Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

prąd rozruchu

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
prąd rozruchu
#11
 obwd-crash 
(06.01.2016, 00:41)Kanapa napisał(a): Co do zapytania autora to Lysy czy Dasza podawał linka do producenta ładowarek automatycznych z opcją mocowania na stałe wyjścia do ładowania akumulatora w dogodnym dla użytkownika miejscu.

Pokazywali to w TVN Turbo, w programie Kup i zrób, gdzie w aucie nie było klamek jak i zamków - na wypadek gdyby padło aku, a dodatkowo do okresowego doładowywania aku, bo auto było rzadko używane.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#12
 dr-big 
Do ładowania aku wystarczy użyć końcówki od gniazda zapalniczki i ładować przez nie, albo zamontować na stałe gniazdo ładowania Cteka z diodami informującymi o stanie napięcia akumulatora.

[Obrazek: Comfort%20Indicator%20Eyelet%20M8_0%20-%20Copy.jpg]

[Obrazek: Comfort%20Indicator%20Cig%20Plug_0.jpg]
Było kilka, a aktualnie 54 KM w 451 Passion
Zawsze cdi... No chyba, że 452 i tylko coupe ...
 Odpowiedz
#13
 obwd-crash 
Tylko o ile pamiętam w 450 jak i w 451 prąd w gnieździe jest dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#14
 dr-big 
Czyli w Smarcie odpada, ale jest to faktycznie łatwe do sprawdzenia... Ja w ten sposób podtrzymuję w zimie aku w moto, bo na wymontowanie jestem za leniwy Smile ...

W Smarcie nigdy nie musiałem podładowywać aku pomimo poruszania się na codzień w mieście i zwiększonego zużycia prądu w zimie (grzane siedzenia, częsty ABS- bo śnieg, światła mijania przez cały dzień, kilkukrotne zapalanie parcha) ...
Było kilka, a aktualnie 54 KM w 451 Passion
Zawsze cdi... No chyba, że 452 i tylko coupe ...
 Odpowiedz
#15
 ŁYSY13 
Można dokupić i zostawić na stałe widać podczas postoju i w czasie jazdy straty prądu. Tak mam zrobione.

ŁYSY13
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz
#16
 brat_hanki 
Hej,

Zasilanie przez zapalniczkę nadaje się tylko do podtrzymania lub ładowania relatywnie niedużymi prądami przy większych prądach zwykle wnętrzności wtyczki się topią (sprężynka, która dociska +).
Jak chcecie na stałe podpiąć gniazdo/wtyczkę to można zastosować złącza modelarskie np XT90 niby są na ciągłe 90A (ja akurat do ciągłego 90A bym ich nie stosował, ale do wspomagania rozruchu starczą) i są do nich kapturki etc więc można to dość bezpiecznie zrobić i jeszcze przykrecić do aku przez bezpiecznik (150A-200A).
Rozrusznik katalogowo ma 0,8kW czyli wychodzi niecałe 70A przy 12V, ale przy samym starcie pewnie będzie szło ze dwa razy więcej. Co do przepięć to można dać duża diodę pomiędzy + i - podłączenia do aku w kierunku zaporowym (katoda do + anoda do -) dużo to tak na 20A+

Oczywiście przed zima najlepiej jest zrobić całą "obsługę". Wyczyścić wszystkie wysokoprądowe połączenia i zabezpieczyć je smarem silikonowym lub wazelina techniczna.

pozdrawiam
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu