Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Nadmuch na przednią szybę - kiszka

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Nadmuch na przednią szybę - kiszka
#1
 BogdanHa 
W czasie wczorajszej ulewy wyszedł problem z nadmuchem na przednią szybę.
Na maksymalnych obrotach dmuchawy (wyło niemiłosiernie), praktycznie brak przepływu w otworach pod szybą.
Wajcha (pozioma z prawej) po przesunięciu maksymalnie w prawo, sama lekko się cofa do przedostatniej pozycji.
Przy przytrzymaniu ręka na ikonce szyby, też nie zwiększa się przepływ powietrza pod nią.
Zapewne coś blokuje przełączenie "czegoś tam". Smile
Właśnie - przełączenie czego i jak się tam dostać.
Domyślam się, że trzeba rozmontować połowę przodu, ale nic nie znalazłem w sieci na ten temat, lub nie umiem sformułować zapytań dla wuja google. Smile
Jakieś podpowiedzi?
 Odpowiedz
#2
 chris2 
Cała nagrzewnica z dmuchawą jest zamontowana wewnątrz samochodu pod deską ,a sterowanie klapami jest za pośrednictwem linek,być może się poblokowały.Dojście do linek przy klapach nagrzewnicy jest od strony pasażera, trzeba zanurkować pod deskę,jeżeli to nie pomoże czeka cię demontaż deski żeby dojść do całego mechanizmu sterowania.
 Odpowiedz
#3
 BogdanHa 
(18.06.2020, 07:30)chris2 napisał(a): Cała nagrzewnica z dmuchawą jest zamontowana wewnątrz samochodu pod deską ,a sterowanie klapami jest za pośrednictwem linek,być może się poblokowały.Dojście do linek przy klapach nagrzewnicy jest od strony pasażera, trzeba zanurkować pod deskę,jeżeli to nie pomoże czeka cię demontaż deski żeby dojść do całego mechanizmu sterowania.
Dziękuję.
Tak na wszelki wypadek - w sprawie rozebrania deski - znasz może linki do poradników?
 Odpowiedz
#4
 chris2 
http://www.fq101.co.uk/
https://www.evilution.co.uk/
Na tych stronach znajdziesz praktycznie wszystko.Sam uczyłem się z tych stron,demontażu deski również,tylko musisz poszukać.Evilution jest płatne,ale bez opłacenia też można się dużo dowiedzieć.
 Odpowiedz
#5
 BogdanHa 
Na zdjęciu - chyba ta "wajcha" odpowiada za przełączanie klapki?
Ani drgnie. Przesuwanie suwakiem na desce nic nie zmienia. Widać mały (!) ruch do góry, przy skrajnym lewym położeniu suwaka.
Bezpośrednio ręką, na elemencie ze zdjęcia nie da się. Na siłę nie chciałem, bo to plastik i bije sie urwać.
Zapieczona linka?
Jednym słowem czeka mnie rozebranie całości?
P.s.
Może zdjąć pętelkę z elementu i spróbować kleszczami pociągnąć w dół?
P.s.2
W oryginale ma tam nie być żadnej osłony na te elementy?


Załączone pliki Miniatury
   
 Odpowiedz
#6
 chris2 
Zdejmij linkę z klapki i zobacz czy jest zablokowana linka czy klapka,linkę spróbuj rozruszać np. kleszczami ciągnąc ją w dół.Na tych elementach nie ma w oryginale osłony.
 Odpowiedz
#7
 BogdanHa 
Trochę, ale tylko trochę się wyjaśniło. Wajcha jako taka pracuje lekko - to linka gdzieś po drodze ma opór. Zauważyłem jednak, że gdy suwak na desce jest w pozycji "na szybę", wajcha na dole otwiera na cały regulator dziurę "na nogi". Faktycznie na szybę wieje trochę więcej, ale jednak dość słabo. Nie usunie to pary z szyby w przyzwoitym tempie.
Podpowiedzcie, czy u was też ta klapka otwiera się "na nogi" (dałem cudzysłów, bo dziura jest i tak częściowo zasłonięta od strony kabiny)?
 Odpowiedz
#8
 chris2 
Od 450-tki nie możesz za dużo wymagać,to nie jest nowoczesne auto gdzie po załączeniu nawiewu na szyby para znika w kilka sekund,technologia w Smarcie jest trochę jak z malucha.,ma działać nieważne że mało skutecznie.A co do wajchy na dole-jest to obieg zamknięty nawiewu, powietrze nie jest pobierane z zewnątrz lecz spod nóg.Skoro słabo wieje po załączeniu na pobieranie powietrza z zewnątrz,to może masz zapchany filtr kabinowy ( o ile jest ) lub zatkaną kratkę w podszybiu.
 Odpowiedz
#9
 BogdanHa 
(18.06.2020, 17:42)chris2 napisał(a): Od 450-tki nie możesz za dużo wymagać,to nie jest nowoczesne auto gdzie po załączeniu nawiewu na szyby para znika w kilka sekund,technologia w Smarcie jest trochę jak z malucha.,ma działać nieważne że mało skutecznie.A co do wajchy na dole-jest to obieg zamknięty nawiewu, powietrze nie jest pobierane z zewnątrz lecz spod nóg.Skoro słabo wieje po załączeniu na pobieranie powietrza z zewnątrz,to może masz zapchany filtr kabinowy ( o ile jest ) lub zatkaną kratkę w podszybiu.
Rozumiem, że to taki nowocześniejszy maluch. Smile
Piszesz o pobieraniu powietrza z dołu, ale jak przesuwam prawy poziomy przełącznik w prawo "na szybkę", to otwiera klapkę "na nogi" i dmucha jak opętamy. Pionowy lewy przełącznik mam na pobieranie z zewnątrz.
Dlatego zdziwiłem się, że suwak otwiera bardziej nawiew na nogi niż na szybę. Nie wiem jak skonstruowany jest cały moduł dmuchawa-rozdzielacz.
EDIT
Już pojąłem co pisałem o wciąganiu powietrza spod nóg. Obok dziury wylotowej z klapką (bardziej na prawo) jest coś zasłoniętego jakimś materiałem. To zapewne ten obieg z wewnątrz.
Kurcze - leżąc i świecąc komórką niewiele można zobaczyć. Very happy
 Odpowiedz
#10
 speedykielce 
Sprawdziłem u siebie. Jak mam na szybe to na nogi noe podaje. Jak na nogi to na szybe nie podaje... na środkowych nie wiem bo nie używam nie lubie wiatru w twarz

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Smart 450 cdi cabrio 
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Smart 450 0.6 przednia wycieraczka się nie wyłącza zibi smark 12 1.335 03.10.2018, 17:48
Ostatni post: zibi smark
  Jak przełączyć nadmuch z ciepłego na zimny?!?!?! K1zmija 5 2.636 17.03.2010, 12:58
Ostatni post: Kanapa



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu