Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Kierownica z łopatkami

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Kierownica z łopatkami
#11
 obwd-crash 
Pewnie taśma w kierownicy się uszkodziła, za jakiś czas pewnie wyskoczy Ci jeszcze błąd poduszki.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#12
 Slawomirborowski 
(02.05.2023, 08:08)obwd-crash napisał(a): Pewnie taśma w kierownicy się uszkodziła, za jakiś czas pewnie wyskoczy Ci jeszcze błąd poduszki.

Taśma w kierownicy sprawdzona na wszystkich czterech ścieżkach przewodzi bez problemu wygląda jak nowa chciałbym zaznaczyć że klakson i łopatki stracił od tak od niczego nic nie było gr zebane dlatego padło podejrzenie na tą taśmę czy jest to prawdopodobne aby same z siebie rozkodowały łopatki i klakson?
 Odpowiedz
#13
 LAZY. 
Zdarza się że się rozkodują. Jedynym sposobem by to sprawdzić to zakodować od nowa
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#14
 chris2 
Klakson raczej nie ma prawa się rozkodować,bo klaksonu się nie koduje.
 Odpowiedz
#15
 psuwacz 
Przyjąłem do wiadomości, że taśma (statycznie) sprawdzona. Dalej pierwsze podejrzenie pada na taśmę.
U mnie w ft objawy pojawiały się po ok. godzinie w trasie, najczęściej wysiadały łopaty, albo minus był do trąbienia...

Podrzucę spiskowej teorii dziejów trochę, że szczególnie w fortwo nie jest najszczęśliwiej wymyślone wnętrze deski rozdzielczej, które pełni dwojaką funkcję podpory montażowej elementów wyposażenia i przewodu wentylacyjnego. Szczególnie w bardzo ciepły dzień włączając klimę można skutecznie "zrosić" wnętrzności deski - stąd już niedaleko do zwarć i kłopotów.
 Odpowiedz
#16
 Blase_B 
(11.05.2023, 14:00)Slawomirborowski napisał(a):
(02.05.2023, 08:08)obwd-crash napisał(a): Pewnie taśma w kierownicy się uszkodziła, za jakiś czas pewnie wyskoczy Ci jeszcze błąd poduszki.

Taśma w kierownicy sprawdzona na wszystkich czterech ścieżkach przewodzi bez problemu wygląda jak nowa chciałbym zaznaczyć że klakson i łopatki stracił od tak od niczego nic nie było gr zebane dlatego padło podejrzenie na tą taśmę czy jest to prawdopodobne aby same z siebie rozkodowały łopatki i klakson?
 Sprawdź połączenie tej kostki dwupinowej czarnej przy kolumnie kieriwniczej, bo ja też miałem problemy z łopatkami i klaksonem i powodem tego był słaby styk w tej kostce.


Załączone pliki Miniatury
   
 Odpowiedz
#17
 LAZY. 
(14.05.2023, 18:49)chris2 napisał(a): Klakson raczej nie ma prawa się rozkodować,bo klaksonu się nie koduje.

 No i widzisz tu chyba nie do końca wiesz jak to działa.  Trzeba przepiąć kostkę w wiązce jak się kierownicę z łopatkami montuje.  Automatycznie przestaje działać klakson.  Wówczas trzeba ,,dodać wariant" --- zakodować łopatki i wszystko wraca do działania.        Z jakiego powodu tak się dzieje zapytasz?     Uruchomienie klaksonu, uruchomienie  łopatki minus, uruchomienie łopatki plus odbywa się jednym i tym samym przewodem. Ale jak to jednym zapytasz?   Moduł sam rozróżnia   co wciskasz na podstawie pomiaru oporności do masy.  Klakson jest zwyczajnie zwierany do masy, łopatki są zwierane do masy każda przez odpowiedniej oporności opornik lub sumę oporników- są dwa warianty oporności, nie pamiętam już dokładnie. W sieci można znaleźć informacje.  W smarcie jest więcej tego typu rozwiązań, ale nie są omawiane.   Jeżeli wydaje ci się że klakson działa tak jak w maluchu to w smarcie   sygnał klaksonu odbiera moduł SAM, rozpoznaje po pomiarze czy użyłeś klaksonu i włącza odpowiedni przekaźnik. 



 Co do usterki to w obecnej sytuacji przepiął bym kostkę w wiązce po staremu i sprawdził wówczas czy klakson śmiga- wg mnie powinien jeżeli to problem z kodowaniem.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#18
 Slawomirborowski 
(14.05.2023, 22:25)LAZY. napisał(a):
(14.05.2023, 18:49)chris2 napisał(a): Klakson raczej nie ma prawa się rozkodować,bo klaksonu się nie koduje.

 No i widzisz tu chyba nie do końca wiesz jak to działa.  Trzeba przepiąć kostkę w wiązce jak się kierownicę z łopatkami montuje.  Automatycznie przestaje działać klakson.  Wówczas trzeba ,,dodać wariant" --- zakodować łopatki i wszystko wraca do działania.        Z jakiego powodu tak się dzieje zapytasz?     Uruchomienie klaksonu, uruchomienie  łopatki minus, uruchomienie łopatki plus odbywa się jednym i tym samym przewodem. Ale jak to jednym zapytasz?   Moduł sam rozróżnia   co wciskasz na podstawie pomiaru oporności do masy.  Klakson jest zwyczajnie zwierany do masy, łopatki są zwierane do masy każda przez odpowiedniej oporności opornik lub sumę oporników- są dwa warianty oporności, nie pamiętam już dokładnie. W sieci można znaleźć informacje.  W smarcie jest więcej tego typu rozwiązań, ale nie są omawiane.   Jeżeli wydaje ci się że klakson działa tak jak w maluchu to w smarcie   sygnał klaksonu odbiera moduł SAM, rozpoznaje po pomiarze czy użyłeś klaksonu i włącza odpowiedni przekaźnik. 



 Co do usterki to w obecnej sytuacji przepiął bym kostkę w wiązce po staremu i sprawdził wówczas czy klakson śmiga- wg mnie powinien jeżeli to problem z kodowaniem.

Sprawdzone i rozwiązane nie widzieć dlaczego ale  rozkodował sie po ponownym kodowaniu wrocil klakson i łopatki
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [452] Kierownica z łopatkami. Crasher 7 4.761 16.01.2024, 15:08
Ostatni post: raffa



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu