Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

DUMP VALVE (POP - OFF VENTIL )

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
DUMP VALVE (POP - OFF VENTIL )
#1
 Gość 
Chcialem sie zapytac czy mozna w polsce DUMP VALVE (POP - OFF VENTIL ) kupic jak tak ile kosztuje. Bylby tesz ktos gotowy przy dobrej cenie mi go pszyslac??
Oto pare zdjec dla wszystkich co niewiedza jak on wyglada

[Obrazek: 1-S0021.jpg]
[Obrazek: 2-S0021.jpg]

Smartige Pozdrowienia
Grzegorz

<small>[ Edytowane przez Gollem dnia 2004/01/13 6:35:38 ]</small>
 Odpowiedz
#2
 Gość 
z czym to sie je ??? Smile
 Odpowiedz
#3
 Gość 
To jest po to zeby w malych obrotach miec turbo. Normalnie masz przy 3000-3500 obrotach turbo ale z POP - OFF VENTIL turbo zaczyna sie krencic przy 700-1000 obrotach.
I twuj smart rospendzy sie szybciej.

Smartige Pozdrowienia
Grzegorz
 Odpowiedz
#4
 Gość 
Hallo ze jak;

Dump valve nie jest do tego by zapewniac doladownie na niskich obrotach tylko zeby podtrzymac turbo przy zmianie biegow.
Noramlnie kiedy zmieniasz biegi turbo zwalnia bo silnik nie ma zapotrzebownia na tyle powietrza ile ono dostarcza. W tej chwili otwiera sie dump valve ktory spuszcza (z sykiem ) nadmiar powietrza pozwalajac dalej sie krecic bez problemu turbinie i po zalozeniu biegu nie musi sie ona napedzac tylko o wiele szybcie zapewnia pelne doladownie.

Niestety wiele osob z zamontowanym zaworem narzeka ze zawor chlapie do komory silnika olejem ktory jest w powietrzu z turbo

BTW Turbo w silniku 698 zalacza sie przy 2200 rpm

<small>[ Edytowane przez xsherlock dnia 2004/01/30 14:54:50 ]</small>
 Odpowiedz
#5
 Gość 
1) 2200 rpm-zgadza się
2) Dump valve ma po prostu za zadanie zmniejszyć bezwładnośc turbiny (działa także przy wyłączaniu silnika-nie trzeba tyle czekać)
3) jeżeli z zaworu leci dużo oleju (może lecieć,ale powinny byc to ilości wogóle,albo ledwie,ledwie zauważalne) to sprawdź turbine...może się już kończy
4) Dump valve nie jest podtrzymaniem turbo.Podtrzymanie turbo to bezpośredni wtrysk (i wybuch) paliwa do kolektora wydechowego w celu podniesienia cisnienia spalin ,co z kolei pozwala na utrzymania trubiny na wysokich obrotach mimo odjęcia gazu.Tylko do zastosowania w samochodach rajdowych-killing me (turbo) softly.
5) "W tej chwili otwiera sie dump valve ktory spuszcza (z sykiem ) nadmiar powietrza pozwalajac dalej sie krecic bez problemu turbinie i po zalozeniu biegu nie musi sie ona napedzac tylko o wiele szybcie zapewnia pelne doladownie."
..trochę sam sobie przeczysz.Pierwsza część jest prawdziwa...do "i"
 Odpowiedz
#6
 Gość 
mi jest obojetne dokladna funkcja mialem go w moim starym smarcie i bylo wszystko ok ponad 30000km z nim zrobilem i bylem zadowolony. nie wybudowalem go bo kupiec mojego starego smarta go chcial. ale moim pytaniem bylo czy mozna go w polsce kupic, ile kosztuje i czy ktos mugl by dlamnie pare zalatwic i wyslac???

smartige pozdrowienia
Grzegorz
 Odpowiedz
#7
 Gość 
Z punktu widzenia użytkowego to nic nie zmienia... bo każdy ma przy swojej turbince zaworek upustowy... różnica w tym co jest seryjnie, a tym czego szuka Gollem, polega na tym że nadmiar ciśnienia jest wypuszczany bezpośrednio w atmosferę a nie np. w układ wydechowy za turbiną... jest to standard który jest stosowany przez większość producentów samochodów ze względu na ekologię... między innymi przez wspominaną zawartość oleju, która występuje prawie zawsze w doładowanym powietrzu... oby nie za dużo, bo to zły objaw naszego "świstaka"... a na pytanie czym to jest lepsze od standardu... szybkość reakcji... w atmosferę szybciej... no i do tego dochodzi ulubione przez tuningowców i charakterystyczne sapanie przy zmianie biegów
 Odpowiedz
#8
 Gość 
Dzekuje za wszystkie odpowiedzi na ten temat.

Moze mi ktos powiedziec czy mozna POP - OFF VENTIL w polsce kupic i czy chce ktos pare groszy zarobic bo w niemczech jest on strasznie drogi a duzo ludzi chcialo by go miec.

Smartige pozdrowienia
Grzegorz
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu