Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Największa porażka europejskiej motoryzacji

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Największa porażka europejskiej motoryzacji
#1
 Kanapa 
Za http://moto.wp.pl/gid,16034857,img,16034...jecie.html


1. Smart Fortwo
Marka, która powstała jako efekt inicjatywy Mercedesa i Swatcha, zaliczyła największą wpadkę w europejskiej motoryzacji. Model Fortwo obecny na rynku od 1998 roku miał być idealnym pojazdem do zatłoczonej metropolii. Dwuosobowy samochód o długości 2,5 metra rzeczywiście świetnie się w tej roli sprawdza, a dodatkowo jest stylowy. Problem jednak polega na tym, że Smart jest po prostu drogi. Prawie 40 tys. zł za samochód w podstawowej wersji i niemal 80 tys. złotych za najbogatszą konfigurację to naprawdę duże kwoty. Samochód pojawiał się w różnych wersjach, m.in. w napędzanej silnikiem elektrycznym, stuningowanej przez Brabusa, a nawet hybrydowej.

Strata Smarta: 3,35 mld euro. Na każdym egzemplarzu firma traci 4,5 tys. euro.

Źródło: The Economist

tb/sj/tb, moto.wp.pl
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#2
 krzyss 
Ale traci dlaczego ?
Koszty produkcji takie wysokie czy o co chodzi... W PL malo sie tego sprzedaje ale DE, IT, czy inne kraje to naprawde duzo smartow widzi sie na ulicach.
 Odpowiedz
#3
 Sebastian_O 
no tak... czyli smart jest porażką motoryzacyjną bo wielu ludzi jest biednych i nie każdego na smarta stać... Więc gdyby był wykonany w technologii wozu konnego do przewozu siana jak np golf 2 - to wtedy był by sukcesem...
Jakaś niewydarzona redaktorzyna pisze takie brednie a potem społeczeństwo nie mające cienia pojęcia, na co dzień jeżdżące golfem 3 LPG albo audi A4 1,9TDi będzie się śmiało widząc smarta...
 Odpowiedz
#4
 Gantz 
Dane mocno nieaktualne Smile
To się nazywa "rzetelność dziennikarska" i to nie tylko tego tematu dotyczy!
A feeee
życie jest po to, żeby spełniać swoje marzenia
 Odpowiedz
#5
 PKO 
Dokładnie , ale tak to już jest jak ktoś jest nie w temacie Laughing

pzdr
PKO
 Odpowiedz
#6
 Mart 
Jak dla mnie to świetnie. Smart w tym samym szeregu co Bugatti Veyron, Volkswagen Phaeton.
Już wiem dlaczego tak lubię Smarta. Wink
 Odpowiedz
#7
 kenny 
(01.10.2013, 21:46)Sebastian_O napisał(a): no tak... czyli smart jest porażką motoryzacyjną bo wielu ludzi jest biednych i nie każdego na smarta stać... Więc gdyby był wykonany w technologii wozu konnego do przewozu siana jak np golf 2 - to wtedy był by sukcesem...
Jakaś niewydarzona redaktorzyna pisze takie brednie a potem społeczeństwo nie mające cienia pojęcia, na co dzień jeżdżące golfem 3 LPG albo audi A4 1,9TDi będzie się śmiało widząc smarta...

Smart technologicznie, nawet jak na czasy swojego powstania nie był cudem techniki. W silniku ucięty jeden cylinder, dodany Garret 12 - turbo które było już używane w małych japońskich autach, wszystko o opakowane w atrakcyjny kształt i małe wymiary pozwalające parkować w poprzek drogi i napakowanie elektronicznych gadżetów może wydawać się atrakcyjne, ale nie za tą cenę.
Przypominam, że pomysłodawca Smarta chciał by było to tanie auto, dostępne dla wszystkich. Niestety MB miał inną strategię - auto się wyróżnia, więc niech klient zapłaci za to wyróżnienie. I tu jest pies pogrzebany.
SPRZEDAM!!! Nowe felgi do 451 i używane do 450. Zapraszam na priv.
 Odpowiedz
#8
 RobsonWawa 
Wszystko zależy od tego kto co i jak liczy. Dzięki temu że MB ma w swojej stajni takiego Smarta może i traci te 4,5 koła ale za to zarabia po wielokroć więcej na E,S i innych. Dzięki Smartowi koncern mieści się w normach emisji spalin ze swoimi dużymi silnikami. Teraz jest afera w Unii bo Niemcy nie chcą się zgodzić na nowe normy które de facto zlikwidują segment dużych mocnych limuzyn w MB, BMW cz Audi. Jeżeli weźmiemy pod uwagę aspekt limitów emisyjnych to MB wręcz zarabia na sprzedaży Smartów i to dużo więcej niż tu podano jakie ma straty. Gdzieś były podane zyski koncernu , nie pamiętam wartości ale były bardzo wysokie Idea
Cabrio 451 Ultimate RS                                                                                     LINK do poprzedniego wcielenia>>> http://smartklub.pl/t-robsonwawa-smart-e...pasa--4476
 Odpowiedz
#9
 Lolek 
Spoko, na pewno nie dokładają do interesu. Jak do F4 dokładali to przestali i tyle. L
Lolek - motoparalotniarz
 Odpowiedz
#10
 Sebastian_O 
(02.10.2013, 08:13)kenny napisał(a): Smart technologicznie, nawet jak na czasy swojego powstania nie był cudem techniki.

Nie chodziło mi o cud techniki, ale raczej o to że takiego golfa naprawi każdy kowal w stodole przy użyciu trzech kluczy i młotka, a do smarta lepiej żeby taki nie podchodził Smile

Ze smartem jest podobnie jak z MINI, to jest styl, wizytówka, to widać i za to się płaci... Owszem, w Polsce zapewne NOWYCH smartów sprzedaje się niewiele, na szczęście zawsze można kupić używany...
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu