Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Kapitalny remont......

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Kapitalny remont......
#1
 wibi79 
Wyczytałem gdzieś na "fejsie" ogłoszenie o sprzedaży silników po "kapitalnym remoncie". Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie opis co wchodziło w zakres tego "kapitalnego remontu". Otóż taki "remont" polegał na wymyciu silnika,wymianie panawek,planowaniu głowicy,szlifowaniu (docieraniu-doszczelnieniu) gniazd zaworowych i chyba prowadnic,wymianie pierścieni tłokowych,uszczelki pod głowicą,simmeringów i to właściwie wszystko.Za tak "wyremontowany" silnik życzą sobie 2.500 zł. Myślę sobie, że warto chyba napisać co to jest KAPITALNY REMONT a jest to przede wszystkim, szlifowanie wału korbowego,szlifowanie ,wymiana tłoków (na wymiar po szlifowaniu cylindrów) i dalej dopiero to co w ogłoszeniu zrobiono.Oczywiście takiemu kapitalnemu remontowi podlega również osprzęt silnika a głównie pompa oleju no i wszystkie kanaliki olejowe wewnątrz silnika. Po takim remoncie można dopiero mówić, że zrobiono REMONT KAPITALNY bo to co w ogłoszeniu wykazano, że zrobiono trudno nazwać "kapitalnym" a raczej jest to przegląd między-naprawczy gdyż nim w silniku dotrą się pierścienie i panewki to osiągi tak "wyremontowanego" silnika będą gorsze niż przed tym "remontem". Jako ciekawostkę podam, że nowe tłoki nie są okrągłe tylko eliptyczne chociaż tego na oko nie da się dostrzec.
 Odpowiedz
#2
 krzyss 
Tlokow to nawet smartwarszawa chyba nie wymienia przy remoncie...
Szlif walu tez nie jest potrzebny jezeli nie wykazuje oznak zuzycia.
A to ze remont za 2500.- nie moze byc kompletny to juz chyba wszyscy wiedza.
 Odpowiedz
#3
 wibi79 
Prawdę powiedziawszy to ja Smarta na tyle nie znam,nie wiem czy cylindry są stalowe (tuleje) czy jak blok aluminiowe? Sądzę jednak, że producent nie przewidział kapitalnego remontu silnika (j/w) i pewnie nie ma dostępnych ,fabrycznych części nadwymiarowych? Jeśli tak jest to znaczy, że producent nie przewidział przebiegów ponad 100 000km a więc nie ma też nadwymiarowych sworzni tłokowych,panewek i reszty elementów wchodzących w skład KAPITALNEGO REMONTU. O ile tłoki , panewki i sworznie nadwymiarowe można (jak sadzę) bezproblemowo dorobić (kiedyś było sporo warsztatów tym się zajmujacych) a wówczas remont kapitalny ma sens i "logikę". Używanie nowych części do starych i mocno zużytych elementów zakrawa na techniczne "dyletanctwo" a nawet,można podejrzewać, że to "oszustwo" polegające na braku wiedzy zlecającego taki remont.
 Odpowiedz
#4
 obwd-crash 
Nie jest to rzemieślniczy wyrób, są też dostępne części nadwymiarowe
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anze...1-223-1249
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anze...5-223-1249
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anze...9-223-1249
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#5
 LAZY. 
Dziękuję za linki. Rozważam remont swojego silnika- samodzielny remont dodam.
Coś mi ostatnio od czasu do czasu stuka i powoli myślę żeby jak najszybciej zebrać części i odnowić maszynę.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu