Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!



Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku

#1
 Maciek_M 
Witajcie,

Wprawdzie 454, ale nie wiem, gdzie temat umieścić. Proszę o przeniesienie.

Pewnie znalazłbym odpowiedź, ale wybaczcie, 50 stron to dużo.

Auto: 454 1.5 CDi 50kW, 2006, softouch 187100 przebiegu, raczej autentycznego, po krótkich trasach

Problem: Historia trwa od dawna, ale nie od niepamiętnych czasów. Standard - biegi nie zawsze wchodzą, wyświetla się 0. Co jednak dziwniejsze, czasem bieg wchodzi, ale tak jakby reszta podzespołów nie zgrała się ze sprzęgłem (na wyświetlaczu N/1, a samochód nie jedzie). Gdy już rusza, robi to zazwyczaj bardzo gwałtownie. Objawy występują co jakiś czas, nie raz kilka dni pod rząd, nie raz mamy długi okres spokoju.

Co wiemy: Aktuator ustawiany fizycznie bodajże dwa razy, komputerowo - jeszcze nie. Niestety, ze smutkiem chyba należy stwierdzić, że teraz jest już zbyt zużyty/rozregulowany, by ustawianie go pomogło (nie mylę go z wysprzęglikiem, prawda?)

Podejrzewam, że zarówno za niewłączanie biegu, jak i "włączanie teoretyczne" odpowiada zużyty w/w element. Czy nie może być to jednak też sprawa zmęczonego po, bądź co bądź, długim czasie sprzęgła (niby coś wiem, bo co i rusz ktoś ma ze skrzynią problem, ale mogę też tak naprawdę nie mieć pojęcia o tym)?


Czy zestaw rozwiązujący problem to:

https://www.ebay.co.uk/itm/New-Genuine-S...XQlgtSqxP1

+

https://allegro.pl/oferta/zestaw-sprzegl...30bc15a9d8

+ ewentualnie olej w skrzyni?

Droga zabawa, ale trzeba do tego podejść kompleksowo, bo nie wiadomo, kiedy skrzynia nie wytrzyma, ewentualnie pas przedni po przytuleniu do innego auta.

Bardzo proszę o pomoc.
Pas(s)jonujące Srebrne CDi.
 Odpowiedz
#2
 Arczi100 
(18.12.2018, 17:01)Maciek_M napisał(a): Witajcie,

Wprawdzie 454, ale nie wiem, gdzie temat umieścić. Proszę o przeniesienie.

Pewnie znalazłbym odpowiedź, ale wybaczcie, 50 stron to dużo.

Auto: 454 1.5 CDi 50kW, 2006, softouch 187100 przebiegu, raczej autentycznego, po krótkich trasach

Problem: Historia trwa od dawna, ale nie od niepamiętnych czasów. Standard - biegi nie zawsze wchodzą, wyświetla się 0. Co jednak dziwniejsze, czasem bieg wchodzi, ale tak jakby reszta podzespołów nie zgrała się ze sprzęgłem (na wyświetlaczu N/1, a samochód nie jedzie). Gdy już rusza, robi to zazwyczaj bardzo gwałtownie. Objawy występują co jakiś czas, nie raz kilka dni pod rząd, nie raz mamy długi okres spokoju.

Co wiemy: Aktuator ustawiany fizycznie bodajże dwa razy, komputerowo - jeszcze nie. Niestety, ze smutkiem chyba należy stwierdzić, że teraz jest już zbyt zużyty/rozregulowany, by ustawianie go pomogło (nie mylę go z wysprzęglikiem, prawda?)

Podejrzewam, że zarówno za niewłączanie biegu, jak i "włączanie teoretyczne" odpowiada zużyty w/w element. Czy nie może być to jednak też sprawa zmęczonego po, bądź co bądź, długim czasie sprzęgła (niby coś wiem, bo co i rusz ktoś ma ze skrzynią problem, ale mogę też tak naprawdę nie mieć pojęcia o tym)?


Czy zestaw rozwiązujący problem to:

https://www.ebay.co.uk/itm/New-Genuine-S...XQlgtSqxP1

+

https://allegro.pl/oferta/zestaw-sprzegl...30bc15a9d8

+ ewentualnie olej w skrzyni?

Droga zabawa, ale trzeba do tego podejść kompleksowo, bo nie wiadomo, kiedy skrzynia nie wytrzyma, ewentualnie pas przedni po przytuleniu do innego auta.

Bardzo proszę o pomoc.
Aktuator to wysprzęglnikDlaczego zużyty?? Moim zdaniem jak coś raz działa, a raz nie to pewnie masz problem z elektryką, może błędy pojawiają się jak jest mokro ? od tego bym zaczął dopiero potem wydawał szmal.
 Odpowiedz
#3
 Maciek_M 
Był rozebrany i słabo tam w środku jest. Jest po prostu fizycznie zjechany.

Nie wiem w sumie, czy wilgoć ma jakiś wpływ. 

Często po zgaszeniu i zapaleniu jeszcze raz jest w porządku.
Pas(s)jonujące Srebrne CDi.
 Odpowiedz
#4
 Arczi100 
(18.12.2018, 17:14)Maciek_M napisał(a): Był rozebrany i słabo tam w środku jest. Jest po prostu fizycznie zjechany.

Nie wiem w sumie, czy wilgoć ma jakiś wpływ. 

Często po zgaszeniu i zapaleniu jeszcze raz jest w porządku.
To urządzenie składa się z silnika, przekładni ślimakowej i sprężyny.
Jeśli jest zajechane to trzeba wymienić. I dopiero działać dalej
 Odpowiedz
#5
 Maciek_M 
No dobra. Dzięki.

Wysłane z SG Note4 przy użyciu Tapatalka
Pas(s)jonujące Srebrne CDi.
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu