Witajcie,
czy ktoś wie jakie powinny być wskazania pomiaru na obu pinach wtyczki wtryskiwacza w czasie pracy silnika??
Jest podejrzenie, że wtrysk nie podaje paliwa... Nie mogę sprawdzić na pozostałych, bo jakbym odpiął z innego, to silnik gaśnie..., bo na jednym cylindrze silnik nie chce pracować...
Dodatkowe pytanie: Czy po wypięciu wtyczki wtrysku, wtrysk nadal fizycznie wtryskuje paliwo?? Co daje ta wtyczka??
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.05.2020, 19:56 przez sewcio.)
Nie podałeś o jaki typ silnika chodzi.Nie wiem jak jest w benzynie ale w dieslu to system "Common Rail" który działa w taki sposób : pompa ciśnieniowa podaje paliwo o ciśnieniu wtrysku do listwy zasilającej do której podłączone są wtryskiwacze w stanie zamkniętym.W momencie kiedy ma nastąpić wtrysk komputer podaje napięcie na konkretny wtryskiwacz i otwiera go,następuje wtrysk z tego otwartego wtryskiwacza.To genialne rozwiązanie gdyż umożliwia praktycznie w każdym momencie sterowanie pracą silnika jak również niweluje możliwość "rozbiegania" silnika co w systemie tradycyjnym mogło się zdarzyć gdy np.zatarł się elektryczny zawór paliwa. Myślę, że sprawdzenia wtryskiwacza można dokonać tylko na stanowisku diagnostycznym chociaż ew.przerwę elektryczną na wtryskiwaczu możesz zmierzyć omomierzem na złączu wtryskiwacza jak sądzę.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.05.2020, 23:49 przez wibi79.)
(03.05.2020, 23:34)wibi79 napisał(a): Nie podałeś o jaki typ silnika chodzi.Nie wiem jak jest w benzynie ale w dieslu to system "Common Rail" który działa w taki sposób : pompa ciśnieniowa podaje paliwo o ciśnieniu wtrysku do listwy zasilającej do której podłączone są wtryskiwacze w stanie zamkniętym.W momencie kiedy ma nastąpić wtrysk komputer podaje napięcie na konkretny wtryskiwacz i otwiera go,następuje wtrysk z tego otwartego wtryskiwacza.To genialne rozwiązanie gdyż umożliwia praktycznie w każdym momencie sterowanie pracą silnika jak również niweluje możliwość "rozbiegania" silnika co w systemie tradycyjnym mogło się zdarzyć gdy np.zatarł się elektryczny zawór paliwa. Myślę, że sprawdzenia wtryskiwacza można dokonać tylko na stanowisku diagnostycznym chociaż ew.przerwę elektryczną na wtryskiwaczu możesz zmierzyć omomierzem na złączu wtryskiwacza jak sądzę.
A sprawdzales kompresje silnika ?
Awarie wtryskow czy ich zasilania to nie wiem czy ktos mial taki przypadek, a nierowna praca raczej zawsze oznaczala przyszly remont.
Choc z racji 20letniej instalacji nie mozna tego wykluczyc...
Nie sprawdzałem kompresji, bo awaria zupełnie nie na to wskazuje, poza tym nie mam przyrządu do pomiaru kompresji. Problem jest ewidentnie prądowy... Wymieniłem cewkę, brak zmian. Odłączam zupełnie wtyczkę z cewki, brak zmian. Odłączam wtyczkę wtrysku, brak zmian. Oczywiście wszystko na włączonym silniku. Podejrzewam, że walnięty jest jednak kabel wysokiego napięcia i na świecy nie ma iskry. Co prawda zmieniłem na inny, ale używany z moich zasobów starych kabli, co kiedyś działały, ale widać czas leżenia mógł je zabić... Dzisiaj zrobię prostą podmianę, która wykluczy kabel, bo wezmę po prostu zamienię kable drugiego cylindra z trzecim... Jak przestanie pracować na drugim cylindrze, to będzie rozwiązanie - kupno nowych kabli... Komputer wskazuje jasno - brak zapłonu na trzecim cylindrze i mam wrażenie, że się nie myli...
To wez kompresor z psikawka kawalek gumy zeby to uszczelnic i przez otwor swiecy napompuj i zobacz czy jestes w stanie wytworzyc cisnienie, jesli nie bedzie zadnego cisnienia to bedziesz mial jasnosc...
Swiece masz dwie na cylinder, jak by to byl kabel to ktoras by jednak zadzialala...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.05.2020, 18:58 przez krzyss.)
Zastanawia mnie tylko, dlaczego wypięcie wtyczki od cewki, albo od wtrysku, albo obu niczego nie zmienia podczas pracy silnika...
Jutro zamówię tester do sprawdzania sprężania, to sprawdzę kompresję jak należy. Przyda się na przyszłość.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.05.2020, 19:09 przez sewcio.)