happens is the car is usually happy to drive in gear 1, 2 and 3 but as it switches over to final drive 2, the gearbox speed is wrong so the ECU calls it up as a shifting fault and shows 3 bars on the speedo."


Wiem że nic nie wiem niech wypowiedzą się fachowcy.
Laughing

Moze Merc-LUX wypozyczy skrzynie od roadstera brabusa Smile (zdaje sie ze maja taka na stanie)
Ja chetnie przeszczepie i sprawdze ! Very happy
 Odpowiedz
#8
 sydmund 
Dzięki za rozwianie wątpliwości. I to w tę dobrą stronę Smile
 Odpowiedz
#9
 lmkone 
Przepraszam - trochę się zagalopowałem, źle napisałem bo błędnie zapamiętałem artykuł ( http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/for...uator.html ) odnośnie aktuatora.
 Odpowiedz
#10
 promyk 
po co jeździć na ręcznym, to już lepiej przytrukać sobie kobyłke Razz
życie jest piękne
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu