Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Jak bezpiecznie wyjść z wypadku

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Jak bezpiecznie wyjść z wypadku
#1
 Kanapa 
Źródło: http://tiny.pl/q1z45

...Tylko 1 samochód uzyskał akceptowalną ocenę ogólną. Tym samym niewielkie pojazdy stały się najgorszą grupą aut testowanych do tej pory przez IIHS (Insurance Institute for Highway Safety). Dlaczego uzyskane wyniki okazały się aż tak niskie? Ponieważ Amerykanie postanowili sprawdzić bezpieczeństwo samochodów także podczas najgroźniejszych wypadków i stworzyli obrysowe testy zderzeniowe ("small overlap"), w których samochód uderza w przeszkodę rogiem, krawędzią maski, a nie czołowo, co ma dużo gorsze skutki. W takiej sytuacji energia jest w mniejszym stopniu pochłaniana przez pojazd, na czym cierpi przedział pasażerski. Szczególnie dotyka to małych aut, które mają mniejsze strefy kontrolowanego zgniotu...

Generalny wniosek z takich testów: uderzamy centralnie całym przodem lub tyłem Panie i Panowie.
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#2
 jakubo 
Strona nie istnieje
Pomogłem daj [Obrazek: postbit_reputation.gif]
 Odpowiedz
#3
 Ferguss 
http://porady.autotrader.pl/Porady_autot...hodow.html
 Odpowiedz
#4
 obwd-crash 
IIHS przeprowadza dwa różne testy zderzenia czołowego:
- moderate overlap test
- small overlap test
http://www.iihs.org/iihs/...tal-crash-tests

W artykule porównano test Sparka wykonany wg procedury "moderate overlap test" z pozostałymi samochodami wykonanymi wg "small overlap test"
Dlaczego? Tego już nie wiem :-/
Jednak z danych podanych na stronie IIHS wynika mimo wszystko, że w testach "small overlap test" Spark zajął najlepszą pozycję, ponieważ poziom bezpieczeństwa oceniono na Acceptable
http://www.iihs.org/iihs/ratings...olet/spark/2013

Procedura "small overlap test" została wprowadzona zaledwie dwa lata temu. Przy pokryciu 25% podłużnica mija przeszkodę, więc deformacje nie mogą być małe. Zresztą w opisie testu nawet piszą, iż nie jest rzadkością, że koło zostaje przemieszczone do tyłu na nogi kierującego/pasażera.

Na własne zachowanie się na drodze mamy wpływ, ale na zachowanie innych na drodze raczej już nie. Zatem to że my chcielibyśmy "walnąć' środkiem przodu, zamiast narożnikiem, to raczej pobożne życzenieSad
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Tridon naprawa po wypadku Warszawa AleksanderVM 12 4.458 27.08.2020, 08:46
Ostatni post: AleksanderVM
  jak go odnowic????????? 19 8.505 25.11.2007, 11:53
Ostatni post: Guest



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu