Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Ciężkie odpalanie

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Ciężkie odpalanie
#1
 ruciu 
Drażni mnie (coraz bardziej) ciężko zapalający silnik. Czy ktoś może podpowiedzieć co może być przyczyną i jak z tym walczyć?
Objawy są różne:
- rozrusznik kręci wolno 2-3 razy, zaczyna kręcić szybko i po kilku obrotach silnik zapala,
- rozrusznik kręci wolno raz, cisza, wolno drugi raz, cisza, wolno trzeci raz i zapala,
- czasem od razu kręci szybko ale też musi kilka ładnych razy obrócić zanim silnik zagada.

Aku jest sprawny bo zapala cały czas i z tym nie mam problemu. Latem są te same objawy rano, jak auto postoi na słońcu to od razu rozrusznik śmiało kręci i zapala.
Mój tato mówi, że to mogą być jakieś luzy na rozruszniku... Ma ktoś pomysł co to może być i co z tym zrobić?
 Odpowiedz
#2
 przemo 
Sprawdź alternator, jak łożyska są zatarte to jest opór i rozrusznik nie ma siły kręcić. Najprościej poluzować śrubę na alternatorze napinającą pasek i sprawdzić czy kręci normalnie.
Miałem podobną sytuację i oddałem rozrusznik do regeneracji, okazało się że jest dobry.
 Odpowiedz
#3
 ruciu 
A jak poluzuję tą śrubę to mogę tak z tym jeździć czy muszę alternator wymienić?
 Odpowiedz
#4
 przemo 
(31.10.2015, 20:10)ruciu napisał(a): A jak poluzuję tą śrubę to mogę tak z tym jeździć czy muszę alternator wymienić?

Nie, nie możesz tak jeździć bo nie będzie ładowania i pompa wody nie będzie pracować. Robisz to tylko w celu zdiagnozowania przyczyny ciężkiego odpalania. Jeżeli poluzujesz ten pasek i auto odpali normalnie to masz odpowiedz że alternator trzeba wymienić bądź zregenerować, jeśli na poluzowanym pasku auto będzie dalej ciężko odpalać to prawdopodobnie przyczyną jest tu rozrusznik i też trzeba go wymienić na nowy bądź wysłać do regeneracjiCool
 Odpowiedz
#5
 ruciu 
(01.11.2015, 15:37)przemo napisał(a):
(31.10.2015, 20:10)ruciu napisał(a): A jak poluzuję tą śrubę to mogę tak z tym jeździć czy muszę alternator wymienić?

Nie, nie możesz tak jeździć bo nie będzie ładowania i pompa wody nie będzie pracować. Robisz to tylko w celu zdiagnozowania przyczyny ciężkiego odpalania. Jeżeli poluzujesz ten pasek i auto odpali normalnie to masz odpowiedz że alternator trzeba wymienić bądź zregenerować, jeśli na poluzowanym pasku auto będzie dalej ciężko odpalać to prawdopodobnie przyczyną jest tu rozrusznik i też trzeba go wymienić na nowy bądź wysłać do regeneracjiCool

Dzięki, będę w weekend miał czas to sprawdzę tak jak mówisz Smile
 Odpowiedz
#6
 shagger 
Zatarty alternator nie sprawi ze rozrusznik nie bedzie mial sily zakrecic.U mnie altek calkiem stanal i rozrusznik bez problemu krecil.Po kilku razach urwalo pasek i znalazlem go pod smartem.
 Odpowiedz
#7
 przemo 
(01.11.2015, 21:38)shagger napisał(a): Zatarty alternator nie sprawi ze rozrusznik nie bedzie mial sily zakrecic.U mnie altek calkiem stanal i rozrusznik bez problemu krecil.Po kilku razach urwalo pasek i znalazlem go pod smartem.

Przecież kręci tylko tak jak byś na korbę odpalał.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [450] Odpalanie na po pych. Jarro 14 15.794 14.01.2023, 16:01
Ostatni post: brutal123
  Losowe Odpalanie lazek 16 7.513 01.07.2009, 02:11
Ostatni post: Guest



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu