Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Mocno używana 450, koszty, przebiegi, usterki

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Mocno używana 450, koszty, przebiegi, usterki
#11
 Lolek 
2016.09.12
450 wymiana oleju w silniku, 3l syntetyka 5W40 marki Platinium po 30 złych za litr czyli 90 złych i wycieraczki przy okazji, razem 120 bo robocizna własna.  451 też wymiana i na taki sam tak więc koszt 90 zł. Filtry wymienię w tzw. międzyczasie, dziś ciemno, gorąco i na dodatek jeszcze ich nie kupiłem.  Smile
Lolek - motoparalotniarz
 Odpowiedz
#12
 MariuszB 
(11.09.2016, 00:00)BlackDragon napisał(a):  a słyszałeś kiedys o zerwanym łańcuchu rozrządu w cdi f2 pierwszej generacji przy 200 000. Nie na temat ale doszlo dzisiaj do mnie, że.jednemu kolesiowi strzelił jak myślisz czym mogło być to spowodowane ?

Skręceniem szafy z 600 tkm  Wink

Cytat:3l syntetyka 5W40 marki Platinium

Do CDI lepiej lać zalecany 5W30 - MB 229.51
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
[Obrazek: ff0baef4730a79e1.jpg]  &  [Obrazek: 4820fed949e609bdgen.jpg]

 Odpowiedz
#13
 Lolek 
A to niby dlaczego? Przecież będzie miał gorsze własności smarujące w wysokich temperaturach niż 40-stka.
 Odpowiedz
#14
 MariuszB 
Jeśli chodzi o oleje raczej trzymam się tego co zaleca producent -> https://www.smart-wiki.net/450/motoroel/start
 Odpowiedz
#15
 BlackDragon 
No tak ale silnik sie tez z czasem wyciera i przy naszych przebiegach to mozna lac juz 40 stke Smile kurcze jeszcze nie dodalem rachunkow z braku czasu
 Odpowiedz
#16
 MariuszB 
Ja mam taką zasadę - dopóki motor ma pełną sprawność i nie zużywa oleju - lać najlepszy możliwy.
Pomijam już kwestię, że do F2 CDI wchodzi tego oleju tyle co kot napłakał Smile
 Odpowiedz
#17
 Lolek 
No to trochę sam sobie przeczysz, bo co to znaczy "najlepszy możliwy"? Wg mnie -syntetyk, jakiej marki? W zasadzie bez znaczenia, z jakimi oznaczeniami - wg producenta auta lub lepiej. I teraz czym się różni 30 od 40? Ano właśnie bardzo istotnym parametrem zachowania własności smarnych w wysokich temperaturach wysilonego silnika z turbo. I klimat nam się ociepla, co też nie jest bez znaczenia. Pozdrówka.
 Odpowiedz
#18
 MariuszB 
Najlepszy możliwy = sprawdzony producent i pewne źródło zakupu aby wykluczyć max możliwość zakupu podróbki.
Jeśli producent mówi abym do CDI z DPF lał pełny syntetyk ze specyfikacją MB 229.51 to i tak też robię Smile
 Odpowiedz
#19
 Lolek 
Całe szczęście że to i tak jest bez znaczenia. Tzw. zalecenia producenta, szczeg. typu "producent XYZ rekomenduje oleje Total (np) lub XYZ" oznacza tylko i wyłącznie że koncern XYZ jest właścicielem sporego pakietu akcji Totala i nic poza tym. Gdyby było ryzyko że silnik wybuchnie z powodu użycia oleju z specyfikacją 229.1 zamiast 229.51 to oczywiście wszyscy by tych zaleceń przestrzegali, ale na szczęście tak nie jest więc mamy pewną dowolność.
 Odpowiedz
#20
 MariuszB 
Lolku, rekomendacja >marki< oleju a >specyfikacja< producenta to dwie różne rzeczy.
O ile to pierwsze faktycznie nie ma znaczenia o tyle to drugie coś oznacza.
Oczywiście każdy ma prawo lać do swojego auta na co ma ochotę... nawet słonecznik z biedry Wink
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Mocno szczekający pies - jak sobie z takim poradzić? pastor 11 9.854 09.06.2018, 09:20
Ostatni post: psuwacz
  Zakup Smarta 3 F2 a koszty serwisu tomekkicaj700 12 6.395 01.09.2016, 21:09
Ostatni post: psuwacz
  Koszty eksploatacji (styczen-luty) 3 3.409 14.03.2003, 09:25
Ostatni post: ABUK



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu