Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

metaliczne stuki na kierownicy

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
metaliczne stuki na kierownicy
#1
 radekkaras 
Smart Fortwo 2005, Benzyna przebieg 79988 jestem pierwszym właścicielem od samego początku.

Witam serdecznie. Po krótce opiszę mój problem z smarkaczem.
Od roku czasu pojawiły się dziwne stuki metaliczne w okolicy kierownicy, najbardziej słychać je podczas przejeżdżania przez przejazdy kolejowe ale reguły niema czasami nawet na małych dziurach są słyszalne. jest dziwne wrażenie jakby było coś nie dokręconeHammer[/b]
W samochodzie zostały wymienione:
- końcówki drążków
- sworznie wahaczy z całymi wahaczami
- te małe łączniki stabilizatora,
- gumy na drążku kierowniczym,
- zostało dopasowane 1 nowe łożysko na kolumnie kierowcy to bliżej śmika miało delikatny luz,
- ślimaki obydwa idealne
- auto sprawdzone i przeciągnięte na stacji kontroli pojazdów.
Stuki na chwile mijają po umyciu samochodu. Może ktoś miał taki przypadek.
Pozdrawiam
 Odpowiedz
#2
 Mrozu 
Sprawdź górne mocowania amortyzatorów.
 Odpowiedz
#3
 krzyss 
A krzyżak na kolumnie kierownicy ?
 Odpowiedz
#4
 spysiu92 
ja bym stawiał na to co Krzyś Smile
 Odpowiedz
#5
 Zico1 
Witam.
Ja bym sugerował górne mocowanie amortyzatora. Miałem coś podobnego i byłem u kilku mechaników oraz na stacji diagnostycznej i nikt nie potrafił zdiagnozować, Dopiero u ostatniego(nienajgorszego) mechanika uparłem się aby TO znaleźć i właśnie okazało się to górne mocowanie. Bez demontażu amora było trudne do znalezienia, ale na chwilę pomogło obrócenie mocowania o 180 stopni - pracuje na "lekkim skosie" i obrócenie zmieniło kąt pracy. Pomogło na chwilę do zakupu nowego.
 Odpowiedz
#6
 radekkaras 
Dziękuje za podpowiedzi.
Krzyżak jest dobry. Dziś podjadę do mechanika żeby zobaczyć na górne mocowania. Jak się sytuacja rozwiąże napisze na forum.
 Odpowiedz
#7
 Mrozu 
Tylko do górnych mocowań musisz zdjąć poszycie przodu Wink
 Odpowiedz
#8
 ŁYSY13 
To wali łożysko w tulei kolumny kierownicy. Do wymiany cała. Miałem tak w 450 z 2002 roku.
To nie krzyżak ale sprawdź jeszcze. Czy to słychać na ulicy brukowej albo krótkie i ostre dołki. Odgłos idzie jak by z okolic licznika
Łysy13
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz
#9
 radekkaras 
Witam.
Wczoraj opanowałem temat. Okazało się że łożysko od strony kierowcy było już zmęczone i sprężyna przeskoczyła przez ogranicznik na dole amortyzatora i to tak stukało.
Jeszcze raz dzięki za pomoc.
 Odpowiedz
#10
 Mrozu 
A nie masz przez przypadek pękniętej tej sprężyny np na ostatnim zwoju?, bo ona jest tak nawinięta że nie powinna przeskoczyć. Policz ile masz zwojów na jednej i drugiej sprężynie i sprawdź czy Ci nie siedzi za nisko przodem.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [450] Wspomaganie kierownicy - montaż we własnym zakresie 125 53.450 14.11.2023, 08:05
Ostatni post: tkm_smart_
  Wspomaganie kierownicy przemolka1 7 4.229 27.09.2016, 15:41
Ostatni post: przemolka1
  Ruchy pionowe koła kierownicy Belmont 2 2.796 28.04.2015, 12:22
Ostatni post: Belmont
  [450] stuki puki z przedniego koła garbaty 3 4.220 08.10.2013, 21:09
Ostatni post: garbaty
  Wspomaganie kierownicy 79 52.049 31.03.2011, 20:01
Ostatni post: ŁYSY13
  Luzy na kierownicy - przegub (krzyżak) Gizbern 4 6.197 22.03.2011, 04:55
Ostatni post: ŁYSY13
  Stuki z tyłu przy skręcaniu TomasP 2 3.792 08.12.2010, 06:11
Ostatni post: Gizbern
  450 - Bicie, wibracje na kierownicy 39 16.075 06.03.2010, 18:00
Ostatni post: PKO



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu