Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Łopatki - "troubleshooting"

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Łopatki - "troubleshooting"
#1
 psuwacz 
Przekopałem wzdłuż i wszerz nasze forum.

Problem jest następującej natury: po pewnym czasie używania kiery z łopatkami zaczęła szwankować. Zasadniczo działa, jak chce, a jak nie chce to nie działa. Wiele było podejrzeń i prób zaradzenia tej cholerze, poniżej moje obserwacje i perypetie.

Najchętniej padają w dłuższej trasie, a już najlepiej przy włączonej klimie. A już zupełnie chętnie pada minus.
Pierwsze podejrzenie padło na taśmę, po rozebraniu i sprawdzeniu kiery chwilę podziałała - potem problem wrócił.
Do kompletu dołączył błąd poduszek powietrznych.
Łopatki zaczęły działać zaś sprawniej.
Za to po SD i skasowaniu błędów znowu wysiadły (a minus czasem włączał klakson)...

I teraz robi się jeszcze ciekawiej:
"wypożyczyłem" inną kierownicę, podziałała parę dni, zaczął przerywać minus, następnie wyskoczył błąd airbaga, a łopatki zaczęły działać bez zarzutu.

Skoro nie taśma, to gdzieś coś gnije/ się zwiera/ przerywa - ino gdzie?!

Wyłysieję lub osiwieję, ale coś z tym fantem chciałbym zrobić!
[Obrazek: 412338.png]        Dobrze gadam? Dodaj do REP-u, nie krępuj się! 
 Odpowiedz
#2
 damiano.o 
Sprawdź wszystkie masy te przykręcane do grodzi lub na tridion od wewnątrz

Pozdrawiam z RS Concept
RS concept (RS chip + EL-TEC  + MAKSOR ULTRA)
 Odpowiedz
#3
 LAZY. 
Ja już dokładnie nie pamiętam jak to było, ale po wymianie kierownicy, trzeba było jeszcze przepiąć kostkę przy wiązce no i aktywować.
Kolejna sprawa to różne oporniki przy przełącznikach- w zależności do jakiego smarta pchało się kierownicę.  Jak się oporności nie zgadzały to mylił funkcje.

No i na koniec co sobie przypominam to star diagnoza ma możliwość przetestowania każdego przełącznika w aucie.
Wciskasz i kręcisz kierownicą, jak utrzyma się połączenie to taśma ok.    Tak samo trzymając wciśnięty plus czy minus można poruszać wiązkami przy SAMie- może to coś wykryje.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#4
 psuwacz 
No właśnie taśma została wykluczona, oporniki, aktywacja i wszystkie bajery działają. Z tym testowaniem na SD trzeba będzie się pobawić. Się rypnie sprawa która kostka czy inna ścieżka fika do ciężkiej Anieli. Dzięki za info i pomysł!
 Odpowiedz
#5
 modusoperandi 
U mnie temat z klaksonem od czasu do czasu nadal się pojawia. Widziałem zresztą, że pod moim postem zabrałeś głos.
Zauważyłem, że przy upałach praktycznie na 100% minus będzie uruchamiał klakson.
Od jakiegoś czasu problem u mnie pojawia się również z łopatkami plus. Zwyczajnie przestają działać (nic przy tym ekstra nie uruchamiają na szczęście).
Podejrzewam, że statecznie wybiorę się do Gizberna - to jest jest magik jeśli chodzi elektrykę smartów!
 Odpowiedz
#6
 LAZY. 
Było prawie 40 w plusie i z łopatkami  nie miałem żadnych problemów.  Tyle że mi udało się kupić nową kierownicę z nową taśmą i nikt w tym wcześniej nie grzebał.  Dobrze by było wiedzieć jakie oporności daje każdy z przycisków, wówczas porównany z tabelką czy jest prawidłowo.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#7
 psuwacz 
"Jestem wstawiony" więc się robi i diagnozuje - na pewno będę meldować. Standardowo dziś po ok. godzinie jazdy minus się wyautował. Bez trąbienia.
 Odpowiedz
#8
 modusoperandi 
No i stało się tak, że u mnie od wczoraj zapaliła się kontrolka poduszki powietrznej. Dzisiaj w drodze do pracy łopatki działały cały czas. Zobaczymy, co będzie później, bo zwykle właśnie wtedy, kiedy się samochód nagrzeje, łopatki mi przestawały działać i minus włączał klakson Smile
Świecąca dioda poduszki zwiastuje albo jej defekt, albo coś się rozłączyło - tak mi się wydaje?
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu