Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Demontaż zawór EGR - usunięcie na stałe by Łysy

Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Demontaż zawór EGR - usunięcie na stałe by Łysy
#1
 Smutny 
Hej

Wczoraj dzięki uprzejmości Łysego usunęliśmy z mojego smarcika EGR, zrobiliśmy przelot na odmie. W celach naukowych a również dla potomności przedstawiam fotorelację z zabiegu. Oczywiście wszystkie pochwały dla Łysego bez jego wiedzy i umiejętności nic bym nie zrobił, nadawałem się jedynie ( a i tak po szkoleniu do trzymania światła Smile ). Mam nadzieję, że mając taką wiedzę inni będą mogli z tego skorzystać. Może powstanie więcej poradników, nigdy nie wiadomo.


Koniec gadania czas na zdjęcia ( po kliknięciu mamy oryginalną wielkość ).


Na początek usunięcie EGR


1. Pacjent przed zabiegiem

[Obrazek: DuY6lIwl.jpg]

2. Zestaw potrzebny do działania:

[Obrazek: FusDQE5l.jpg]

2 x zaciski wielkość 32-50 mm
1 x rurka o średnicy 4,2 cm długość około 20 cm
1 x blaszka do zaślepienia wejścia do silnika ( bezcenne robione na miarę )
1x widoczna rurka gumowa wielkość - tak aby weszła na naszą zrobioną rurkę ( później będzie widać po co dokładnie jest ona )

oraz niewidoczne tutaj ale będzie widać na naszych rączkach - rękawiczki gumowe ! rączki czyste, rączki szczęśliwe i robimy prawdziwą operację na smarcie Smile

3. Dodatkowe narzędzia

[Obrazek: Kp5ox3gl.jpg]

Bardzo przydatne do czyszczenia silnika, później widać czy coś przecieka, czy wszystko jest w porządku.

4. Zdejmujemy tylni zderzak !

[Obrazek: LujHG4Wl.jpg]

[Obrazek: BO7WuQAl.jpg]

5. Bez tylnej belki

[Obrazek: b8fWwIPl.jpg]

6. Zbliżenie

[Obrazek: BkITh7ll.jpg]

7. Wyrzucamy rurkę dochodzącą do turbiny

[Obrazek: K37XKlGl.jpg]

[Obrazek: K37XKlGl.jpg]

Widać jaki brudno i źle, na szczęście znajdziemy na to sposób Smile

8. Mamy dostęp do EGR najpierw trzeba usunąć dojście do silnika

[Obrazek: a2arKTxl.jpg]

9. Odkręcamy wpierw te śrubki

[Obrazek: a2arKTxl.jpg]

[Obrazek: c0QxGebl.jpg]

[Obrazek: pBNl8tXl.jpg]

10. Następnie działamy z drugiej strony rurki

[Obrazek: Glv7Uavl.jpg]

Niestety dojście jest ciężkie i trudno zrobić zdjęcie a co dopiero odkręcić ;/

[Obrazek: B5HbFU1l.jpg]


11. A tu już odkręcona

[Obrazek: BPD8pkWl.jpg]

[Obrazek: uLG8UfDl.jpg]

12. Zabieramy się za EGR

[Obrazek: wHUCI6Vl.jpg]

Wpierw luzujemy dolną obejmę drucianą, następnie odkręcamy sam EGR

13. Widok z góry

[Obrazek: 0DtmAQHl.jpg]

Trzeba poluzować dwie obejmy - jedną na EGR drugą na silniku - trzeba odłączyć pompę bo inaczej nie damy rady tego zrobić

14. Wyciągamy wiatrak - inaczej nie odkręcimy trzeciej śruby od EGR

[Obrazek: Lv3gRi8l.jpg]

[Obrazek: XPCOFjsl.jpg]

[Obrazek: fPLkLvyl.jpg]

15. Sprawca zamieszania już na wolności

[Obrazek: VYWggS0l.jpg]

[Obrazek: 0vQK6Azl.jpg]

[Obrazek: ly4SZyLl.jpg]

16. Wnętrze bez EGR'u

[Obrazek: hjw9423l.jpg]

[Obrazek: d1FCQB9l.jpg]

17. Dla ciekawskich - tak wygląda paluch po wsadzeniu do intercoolera

[Obrazek: IY913udl.jpg]

18. A teraz magia Łysego - operacja na dolnej rury dochodzącej do EGR'u

[Obrazek: ADurrcWl.jpg]

[Obrazek: cvRnOMrl.jpg]

[Obrazek: Pwq5Oj8l.jpg]

[Obrazek: vzZtU2gl.jpg]

[Obrazek: xFStlRrl.jpg]

W prostych słowach - trzeba zdjąć tą blaszkę Smile

19. Czy wspomniałem, że wszystko ładnie czyścimy ? Smartki nie lubią brudu !

[Obrazek: 7jjHpkMl.jpg]


[Obrazek: eIzim6Ul.jpg]


20. A teraz produkcja protezy, która zastąpi nam EGR tutaj używamy naszą gumową rurkę również !

[Obrazek: RGLyiRel.jpg]


i w całości

[Obrazek: zcw2XLnl.jpg]

[Obrazek: iUq4D2Yl.jpg]

21. Montaż w Smarcie

[Obrazek: 6DGjM1Jl.jpg]

[Obrazek: fIS03tTl.jpg]


[Obrazek: zrIASttl.jpg]

dolne ujęcie

[Obrazek: w5hQKItl.jpg]

widzimy dokładnie rozmiar objemy

[Obrazek: wFNuOpVl.jpg]


22. Bonus - tak wyglądają łopatki turbinki !

[Obrazek: YNquDEvl.jpg]



Teraz czas na dolot !

23. Trzeba ładnie wyczyścić

[Obrazek: vplvo8Nl.jpg]


24. Następny patent Łysego aby zaślepić wyjście

[Obrazek: hPup90Ol.jpg]

25. Razem

[Obrazek: rEzbiuHl.jpg]


[Obrazek: Ex3V56Nl.jpg]

Jak oryginał !

26. Montujemy w smartku

[Obrazek: aiqzJVql.jpg]


[Obrazek: odzVY8pl.jpg]


27. Następny patent Łysego - prosto z OBI, dział ogrodniczy

[Obrazek: HBtoOnhl.jpg]

Potrzebne jest on aby wąż się nie zginał i był przepływ

[Obrazek: zx1cja6l.jpg]

28. Przeprowadzamy wężyk ogrodowy tak aby miał ładne wyjście

[Obrazek: IDBCFfIl.jpg]


Uwaga - to nie jest końcowa wersja dolotu - w tej wersji będzie cieknąć pod nasz samochodzik. Wąż który mieliśmy był zbyt giętki - trzeba używać bardziej sztywnego ale bez przesady Smile

29. A tu już końcowy przegląd - zakładamy panele i można śmigać ! Smile

[Obrazek: cMBUNqvl.jpg]
 Odpowiedz
#2
 BUBER 
Też przeżyłem taką operację u Łysego polecamHammer.
Idealnie zrobiona historia przeróbki.
Co do opisu to powinien być dział z fotorelacją z naszych napraw.
 Odpowiedz
#3
 meduss 
Wielkie dzięki za relację!
Jak dobrze rozumiem EGR został usunięty? Czy w takim wypadku Smart nie będzie wchodził w tryb awaryjny?
 Odpowiedz
#4
 meduss 
Twoje/Wasze rozwiązanie jest niczym innym jak alternatywą dla emulatora EGR?
 Odpowiedz
#5
 ŁYSY13 
Emulator jest bo potrzebny Smart by nie śmigał . Tu jest brak zaworu i inne przeloty . Kiedyś przejedz się takim smartem to sprawdzisz co to znaczy . Jak brak EGR i odmy do turbo nie leci syf i dobry wydech. Cała operacja około 4,5 godz . Warto dobre foty zrobicie sami na pewno 100% zadowolenia i sprawności smart jak byśmy mu 100 kg zabrali z bagażnika
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz
#6
 Lakerol 
WOW, Panowie gratulacje za wykonana prace i relacje foto Very happy
 Odpowiedz
#7
 obwd-crash 
OT: Smutny skąd taki ładny tłumik ?
Jak się sprawuje ?
Gdzie taki można dostać ?
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#8
 tjakubik 
Czy po takiej przeróbce obroty będą pełne? Ja mam na chwilę obecną wycięty EGR przez mechanika, zamontował jakąś zastawkę aby syf nie leciał do turbo ale mówi, że trzeba teraz podłączyć samą elektronikę EGRu, która padła wcześniej, bo inaczej wkręca się tylko do 3 tyś. obr/min
 Odpowiedz
#9
 ŁYSY13 
Dlatego nic nie daje zostawienie cewki . Tylko wstaw emulator i śmigasz miliony km
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz
#10
 ŁYSY13 
Pojawiło się w allegro warto zobaczyć


http://allegro.pl/59-zaslepka-egr-smart-...08718.html
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [450] Emulator EGR -CDI ŁYSY13 165 125.913 11.06.2023, 20:55
Ostatni post: berthold61
  ROZGAŁĘŹNIK ZAPALNICZKI NA STAŁE 54adams 6 4.959 26.09.2014, 10:49
Ostatni post: spysiu92
  [450] Demontaż EGR ŁYSY13 2 3.865 01.11.2012, 22:28
Ostatni post: ŁYSY13
  [450] Zawór upustowy blow off 10 13.786 26.09.2008, 12:11
Ostatni post: kamill



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu