Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Dbanie o silnik cdi

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Dbanie o silnik cdi
#1
 CodeBoy 
Wczoraj jadąc autostradą A1 i A2 do Warszawy (nie Smartem) zacząłem się zastanawiać , jak jest z dbaniem o silnik w CDI na takich długich trasach. Szykuje się w dość długą jak na mnie trasę i się zastanawiam, jak dbacie o silnik, co ile km / czasu robicie przerwy aby silnik odpoczął, na jakich obrotach najlepiej trzymać cdi, na dłuższej trasie. No i najważniejsze jak długo dajecie pracować wentylatorowi, przed zgaszeniem. Mój maluch ma już na liczniki 196kkm więc pytania wydają się zasadne, a ja nie mam doświadczenia z takimi maleństwami, jeśli idzie o silnik.
 Odpowiedz
#2
 ŁYSY13 
Silnik jest ok
Nawet 1300 km pracował bez przerw na tankowanie
Miałem program i nic się nie dzialo na powrocie z Montecao za jednym ciągiem
W tym dwie godziny snu i motor pracował.
Bardziej bałem się o rozrusznik jak o motor
120 km/h to dobra prędkość

Łysy 13 pozdrawia
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz
#3
 CodeBoy 
Ok czyli ponad 500km z tankowaniem i przerwami na kawę powinien dac spokojnie da radę. A co z ma rozrusznik z silnikiem, to nie jest tylko przy odpaleniu ?
 Odpowiedz
#4
 obwd-crash 
1200km w 10 godzin, z prędkościami powyżej 150km/h i jedną 15 minutową przerwą na tankowanie przy około 240 tys. km przebiegu. Obecnie prawie 326 tys. i nadal nawet oleju nie trzeba dolewać między wymianami.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#5
 CodeBoy 
A jeszcze zadam pytanie o rozbiegany silnik, czy nasze CDI są jakoś przed tym zabezpieczone ?, ew jak je zgasić w naszym pseudo Automacie Smile
 Odpowiedz
#6
 ŁYSY13 
No tak ale wracałem sam te km
Jak by nawalił
A każde zjazdy z autostrady studzenie
Turbo więc wolałem nie wyłączać auta

Łysy 13 pozdrawia
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz
#7
 CodeBoy 
(02.06.2017, 11:40)ŁYSY13 napisał(a): No tak ale wracałem sam te km
Jak by nawalił
A każde zjazdy z autostrady studzenie
Turbo więc wolałem nie wyłączać auta

Łysy 13 pozdrawia

A ok, teraz rozumiem.
 Odpowiedz
#8
 psuwacz 
RAZ się zapomniałem - prosto po zjechaniu z automatu wyłączyłem silnik. Po restarcie cztery kropki, a potem trzy poziome kreski Smile mądry Piksel upomniał mnie, że tak się nie robi. Po następnym restarcie wszystko wróciło do normy, ale generalnie w trasie nawet potrafię nie gasić na tankszteli lejąc ropę. To z resztą nie benzyna, więc ryzyko pożaru praktycznie zerowe. Trasy raczej latam na "zaklepane", oleju nie bierze, działa zacnie. Najważniejsze - dać się schłodzić olejowi, żeby się nie koksował na korpusie turbiny w 800 gradusach...

Wysłane z mojego STV100-4 przy użyciu Tapatalka
[Obrazek: 412338.png]        Dobrze gadam? Dodaj do REP-u, nie krępuj się! 
 Odpowiedz
#9
 Marek 
Cdi są nie zniszczalne. Jeśli dbasz na czas wymieniasz olej i filtry nie katujesz zimnego i nie gasisz gorącego.


facebook/ dreamliner cdi
 Odpowiedz
#10
 MariuszB 
Generalnie motor jest bardzo trudny do zabicia i jest na to wiele przykładów z tego jak i innych for tematycznych.

Takie przykłady nie są odosobnione i mówią dobitnie jak bardzo udaną jednostką jest 0.8 CDI od Mercedesa...
Cytat:1200km w 10 godzin, z prędkościami powyżej 150km/h i jedną 15 minutową przerwą na tankowanie przy około 240 tys. km przebiegu. Obecnie prawie 326 tys. i nadal nawet oleju nie trzeba dolewać między wymianami.

Inny przykład jaki został zamieszczony tu na forum (użytkownik z IT, motor ori od nowości)

[Obrazek: c3317b217756d3fbb75c0589e6ec137a.jpg]

Podstawowa kwestia to wymiana oleju na czas + wolne rozgrzewanie i chłodzenie.
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
[Obrazek: ff0baef4730a79e1.jpg]  &  [Obrazek: 4820fed949e609bdgen.jpg]

 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Było "Jak rozpoznać silnik do remontu" a jest dyskusja o wszystkim azghr1982 11 8.452 03.06.2014, 15:37
Ostatni post: Gal
  Silnik napędzany Torem - tankujesz raz na 100 lat :) Sebartus 2 3.373 21.02.2009, 23:45
Ostatni post: Guest
  Silnik 9 4.139 02.12.2006, 17:58
Ostatni post: roadster
  Problem - silnik sie przegrzewa w moim FT CDI 3 3.646 24.11.2006, 09:23
Ostatni post: Guest
  Fabrycznie wzmocniony silnik CDI Fortwo ???!!! 7 3.516 06.06.2006, 08:19
Ostatni post: Guest
  ile może mieć koni silnik mojego smarta ? 14 12.855 13.04.2006, 00:07
Ostatni post: Siwek
  Kupie silnik do smart fortwo Siwek 0 2.752 28.11.2005, 18:01
Ostatni post: Siwek
  For Two CDI pali mi ok 5 litrów,ile wam palą CDI ???? 4 3.455 18.07.2005, 19:27
Ostatni post: Guest
  Paranoja!!! wymieniaja mi silnik na gwarancji sherlock 0 2.054 21.04.2005, 12:31
Ostatni post: sherlock



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu