Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Napięcie na wtyczce wtryskiwacza - benzyna

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Napięcie na wtyczce wtryskiwacza - benzyna
#1
 sewcio 
Witajcie,
czy ktoś wie jakie powinny być wskazania pomiaru na obu pinach wtyczki wtryskiwacza w czasie pracy silnika??
Jest podejrzenie, że wtrysk nie podaje paliwa... Nie mogę sprawdzić na pozostałych, bo jakbym odpiął z innego, to silnik gaśnie..., bo na jednym cylindrze silnik nie chce pracować...

Dodatkowe pytanie: Czy po wypięciu wtyczki wtrysku, wtrysk nadal fizycznie wtryskuje paliwo?? Co daje ta wtyczka??
 Odpowiedz
#2
 wibi79 
Nie podałeś o jaki typ silnika chodzi.Nie wiem jak jest w benzynie ale w dieslu to system "Common Rail" który działa w taki sposób : pompa ciśnieniowa podaje paliwo o ciśnieniu wtrysku do listwy zasilającej do której podłączone są wtryskiwacze w stanie zamkniętym.W momencie kiedy ma nastąpić wtrysk komputer podaje napięcie na konkretny wtryskiwacz i otwiera go,następuje wtrysk z tego otwartego wtryskiwacza.To genialne rozwiązanie gdyż umożliwia praktycznie w każdym momencie sterowanie pracą silnika jak również niweluje możliwość "rozbiegania" silnika co w systemie tradycyjnym mogło się zdarzyć gdy np.zatarł się elektryczny zawór paliwa. Myślę, że sprawdzenia wtryskiwacza można dokonać tylko na stanowisku diagnostycznym chociaż ew.przerwę elektryczną na wtryskiwaczu możesz zmierzyć omomierzem na złączu wtryskiwacza jak sądzę.
 Odpowiedz
#3
 sewcio 
(03.05.2020, 23:34)wibi79 napisał(a): Nie podałeś o jaki typ silnika chodzi.Nie wiem jak jest w benzynie ale w dieslu to system "Common Rail" który działa w taki sposób : pompa ciśnieniowa podaje paliwo o ciśnieniu wtrysku do listwy zasilającej do której podłączone są wtryskiwacze w stanie zamkniętym.W momencie kiedy ma nastąpić wtrysk komputer podaje napięcie na konkretny wtryskiwacz i otwiera go,następuje wtrysk z tego otwartego wtryskiwacza.To genialne rozwiązanie gdyż umożliwia praktycznie w każdym momencie sterowanie pracą silnika jak również niweluje możliwość "rozbiegania" silnika co w systemie tradycyjnym mogło się zdarzyć gdy np.zatarł się elektryczny zawór paliwa. Myślę, że sprawdzenia wtryskiwacza można dokonać tylko na stanowisku diagnostycznym chociaż ew.przerwę elektryczną na wtryskiwaczu możesz zmierzyć omomierzem na złączu wtryskiwacza jak sądzę.

Faktycznie, przepraszam. Chodzi o benzynę 0,6.
 Odpowiedz
#4
 tim13 
Mam tylko takie info o wtryskach ( niebieskie)


Załączone pliki Miniatury
   
 Odpowiedz
#5
 krzyss 
A sprawdzales kompresje silnika ?
Awarie wtryskow czy ich zasilania to nie wiem czy ktos mial taki przypadek, a nierowna praca raczej zawsze oznaczala przyszly remont.
Choc z racji 20letniej instalacji nie mozna tego wykluczyc...
 Odpowiedz
#6
 sewcio 
Nie sprawdzałem kompresji, bo awaria zupełnie nie na to wskazuje, poza tym nie mam przyrządu do pomiaru kompresji. Problem jest ewidentnie prądowy... Wymieniłem cewkę, brak zmian. Odłączam zupełnie wtyczkę z cewki, brak zmian. Odłączam wtyczkę wtrysku, brak zmian. Oczywiście wszystko na włączonym silniku. Podejrzewam, że walnięty jest jednak kabel wysokiego napięcia i na świecy nie ma iskry. Co prawda zmieniłem na inny, ale używany z moich zasobów starych kabli, co kiedyś działały, ale widać czas leżenia mógł je zabić... Dzisiaj zrobię prostą podmianę, która wykluczy kabel, bo wezmę po prostu zamienię kable drugiego cylindra z trzecim... Jak przestanie pracować na drugim cylindrze, to będzie rozwiązanie - kupno nowych kabli... Komputer wskazuje jasno - brak zapłonu na trzecim cylindrze i mam wrażenie, że się nie myli...
 Odpowiedz
#7
 sewcio 
(04.05.2020, 08:32)tim13 napisał(a): Mam tylko takie info o wtryskach ( niebieskie)

Ok. Dzięki. Zmierzę wtrysk, to już coś. Jeszcze przydałyby się dane wyjściowe na pinach wtyczki.
 Odpowiedz
#8
 krzyss 
To wez kompresor z psikawka kawalek gumy zeby to uszczelnic i przez otwor swiecy napompuj i zobacz czy jestes w stanie wytworzyc cisnienie, jesli nie bedzie zadnego cisnienia to bedziesz mial jasnosc...

Swiece masz dwie na cylinder, jak by to byl kabel to ktoras by jednak zadzialala...
 Odpowiedz
#9
 krzyss 
Ps. Trzeci cylinder to najczesciej sie upalajacy...
 Odpowiedz
#10
 sewcio 
Zastanawia mnie tylko, dlaczego wypięcie wtyczki od cewki, albo od wtrysku, albo obu niczego nie zmienia podczas pracy silnika...
Jutro zamówię tester do sprawdzania sprężania, to sprawdzę kompresję jak należy. Przyda się na przyszłość.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  smart [450] łańcuch rozrządu benzyna 0,6 smarciuch 6 299 18.05.2020, 22:47
Ostatni post: wibi79
  Smart 450 0.7 benzyna- dziwna praca KaMoWiOs 9 400 09.04.2020, 19:15
Ostatni post: Arczi100
  [450] benzyna - brak mocy, wątek ogólny 205 68.395 19.12.2019, 18:46
Ostatni post: krzyss
  450 benzyna - silnik, pierścienie, tłoki, zawory czyli remont lub wymiana 140 70.838 26.05.2019, 06:13
Ostatni post: norbb
  Smart fortwo 450 0.7 Benzyna - Jaki Olej Olesiandro 8 1.014 11.04.2019, 10:09
Ostatni post: damiano.o
  450 - benzyna 40kW - nie odpala, szukam warszratu Savik 0 608 11.12.2018, 20:31
Ostatni post: Savik
  wyciek oleju 700 benzyna sebo cdi 4 958 08.11.2018, 22:21
Ostatni post: bartigdansk
  Jak gasicie silnik 450 benzyna Dżenka 21 2.874 30.11.2017, 21:37
Ostatni post: stonalodz
  Spaliny śmierdzą benzyną itp. sewcio 44 7.966 01.09.2017, 14:14
Ostatni post: Aditankista
  450 0,6 benzyna - wydech, tłumik. yury__ 11 2.410 24.04.2017, 10:52
Ostatni post: Gapa.



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu