Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Elektrozawór Egr 1.5 cdi

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Elektrozawór Egr 1.5 cdi
#1
 kowalo23 
Witajcie, 
Wczoraj niestety padł mi elektrozawór od egr. Autko po krótkim czasie przechodzilo w tryb awaryjny. Podłączyłem kompa i wywalił błąd egr. Sprawdziłem więc podciśnienie i zauważyłem że przy wylocie podciśnienia z zaworku na egr nie ma ciśnienia. Odpaliłem auto i zaczęło pompować ciśnienie i za chwile zleciało. Wymieniłem zawór i na nowym cisnienie ładnie trzyma. Zastanawia mnie jedynie to że ciśnienie na zawór egr idzie cały czas. Czy tak ma być? Czy jest to normalne. Cisnienie szło gdy silnik był rozgrzany na biegu jałowym. Czy cisnienie na egr będzie cały czas tylko że raz mniejsze a raz większe? Pozdrawiam
 Odpowiedz
#2
 LUKASZ269 
Witam,

tak Smile

,, W silnikach wysokoprężnych zawór EGR jest otwarty na biegu jałowym i może wówczas dostarczać spaliny w ilościach sięgających nawet 50% objętości zasysanego powietrza. W miarę wzrostu obciążenia silnika domieszka spalin jest sukcesywnie zmniejszana aż do całkowitego zamknięcia zaworu. Recyrkulacja jest również wyłączana podczas nagrzewania silnika i jego pracy przy bardzo niskich ciśnieniach atmosferycznych (np. w trakcie jazdy w wysokich górach). (...) ''

im wyższa wartość podciśnienia tym wyżej podnosi się zawór a tym samym więcej spalin dostaje się do komory spalania (rys)
   
   
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu