Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

ForTwo napedzany...olejem do salatek ;)

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
ForTwo napedzany...olejem do salatek ;)
#1
 waflo 
[Obrazek: SmartWrapRHside.jpg]

In keeping with our Green theme we would also like to let you know that the SRUS team can offer you a variety of environmentally friendly fuel options the first being a Smart fortwo diesel running around on veg oil. In standard form a diesel fortwo will return in excess of 70mpg but running on veg oil it becomes the most environmentally friendly vehicle on thi s planet returning up to the equivalent of 240 miles to the Gallon! The extra start up diesel tank can hold 25 litres and we reckon that will equate to around 2 to 3 months between diesel fill ups, regardless of your mileage! Thats about £80.00 per year for diesel, as for the vegetable oil, it is up to you, the original tank holds around 25 litres of veg oil enough for around 450 miles. If like Macdonalds you use waste veg oil from your local chippie then your yearly fuel bill will be miniscule and will easily offset the £1800 conversion cost.

All spojrz na koszty przerobki. Moze bys tak przerabial CDI, a ja je moge tutaj "rozprowadzac" Smile
 Odpowiedz
#2
 Gość 
No niby wszystko gra jaksię czyta tekst tylko ... mój kolega zrobil taki manewr przeróbki na CDI i .... jeździ ekologicznie i tanio ale smród jak .... diabli za nim sie ciagnie, w korku dostać do głowy a importer i gwarant przekreslił mu książke gwarancyjną na wszystkie możliwe sposoby Wink .
 Odpowiedz
#3
 All-capone 
mam od 3 lat busa ktrego najpierw przerobiłem na olej roślinny płynny ( instalacja 2 zbiornikowa ) ale chwile po tym jak mnie olśniło - olśniło też sprzedawców oleju jak zobaczyli ze coniektórzy klienci wynosza całe wózki z marketów tam gdzie były promocje no i efekt taki ze litr oleju roślinnego najtaniej kosztuje prawie 3 zł za litr - oszczędnośc 60 gr a roboty co nie miara czy to ma sens ?
sam czesto zadawałem soobie to pytanie.
miałem równocześnie myśl ze jest rozwiązanie tego problemu tylko ze ja o nim nie wiem.
jak tak sobie myslałem i przeglądałem ciekawe strony na necie ( znalazłem nawet tą firme co przerobiła tego widocznego smarta .
( zbiornik oleju ma na podwoziu zrobiony z 20 litrowego kanistra a wlew oleju jest pod kratką na podszybiu tuz obok wlewu płynu do spryskiwaczy)
Jest jeszcze jeden problem - najgorszy w całej tej idei.
mienowicie oleje roślinne płynne mają wiązania węglowodorowe nienasycone to znaczy ze jest zawsze wolny węgiel a ten mankamęt w paliwie będzie oznaczał nagar- zakoksowanie koncówek wtrysków - dalej kpcenie - nadmierne spalanie spadek mocy .Doświadczałem tego jezdząc busem i jedyną radą było wykręcanie wtryskó co ok 1tyś- 2 tyś km czyszczenie szczotka drucianą wkręcanie spowrotem i jazda dalej- upierdliwe.
Jak tak szukałem rozwiązania tanszego to wpadłem na info ze w stanach ktoś zrobił jakąs starą cięzarówke na tłuszcz z MC donalda , po analizie informacji doszedłem do wniosku ze to genialne rozwiązanie bo raz ze fryturę gastronomiczną zuzytą mozna dostać za darmoche ( gastronomowie tego zuzywają do smażenia czegokolwiek) to jueszcze ma ona wiżaznia nasycone i wszystko super
ale ona ma konsystencje kostki masła .
więc jest płynna dop powyżej 40 stopni C .
Więc do zbudowania podgrzewanego zbiornika uzyłem kega 50l od piwa z 2 dnem tak by w przestrzeni między dnami puścic ciecz z małgo obiegu chłodzenia i podgrzać "smalec" przewody paliwowe pusciłęm wewnątrz przewodów z cieczą chłodzącą.Takie rozwiązanie działą nawet przy niskich temperaturach jedynie wraz ze spadkiem temp wydłuza sie czas potrzebny na rozgrzanie układu oraz na przepłukanie pompy - kilka razy walczyłem z opalarką elektryczna by uruchomić samochó Smile
takie skutki uboczne.
Urządzenie działą w ten sposób ze zapala sie na ON - ttrzeba poczekać aż smok w zbiorniku smalcowym rozgrzeje się do temp 50 stopni mniej więcej i można przełaczyc na instalacja na smalec -przy pozostawieniu samochodu na dłużej czynnośc odwrotna - temp ok 20stopni to płukanie pompy na odcinku 3 km , 0 stopni odcinek ok 20 km, sprawa była by prosterza gdyby zasotowac webasto a newralciczne punkty typu elektrozawory , dno zbiornika , głowica pompy wtryskowej podgrzać elektrycznie i stosowac smalec jako jedyne paliwo
reasumując smalec czyli frytura palmowa to jedyne paliwo jakie można by bez poważniejszych konsekwencji stosowac w systemie comon rail - warunek dobry separator wody ( Separ lub parker to wydatek ok 2 tys zł )
nawiasem mówiąc zniudziło mi sie już mieszanie w wiadrach frytury- są lepsze i mniej obsługowe rozwiązania zasilania samochodu.


Wszystkie wiadomości proszę kierować na  Brzostek911@o2.pl 
 Odpowiedz
#4
 waflo 
Robert ta cala idea zasilania diesla olejem roslinnym zaklada wlasnie uzycie przepalonego oleju od restauratorow. Jakis czas temu na Discovery lecial cykla programow o ludziach ktorzy podrozowali przez stany nie wydajac na to grosza. Oczywiscie wszyscy jechali od restauracji do restauracji gdzi wczesniej umowieni byli na odbior oleju. Wlewali tego "brudasa" prosto do baku (filtrujac go przez pieluche) i jazda. Przerobione byly rozne auta poczawszy od starego garbusa, przez stare Merce, az do wielkich wozow kempingowych i ciezarowek.

Co do smalcu to nie koniecznie kazdy olej taki jest (z tego co wiem to zalezy od zawartosci ilosci oleju zwierzecego, ktory to wlasnie krzepnie). Lata temu pracowalem przez chwile w McDonaldzie i olej ktory oni tam uzywaja na bank nie krzepnie. Pamietam jak wlewalismy go z wielkich baniek do smazalnic. Byl bialy, nieprzezroczysty (do pierwszego podgrzania), ale wciaz zachowywal plynna konsystencje. Wydaje mi sie, ze wiekszosc punktow gastronimicznych gotuje na olejach roslinnych ktore nie krzepna.

Oczywiscie nie widze siebie smigajacego z karnistrami po restauracjach i zbierajacego przepalony olej tylko po to aby zrobic kolejne 100km calkowicie za darmo, ale wspominajac o przerobce auta nie mialem siebie (czy was) na mysli, a raczej sprzedaz takich pojazdow. Zawsze znajdzie sie jakis chetny (chocby wlasciciele restauracji doworzacych potrawy do domow).
 Odpowiedz
#5
 All-capone 
Smile
w restauracjach nie stosuje sie oleju tylko frytury palmowej - przynajmniej w obecnych czasach ze względu na odpornośc termiczną duzo wyższą niż oleju rzepakowego słonecznikowego ect smalec to nazwa zargonowa nie chodzi o smalec ze świni Smile
nie biegam po 10 l z kanistrem Smile
Obecnie popularna frytura kupowana przez gastronomów jest taka pakowana w 20 litrowe metalowe wiadra więc taką zanieczyszczoną tez w takich wiadrach sie pozyskuje , temat już mi sie znudził bo wałkuje go od 3 lat ale uwierz ze olej płynny jest praktycznie nie do zdobycia a w mc donaldzie jest ciepło jak w solarium i moze dlatego w kuchni smalec ci nie tężał od razu Smile
Mc domalds ma umowe podpisana z rafineria w Trzebini - czasami na stacjach mozna kupić ON BIO .
w wolnej chwili wrzuce tu jakies fotki moich instalacji do smalcu


Wszystkie wiadomości proszę kierować na  Brzostek911@o2.pl 
 Odpowiedz
#6
 All-capone 
oto i obiecane foty mojej instalcji na fryture stałą - zdięcia sa z przed półtora roku tak więc instalacja przeszła kilkanaście modyfikacji m innymi zrezygnowałem z worka filtracyjnego w kegu gdyż zrobiłem sobie stacjonarną linie filtrajną i jest to owiele wygodniejsze w obsłudze.
Do budowy użyłem kega 50l , przez podstawe filra paliwa oraz komore podstawy kega płynie ciecz z małego obiegu chłodzenia co umożliwia roztopienie sie "smalcu" .
Do sterowania instalacja służy małą konsolka w przodu samochodu z 3 funcjami smalec-napęd-płukanie pompy wtryskowej.
Technika jazdy to odpalenie samochodu na napędzie - zagrzanie-przełączenie na smalec - przy temp 20 stopni max przerwa w jezdzie ok 3h- pod koniec jazdy należy wypłukać pompe wtryskową napędem w obiegu zamkniętym ( bez powrotu paliwa do zbiornika) przez ok 5 km.
Do sterowania uzyłem 5 zaworów elektromagnetycnych.
moc - spalanie identyczne jak na napędzie poza charakterystycznym zapachem smażonych placków.

[Obrazek: beb7192e8b93a9f4med.jpg]
[Obrazek: 7e609ff8e6c23902med.jpg][Obrazek: 73868996ad9af777med.jpg][Obrazek: bcbb56c1203d98f3med.jpg][Obrazek: 4588b8c6264c880bmed.jpg][Obrazek: a392d713b78a9676med.jpg][Obrazek: dd9d5fd2b76db521med.jpg][Obrazek: dc2f0903a7757bfamed.jpg][Obrazek: 208518e8494bcecfmed.jpg][Obrazek: fc1608aea2b379abmed.j][Obrazek: 16c38f43efdaf20bmed.jpg][Obrazek: fc1608aea2b379abmed.jpg]


Wszystkie wiadomości proszę kierować na  Brzostek911@o2.pl 
 Odpowiedz
#7
 waflo 
All powinienes dostac nagrode za patent roku Wink Czad !

p.s. jesli miedzy linkami do zdjec wstawisz enter (po prostu klikniej enter na klawiaturze) to zdjecia bede wyswietlaly sie jedno pod drugim zamiast jedno obok drugiego co z pewnoscia ulatwi przegladanie postow..
 Odpowiedz
#8
 All-capone 
waflo mi te zdięcia wyświetlają sie w pionie nie mam pojęcia dlaczego tobie poziomo.
Koszt instalacji:
keg 50-250zł ( 50 w sezonie w nadmorskich miejscowościach - w skupie złomu oczywiście Smile
5 zaworów elektromanetycznych 45-75 zł ( dostępne na allegro)
podstawa filtra odgrzewana 50zł(allegro) - niepotrzebny element gdyż zaden filtr zadnej firmy o budowie zwijanej nie jest w stanie sobie poradzić z frytura dłużej niż 600km bez zapchania więc do filtracji obecnie służy mi worek filtracyjny o gradacji 1mikron , wrzucony na dno kega ze sprężyna od zawieszenia wewnątrz ( od smarta oczywiście) - koszt worka 20zł zywotnośc ok 5 tyś km .
reszta to węże opaski kable może z 200zł


Wszystkie wiadomości proszę kierować na  Brzostek911@o2.pl 
 Odpowiedz
#9
 kamill 
u mie tez poziomo :P
 Odpowiedz
#10
 RYCHOMR 
A gdyby tak kega napełnić po brzegi biomasą z TOJ TOJ a??? Osiągi autka pozostały by te same, lecz zapach z rury wydechowej był by bardziej ludzki.....
Jestem taki jaki jestem...i na pewno się nie zmienię...
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu