Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Dolewka plynu chlodzacego

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Dolewka plynu chlodzacego
#1
 Jarro 
Czy jest jakis rekomendowany przez smarta czy moze byc uniwersalny? w instrukcji FT nic nie znalazlem.
F2 Cabrio Passion 599 & F2 Cabrio Brabus 599
 Odpowiedz
#2
 Gość 
Ja używam zwykłego i nie mam problemów. Silnik bardzo szybko łapie temperaturę i nie przekracza 80 stopni. W zimie podczas mrozu pali się 60 stopni Smile
 Odpowiedz
#3
 Gość 
rekomendowany jest płyn mercedesa.ale mozesz dolac czegoś na glikolu (w zasadzie wszystkie takie już są)np petrygo bo ladny niebieskiWink
 Odpowiedz
#4
 Jarro 
Niestety nie jest tak rozowo:( ale po kolei: zauwazylem, ze sie silnik przegrzewa, zapalaja sie dosc szybko 4 kropki. Dojechalem jakos do pracy, po zaparkowaniu zauwazylem ze cos cieknie z przodu, kapie na chodnik z chlodnicy:( Wracajac wlalem litr petrygo, pod domem (trasa 10 km) zapalilo sie juz 5 kropek, a po chlodziwie ani sladu, skads wyraznie wycieka.
Wole nie ryzykowac i nie jechac do SC, ze wzgledu na odleglosc - kilkanascie kilometrow. Ale zaraz obok domu mam ASO Skody, i teraz pytanie - czy skodziarze poradza sobie z diagnoza, czy system chlodzacy smarta jest na tyle unikalny, ze lepiej nie probowac? Troche zalamany jestem.
F2 Cabrio Passion 599 & F2 Cabrio Brabus 599
 Odpowiedz
#5
 Lolek 
Jeśli masz wyciek to z lokalizacją nieszczelności nie powinno być problemu. Po naprawie i zalaniu nowym płynem (petrygo jest bardzo dobre), trzeba będzie odpowietrzyć układ np. poprzez uniesienie przodu jak najwyżej, najechanie na pobliskie 2 lub 3 schodki powinno wystarczyć. Pozdrawiam.
Lolek - motoparalotniarz
 Odpowiedz
#6
 Gość 
często przeciera sie wąż dolny chłodnicy o prawy drązek kierowniczy-skodziarze dadzą radę,tylko powiedz im ze nalezy wyjąc czujnik temp płynu chłodzacego by go odpowietrzyć-inacze 5 kropek na bankSmile
 Odpowiedz
#7
 jaqub 
jak masz gdzies w okolicy kanal to mozesz sam sprawdzic bo mozliwe ze tylko zsunela sie jakas opaska w najgorszym przypadku masz uszkodzona chlodnice (nie wiem czy w smarcie bardziej z przodu jest chlodnica zwykla czy chlodnica klimy) ale jesli uszkodzenie (dziura) jest niewielka mozesz zaryzkowac ze specyfikami (ktore mozesz dostac na kazdej stacji benzynowej) do awaryjnego latania chlodnicy a nastepnie zalac chlodnice i dojechac do jakiegos warsztatu. Ew. mozesz wymontowac chlodnice i zawiezc do pospawania (naprawy).
 Odpowiedz
#8
 Gość 
Miałem to samo. Ubywało mi powoli płynu, aż w końcu gdy jechałem na uczelnię zapaliło mi się 120C Smile Cały płyn wyciekł Smile Okazało się, że jakaś obejma ocierała o wąż i w końcu całkiem przetarła. Nie miałem czasu sam tego robić więc za naprawę i zalanie zapłaciłem chyba 80 zł. Albo 120... nie pamiętam.
 Odpowiedz
#9
 Jarro 
Bylem u skodziarzy, podeszli do problemu bardzo ambicjonalnie. Podniesli samochodzik, ale trudno im bylo przedostac sie przez plastikowe oslony pod spodem... ostatecznie znalezli dziurawy przewod (po stronie kierowcy, a nie po prawej jak pisal musashi), ale nie mieli na wymiane, wiec go przecieli, wsadzili obydwa konce w kawalek innej rurki i skrecili zaciskami... tyle ze w drodze powrotnej znow zapalilo sie 5 kropek:( sprobuje jeszcze odpowietrzyc uklad, stane na podjezdzie do garazu zeby przod byl wyzej i zobaczymy... jak sie nie uda, to chyba lawete bede musial wzywac zeby go zabrac do SC:(
F2 Cabrio Passion 599 & F2 Cabrio Brabus 599
 Odpowiedz
#10
 Gość 
Spokojnie. Ja stawiam na zapowietrzony teraz układ. Płyn wyciekł i zostało powietrze.

A jeśli jednak dalej coś będzie nie tak to dlaczego od razu lawetę? Nie taniej byłoby na hol wziąć smarcika?
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu