Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

ForTwo I vs ForTwo II- różnice, wrażenia

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
ForTwo I vs ForTwo II- różnice, wrażenia
#1
 MariuszB 
Macałem, oglądałem, trochę porównywałem ale nie było okazji pojeździć.
Czy ktoś z Was może opisać odczucia i różnice między FT pierwszej generacji (98-07) a FT w nowej budzie (07>)?

Generalnie chodzi mi tylko i wyłącznie o CDI choć chętnie poznam różnice także silników benzynowych.
Ciekawi mnie jakie zmiany dokonano w skrzyni biegów? Czy zmienia biegi szybciej? Jak z komfortem, czy jest wyraźna poprawa?

Ogólnie każde wrażenia porównawcze mile widziane 8-)
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
[Obrazek: ff0baef4730a79e1.jpg]  &  [Obrazek: 4820fed949e609bdgen.jpg]

 Odpowiedz
#2
 Boss 
Ja mam model nowy. Starego, niestety, zupełnie nie znam, nawet w nim nie siedziałem Crying
Nie będę się więc rozpisywał na temat nowego, bo mogę być stronniczy.
Natomiast pod tym linkiem znajdziesz obiektywne różnice między obydwoma modelami.
http://www.evilution.co.uk/index.php?pag...4&men=info
Co do skrzyni biegów, to mogę powiedzieć, że w nowym jest podobno sporo lepsza niż w starym, bo jest nowa.
Najlepiej świadczy o tym opinia Nicki Laudy, który gdzieś kiedyś pochwalił nową skrzynię tymi mniej więcej słowami: w nowym Smarcie, przy zmianie biegów nie spada mi czapka z głowy, jak to było w starym.
Pisali o tym gdzieś w necie, jak znajdę, to podrzucę linka...
 Odpowiedz
#3
 Sebartus 
Wiec ja testowałem w życiu wszystkie modele, a ostatnio w Zell nawet nowego F2 w każdej wersji.

Wiec na początek pora rozwiać troche legend Laughing :

MINUSY:

- nowy F2 zmienia tak samo biegi jak stary Sad jedyna różnica to lewarek jak ciągniesz lub popychasz to jest nieco krutszy ( ciągniesz nieco krucej lub popychasz ) ale to niema żadnego absolutnie żadnego wpływu nasz szybkość. Nadaj jest tak samo beznadzieje woly !!! czytaj tragedia.

- skrzynia ma tylko 5 biegów teraz Sad

- no i teraz największe rozczarowanie Sad nowy CDI jest znacznie wolniejszy niż stary, a co gorsza moment został podniesiony wiec tak do 2 tys. obrotów to jest tragedia Sad ( sam posiadam starszego w wersji CDI to wiem co pisze ). Nowy aż się prosi o remap Sad

- siedząc w środku masz już większe wrażenie że siedzisz w normalnym aucie, brakuje troszku tego efektu zabawki

- ma wspomaganie, na parkingu jest niby ok ale w normalnej jezdzie tak średnio, ale to kwestia przyzwyczajenia ( troche tak pływa na drodze, wersja brabus pod tym względem jest bez zarzutów )

PLUSY:

- lepsze wycieraczki, nawet powiem że genialne Laughing

- zdecydowanie lepszy system audio ( mowa o wersji Passion lub Brabus )

- ładniejsza kierownica i kokpit Laughing

- wersja cabrio nareszcie ma full elektryczny dach

- jest nareszcie schowek ( dodatkowo zamukany na kluczyk, w starym w tym miejscu jest poduszka pasażera ) - mały bo mały ale jest

- za siedzeniami jest więcej miejsca i bagażnik jest nieco większy

- w klapie bagażnika jest schowek

- klapa przednia smarta nareszcie jest sciągana ( można normalnie wymienić żarówkę Laughing )

- lepsze siedzenia

- benzyna ma większą pojemność ( niestety silnik z mitsu )

NEUTRALNE:

- siedzi się wyżej niż w starszym modelu


PODSUMOWANIE:

Jeśli miałbym wybrać czy stary czy nowy to powiem tak że nowy nie jest wart tej kasy bo niedostajemy za wiele nic więcej, natomiast całkiem inaczej sprawa wygląda w przypadku wersji cabrio tutaj już zdecydowanie lepiej wypada nowy model Laughing ta sama sytuacja jest w przypadku wersji Brabus.

Sporym zaskoczeniem był fakt iż nowy CDI ma te 3 konie więcej niż stary a niestety masa zabija go Sad jest dużo wolniejszy niż stary ( sprawdzalem to i stary objechał go bez wysiłku Suprised ,a mój ma już przejechane 146 tys. km+ standardowa moc + załadowany na full, a tamten to była nówka i niemal że zerowym przebiegiem + pusty bagażnik)

W nowym F2 jest jeszcze wersja benzynowa z systemem wyłączania silnika podczas postoju co w kilku procentach redukuje spalanie ale szkoda w to kase ładować, jak komuś zalezy na spalaniu to kupuje CDI.

Bardzo miłym zaskoczeniem ( tak samo jak w starszej wersji ) okazała się wersja Brabus 98KM. Jadąc nim widać wyraznie było i czuć ze moc cały czas walczy z tą beznadziejną skrzynią i przyznam ze całkiem nieźle jej szło pierwsze 2 biegi i była na budziku 100 Laughing Powiem tak Brabus a topowa benzyna to dwa zupelnie inne auta różnica jest kolosalna !!! :
- inne porwadzenie
- gednialne przyspieszenie i wrażenia
- bajeczne audio ( wersja Xclusive Brabus )
- łopatki w kierownicy
- zdecydowanie lepsze zawieszenie ( sztywne )

Jeśli ktoś koniecznie chce kupić benzyne z najmocniejszą mocą to niech sobie dozbiera kilka złociszy więcej i kupi Brabusa naprawde warto. A jeśli kasa to nieproblem i koniecznie chcesz nowego F2 to tylko w wersji Smart ForTwo Cabrio Brabus Xclusive.

Na koniec dodam iż jeśli ktoś chce kupić nowego F2 i w dodatku na benzynie to lepiej zamiast niego kupić roadstera bo to ta sama kasa, a wrażenia nieporównywalne Laughing w dodatku jest bardziej unikatowy i daje więcej frajdy z jazdy Laughing




Cytat:Generalnie chodzi mi tylko i wyłącznie o CDI choć chętnie poznam różnice także silników benzynowych.

Jest naprawde dużo dużo dużo wolniejszy Sad



Cytat:Ciekawi mnie jakie zmiany dokonano w skrzyni biegów? Czy zmienia biegi szybciej? Jak z komfortem, czy jest wyraźna poprawa?

Zerowe różnice w zmianie biegów !!!
Komfort jest lepszy Laughing

 Odpowiedz
#4
 Boss 
Tutaj wypowiedź Niki Laudy na temat nowej skrzyni biegów, i link do całości artykułu.
Chyba coś jednak musi być w tej nowej skrzyni, że fachowcy jednak ją chwalą i mówią, że jest lepsza.
Ja osobiście nie wiem, czapka mi nie spada, i się już do niej przyzwyczaiłem.

http://www.roadlook.pl/wrazenia-z-jazdy/...dachu.html

"O ważności stuttgarckiej imprezy świadczy lista głównych uczestników wieczornego show. Oprócz gospodarza, szefa Smarta Ulricha Waltera, w prezentacji aktywnie uczestniczył pragmatyczny szef koncernu DaimlerChrysler Dieter Zetche. Zaproszono także Rogera Penske, właściciela United Auto Group, która od roku 2008 będzie odpowiedzialna za sprzedaż najmniejszego auta koncernu DaimlerChrysler na rynku amerykańskim. Całą prezentację prowadzono w formie dialogu, a gościem honorowym dyskusji był Niki Lauda, który do swojej wypożyczalni zakupił pięćset Smartów pierwszej generacji. Lauda bezkompromisowo powiedział o zautomatyzowanej skrzyni biegów pierwszej generacji, że była badziewiem. Chwalił natomiast nową skrzynię biegów, bo dzięki niej nie będzie mu już spadała czapka z głowy podczas zmiany przełożeń."
 Odpowiedz
#5
 Sebartus 
Cytat:Tutaj wypowiedź Niki Laudy na temat nowej skrzyni biegów, i link do całości artykułu.
Chyba coś jednak musi być w tej nowej skrzyni, że fachowcy jednak ją chwalą i mówią, że jest lepsza.

No to są tylko 2 opcje albo był juz po dużej dawce % i wówczas F2 to się nawet prowadzenie jak Ferrari Very happy albo chłopaki z merca zaiwestowali w większą koperte Very happy

Cały bajer polega na tym że w nowym modelu mieli zmienić tylko skrzynie ( własciciele smartów i magazyny motoryzacyjne wręcz oto błagały ), a wymienili wszystko oprócz tego Very happy Very happy Very happy

 Odpowiedz
#6
 MariuszB 
No właśnie... nie ukrywam, że spodziewałem się (nawet gdzieś o tym czytałem na niemieckich stronach) znaczących zmian w "przerzutkach" Smartowych a tu czytam, że bez zmian.
To co w środku zdążyłem "przetrawić" bo macałem FT II i nie ma co ukrywać- autko stało się doroślejsze. Z drugiej strony straciło nieco ze swej "zabawkowości" co w zasadzie można też postrzegać jako wadę nowego modelu.
Fajny jest schowek w klapie, roleta bagażnika (lepsza niż w FT I), lepsze klamki i kilka innych.
Znaczące jest to, ze silnik w CDI jest słabszy...

Reasumując> do nowego narazie przestało mnie ciągnąć... szybciej pozostane przy ewentualnej zmianie w przyszłości na FT I w wersji cabrio Smile
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
[Obrazek: ff0baef4730a79e1.jpg]  &  [Obrazek: 4820fed949e609bdgen.jpg]

 Odpowiedz
#7
 Gość 
A Ja myslalem ,ze jak silnik z mitsu w nowym for2 to bedzie lepszy od mercedowskiego???
 Odpowiedz
#8
 Gość 
A mi sie skrzynia podoba dużo bardziej w nowym F2, zmienia lepiej biegi a ze mogla by byc jeszcze lepsza to wiadomo....

Jest bardziej komfortowy mniej meczy podczas jazdy i wogole jest bardziej dojrzały....

Cdi jest słabsze ale za nie dużą kwote ( stosunkowo do zakupu auta) mozna wgrac mu program u profesjonalistów na 65KM i auto jest bajka.

To co mnie wkurza w starym F2 to maly bak, a nowy ma juz 32l.... wiec jest super lepiej(CDI)


No i cabrio... nie jezdzilem starym cabrio F2 ale nowe cabrio jest rewelacyjne.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Smart 451 MHD - roznice względem nie MHD misiaczek 11 3.486 11.08.2021, 08:43
Ostatni post: misiaczek
  Grubość lakieru w smart fortwo mackop 24 39.723 23.01.2020, 09:39
Ostatni post: kipro1
  Wersje wyposażenia SMART ForTwo 14 15.471 12.05.2019, 20:51
Ostatni post: Piotr Radwański
  Fotelik w Smart ForTwo 2009 451 ignisfatuus 3 2.050 15.03.2019, 20:27
Ostatni post: czechirus
  pierwsze wrazenia i pytania SAMSII 5 3.164 15.12.2018, 22:36
Ostatni post: gim-kg
  Smart Fortwo II diesel czy benzyna ? zbijar 81 32.207 04.11.2017, 11:04
Ostatni post: plesniak
  Fortwo -opinie z gazety wojpow 5 4.997 04.07.2016, 19:48
Ostatni post: MariuszB
Question [450][451] Różnice w jeździe między 451 a 450 (cdi) Pavvel 5 4.435 01.05.2016, 15:02
Ostatni post: Pavvel
  FORTWO 451 kilka pytań przed zakupem kipro1 4 3.220 18.06.2015, 18:16
Ostatni post: Gapa.
Tongue [451] Porównanie modelu fortwo 451 do 450 - różnice Sakuu 4 6.210 20.01.2015, 21:20
Ostatni post: Sakuu



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu