Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Co mnie dziś wkurzyło....??

Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Co mnie dziś wkurzyło....??
 meselek 
witam.może jeszcze mnie nie wkurzyło ale mocno mnie zaintrygowało.A więc jadąc wolno po jakiś nierównościach około 20-30 km/h mrugnie mi czasami ten środkowy wykrzyknik.zdarzyło mi się już tak dwa razy w przeciągu około 3 m-cy.co to może być gdzie trzeba zajrzec , czym zainteresowac? czy może ten typ tak ma.pozdrawiam
 Odpowiedz
 obwd-crash 
(14.05.2017, 09:45)meselek napisał(a): witam.może jeszcze mnie nie wkurzyło ale mocno mnie zaintrygowało.A więc jadąc wolno po jakiś nierównościach około 20-30 km/h mrugnie mi czasami ten środkowy wykrzyknik.zdarzyło mi się już tak dwa razy w przeciągu około 3 m-cy.co to może być gdzie trzeba zajrzec , czym zainteresowac? czy może ten typ tak ma.pozdrawiam

Na nierównościach ? 
Zapewne ESP wykryło różnicę w prędkościach kół i zareagowało, a wtedy wyświetla się ta kontrolka informując "kierownika robót" żeby uważał Wink
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
 Bocian 
Całkowita utrata mocy tak nagle tak nie spodziewanie. Zatrzymał mi się pod mostem Północnym i ani kroku dalej grrrrrr....
Dzięki Bogu braciszek nigdzie nie wyjechał i mnie przyciągnął do domu.
wg OBD
błąd PO600 układ napędowy serial comunication link
bląd PO301 układ napędowy cylinder 1 misfire detected
ni cholery nie wiem o co chodzi. Domyślam się ale ze mnie taki mechanik jak z koziej du.... trąba to się tylko "domyślam"
 Odpowiedz
 Lolek 
Padł mi alternator, bez żadnego ostrzeżenia, po prostu przestało ładować i tyle. Na razie go wydłubałem i do elektryka na regenerację.
 Odpowiedz
 obwd-crash 
(16.05.2017, 18:43)Lolek napisał(a): Padł mi alternator, bez żadnego ostrzeżenia, po prostu przestało ładować i tyle. Na razie go wydłubałem i do elektryka na regenerację.

W 451 ?
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
 Lolek 
Sorka, w 450, robiłem go 80 kkm temu, trochę krótko bo poprzednio wytrzymał 160. l
 Odpowiedz
 obwd-crash 
Mój teraz robiłem po 170 kkm, nie okazywał objawów zużycia w czasie pracy. Po demontażu okazało się że przednie łożysko to prawie trup, a pierścienie ślizgowe też niewiele im brakowało do całkowitego zużycia.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
 CodeBoy 
Mi dziś przestał lądować akku, ale obstawiam ze pasek, bo 2 dni temu (wtedy ostatnio jeździłem) słyszałem jakieś walenie w komorze silnika, ale po otwarciu nic nie znalazłem, a dziś już ikonka po ok 1 minucie jazdy.
Powiedzcie mi czy da sie wymienić samemu ten pasek, czy tylko podnośnik etc, i jak ew sprawdzić ze to pasek, gdzieś go widać ?
 Odpowiedz
 Lolek 
Sam założysz bez trudu, podstawiamy lewarek typu żaba pod prawy wahacz (tą rurę z tyłu). Teraz trzeba zdjąć tylne prawe koło, i wyjąć osłonę paska wieloklinowego. Jest przymocowana do ramy dwoma takimi plastikowymi kołkami o średnicy około 2 cm które trzeba uchwycić kombinerkami i pociągnąć w dół. Następnie długą sztorcową siedemnastką luzujemy śrubę napinającą pasek i dopasowujemy klucz do pokręcania alternatorem, chyba 24 z grzechotką. Teraz zakładamy pasek na alternator i pompę wody oraz trochę na koło pasowe silnika. Jeśli mamy klimę to najpierw trzeba zdjąć pasek napędzający kompresor. Skb musi być na luzie, pokręcając alternatorem naprowadzamy pasek na właściwe położenie, a następnie odpowiednio napinamy pasek. Wygodnie robi się to łyżką do opon wsadzając ją pomiędzy alternator a silnik, następnie dokręcamy dolną śrubę alternatora i po robocie. Prawidłowo napięty pasek powinien się dać zwichrować o 90 stopni ale z dużym trudem. Reszta w odwrotnej kolejności. Po kilkuset kilometrach pasek może trochę piszczeć zaraz po rozruchu, jeśli dłużej niż 10 sekund to należy go trochę napiąć. Pasek napięty za bardzo to duże obciążenie dla pompy wody i dla przedniego łożyska alternatora. Za słabo napięty będzie piszczał po pokonaniu kałuży oraz po rozruchu ale dłużej.
 Odpowiedz
 CodeBoy 
(17.05.2017, 22:33)Lolek napisał(a): Sam założysz bez trudu, podstawiamy lewarek typu żaba pod prawy wahacz (tą rurę z tyłu).  Teraz trzeba zdjąć tylne prawe koło, i wyjąć osłonę paska wieloklinowego. Jest przymocowana do ramy dwoma takimi plastikowymi kołkami o średnicy około 2 cm które trzeba uchwycić kombinerkami i pociągnąć w dół. Następnie długą sztorcową siedemnastką luzujemy śrubę napinającą pasek i dopasowujemy klucz do pokręcania alternatorem, chyba 24 z grzechotką. Teraz zakładamy pasek na alternator i pompę wody oraz trochę na koło pasowe silnika. Jeśli mamy klimę to najpierw trzeba zdjąć pasek napędzający kompresor. Skb musi być na luzie, pokręcając alternatorem naprowadzamy pasek na właściwe położenie, a następnie odpowiednio napinamy pasek. Wygodnie robi się to łyżką do opon wsadzając ją pomiędzy alternator a silnik, następnie dokręcamy dolną śrubę alternatora i po robocie. Prawidłowo napięty pasek powinien się dać zwichrować o 90 stopni ale z dużym trudem. Reszta w odwrotnej kolejności. Po kilkuset kilometrach pasek może trochę piszczeć zaraz po rozruchu, jeśli dłużej niż 10 sekund to należy go trochę napiąć. Pasek napięty za bardzo to duże obciążenie dla pompy wody i dla przedniego łożyska alternatora. Za słabo napięty będzie piszczał po pokonaniu kałuży oraz po rozruchu ale dłużej.

Dzięki za dokładny opis, ale pasek niestety cały wszystko wskazuje ze umarł alternator :(
Jeszcze mam pytanie czy CDI w "automacie" można w razie co holować, pchać ?
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Smile Co mi dziś poprawiło humor? rogas 6.931 1.406.550 Wczoraj, 15:23
Ostatni post: Kiko111
  Dostałem dziś pw Lolek 0 3.172 03.01.2016, 17:37
Ostatni post: Lolek
Shocked to dla mnie ważne - tak niewiele może tak wiele kajetanbudacz 1 3.886 13.03.2014, 22:34
Ostatni post: LAZY.
  Smart - przekonajcie mnie ;) 25 18.152 30.05.2010, 19:55
Ostatni post: kasiunqa
  Ale mnie kusi kupic znowu SMARTA F2 - warto czy nie? 11 9.526 27.04.2007, 14:06
Ostatni post: Guest
  co zaskoczylo mnie w smart shopie... 7 6.954 08.11.2002, 18:14
Ostatni post: Guest



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości



Menu