Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Jakie sa typowe uszkodzenia AKTUATORA?

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Jakie sa typowe uszkodzenia AKTUATORA?
#1
 tooomek 
Witam

Szukam informacji jakie sa objawy i jakie mozliwosci uszkodzenia samego aktuatora?
 Odpowiedz
#2
 psuwacz 
1.) Syf, odłamki, sól=korozja etc
2.)Wiązka a nie wysprzęglik
3.) Wytarty trzpień wysprzęglika
4.) Sprężyna
5.) Trafione zębatki
6.) Padnięty silniczek

Objawy: nie zmienia biegów, szarpie, długo "myśli", zmienia na chybił trafił, wysprzęglik pracuje głośno, silnik pracuje nierówno*
*większość powyższych tyczy się wysprzęglika w powiązaniu ze zużytym sprzęgłem, elektryką a nawet światłem stopu.

Najważniejsze to używać wyszukiwarki i przestudiować poniższy wątek:
http://smartklub.pl/t-450-452-faq-trzy-p...czu--10465

A ten proponuję do kosza.
[Obrazek: 412338.png]        Dobrze gadam? Dodaj do REP-u, nie krępuj się! 
 Odpowiedz
#3
 tooomek 
(10.11.2016, 10:08)psuwacz napisał(a): 1.) Syf, odłamki, sól=korozja etc
2.)Wiązka a nie wysprzęglik
3.) Wytarty trzpień wysprzęglika
4.) Sprężyna
5.) Trafione zębatki
6.) Padnięty silniczek

Objawy: nie zmienia biegów, szarpie, długo "myśli", zmienia na chybił trafił, wysprzęglik pracuje głośno, silnik pracuje nierówno*
*większość powyższych tyczy się wysprzęglika w powiązaniu ze zużytym sprzęgłem, elektryką a nawet światłem stopu.

Najważniejsze to używać wyszukiwarki i przestudiować poniższy wątek:
http://smartklub.pl/t-450-452-faq-trzy-p...czu--10465

A ten proponuję do kosza.


A jak myślisz co może być powodem ze auto głównie jak pracuje dłużej na wolnych obrotach i na N zaczyna szaleć tzn szarpie nie wrzuca biegu i nawet nie wyrzuca biegu i po zgaszeniu i zapaleniu jest jak by na biegu a wyświetla N?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 Odpowiedz
#4
 psuwacz 
Nie strzela się do posłańca niosącego złe wieści. Uruchom silnik, MOCNO zaciągnij ręczny i odczekaj ok 3-5 minut. Jeżeli kończy się sprzęgło, komputer ma błędne dane co do punktu sprzęgnięcia (takie luźne tłumaczenie moje własne, w F1 nazywają to bite point) i błędnie załączy napęd. Jak zgaśnie, to jeszcze nie jest tak źle, można zawsze podjechać na SD na adaptację - to trochę jak puder na choroby weneryczne, ale jeszcze trochę pojeździsz.
[Obrazek: 412338.png]        Dobrze gadam? Dodaj do REP-u, nie krępuj się! 
 Odpowiedz
#5
 tooomek 
uruchomic silnik na N czy biegu ?
Bedzie sie to dzialo za kazdym razem?
 Odpowiedz
#6
 damiano.o 
Na biegu nie uruchomisz silnika Wink

Tapnięte z SG NOTE 4
RS concept (RS chip + EL-TEC  + MAKSOR ULTRA)
 Odpowiedz
#7
 Kanapa 
(10.11.2016, 20:11)damiano.o napisał(a): Na biegu nie uruchomisz silnika Wink

Tapnięte z SG NOTE 4


Damiano - wszystko jest możliwe w starym MCC gdzie nasze mechaniory grzebały.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  450 - schemat elektryczny - Sprawdzenie aktuatora i silnika biegów piotrasta 0 3.263 21.02.2016, 20:13
Ostatni post: piotrasta
  Regulacja aktuatora... damian102 13 15.683 07.10.2015, 23:24
Ostatni post: damian102
  Aktuator po tuningu, tuning aktuatora kasiunqa 24 16.553 19.08.2014, 14:31
Ostatni post: sasklacz
  ŚLIZGA SIĘ SPRZĘGŁO PO REGULACJI AKTUATORA robert7791 11 11.832 09.08.2011, 22:14
Ostatni post: SANT0
  jakie filtry do skrzyni ?? 7 4.097 27.02.2007, 07:15
Ostatni post: Lolek



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu