Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Krzyss i jego Roadster !

Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Krzyss i jego Roadster !
 damiano.o 
(13.03.2018, 14:41)modusoperandi napisał(a): Właśnie miałem o to pytać, a tu widzę, że robisz geometrię.
Ma ktoś gdzieś spis, jakie powinny być prawidłowe zakresy (tolerancje) dla roadsterów, jeśli chodzi o geometrię, zbieżność itd?
na stacji diagnostycznej w programie jak wrzuci Twoje auto powinny się pokazać zakresy

Tapnięte z SG NOTE 8
RS concept (dolot + zestaw tłumiący EL-TEC  + MAKSOR ULTRA)
 Odpowiedz
 krzyss 
Dokladnie, i zakresy dla brabusa i zwyklego mimo ze sa z podzialem to są takie same.

Nie wiem czy to podswiadomosc, ale jak by lepiej sie prowadził po Smile
 Odpowiedz
 modusoperandi 
Tylnonapędowe samochody mają przednie koła zbieżne (do środka), odwrotnie niż przednionapędowe.
Kiedy jeździłem na 15", pod koniec świetności opon, pojechałem koła nieco rozchylić. Dokładnie zrobione zostało to o 0,5 stopnia. Różnica w odczuciach widoczna od razu. W sumie na minus, bo 452 się wtedy prowadzi mniej agresywnie. Jest mniej podatny na delikatny ruch kierownicą i nie reaguje tak nagle. Przy przejściu obecnie na inne koła (16") różnica jest jeszcze większa (jeszcze wolniej reaguje na polecenia i czuć, że samochód w jeździe na prostej, jest mniej stabilny). Zakręty bierze większym łukiem, więc mocniejszy skręt kierownicą powoduje zarzucanie tyłem.
Teraz, na dniach pojadę zrobić zbieżność do pierwotnych ustawień. Pytałem o same ustawienia, bo kiedyś się spotkałem z twierdzeniem, że 452, 450 czy 451 mają te same ustawienia...
 Odpowiedz
 krzyss 
Nie wiem, nigdy nie kombinowalem. Jezdzilem zawsze na zwykla geometrie i tyle.
Na 17" nawet na mokrym nie zadriftujesz, wiec nie wiem po co robic rozbieżne Smile
 Odpowiedz
 modusoperandi 
Ma to sens choćby dlatego, że delikatna (o 0,5 stopnia) rozbieżność wydłuży nieco czas życia opon.
Przy zalecanej geometrii, najszybciej zużywają się opony przednie od wewnątrz (bo geometria ma zapewnić stabilny tor jazdy na wprost i szybką reakcję na zamiar skrętu). Rozchylenie przednich kół pozwoli im trochę dłużej pożyć. Byłem zmuszony to zrobić, bo miałem już końcówkę opon (15") a nowe 16" koła założyłem dopiero teraz, więc ostatnie dni zeszłego roku, śmigałem na starych, mocno zużytych oponach...
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Colo i jego [450] "X" na liczniku. colo254 21 703 04.04.2018, 21:20
Ostatni post: metody
  Lolek jego Smart 450 & 451 cdi cabrio ŁYSY13 11 782 29.08.2017, 06:14
Ostatni post: Lolek
  PiotrekTS i jego 450 0.6 Benzyna z migającą kontrolką oleju piotrekts 10 739 22.04.2017, 17:13
Ostatni post: piotrekts
  Kamilmori i jego 451 kamilmori 9 694 17.03.2017, 09:41
Ostatni post: MariuszB
  Fan911 i jego problemy. fan911 14 1.191 11.03.2017, 17:39
Ostatni post: Gapa.
  [451] QrzaQ i jego Smart QrzaQ 12 1.042 10.02.2017, 19:26
Ostatni post: QrzaQ
  Ryjan1 i jego problemy ryan1 19 1.291 10.02.2017, 18:43
Ostatni post: mermen124
  Problem ze ślizganiem się sprzęgła by AdaaM i inne jego problemy. AdaaM__ 32 2.830 22.01.2017, 07:48
Ostatni post: Lolek
  Loyer i jego problemy a zaczęło sie od - Vin pomocy loyer 28 1.741 06.01.2017, 16:49
Ostatni post: Kanapa
  Arti12345 i jego walka ze smartem arti12345 13 2.409 20.02.2016, 14:13
Ostatni post: arti12345



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu