Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Norma emisji spalin a Smart 0.8 cdi

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Norma emisji spalin a Smart 0.8 cdi
#1
 Aras77 
Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem u progu zakupu smarta Fortwo 0.8 cdi. Mam na ten cel przeznaczone max 8000 zł.
Pomysł zakupu smarta narodził się jesienią zeszłego roku jako drugie auto w domu. Udało się w końcu zdobyć fundusze.
I pojawił się w mojej głowie niepokój. Jestem z Poznania czyli miasta około 0.5 mln. W naszym kraju chcą wprowadzić ograniczenia wjazdu do centrum i uwarunkować to normą emisji spalin Euro (np.4). Nie orientuję się do końca jak Smart wypada pod tym względem.
Wg tego co znalazłem w necie smart cdi (od 2001r poliftowy) ma normę Euro 4, a zauważyłem już kilka wystawionych smartów na allegro, które mają przyklejone żółte naklejki normy emisji spalin Euro 3. Kupując smarta z myślą o tym by śmigać między innymi po centrum.
Więc moje pytanie do Was co wy wiecie na ten temat. Wszelkie komentarze i informacje mile widziane.
Pozdrawiam Arek.
 Odpowiedz
#2
 MariuszB 
Było, np. -> tu
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
[Obrazek: ff0baef4730a79e1.jpg]  &  [Obrazek: 4820fed949e609bdgen.jpg]

 Odpowiedz
#3
 Lolek 
Czyli masz dokładnie tyle ile ja chcę za swojego. Co ciekawe pierwsza właścicielka pochodzi z poznańskiego. Zapodaj mi pw, a powiem Ci jak pozyskać zdjątka.
 Odpowiedz
#4
 wallace 
Aras77 kup po prostu takiego,który "łapie się" na zieloną naklejkę,czyli spełnia normę EURO 4 i tyle.Większa część smarków cdi nie spełnia tej normy,ale znajdziesz i takie,które ją posiadają i nawet nie mają DPF-a (Ja bym właśnie takiego szukał,jest to lepsze rozwiązanie bo mniej kłopotliwe) sam takiego znalazłem.
 Odpowiedz
#5
 MariuszB 
(23.02.2017, 07:54)wallace napisał(a): Większa część smarków cdi nie spełnia tej normy,ale znajdziesz i takie,które ją posiadają i nawet nie mają DPF-a 

Kolejna błędna sugestia, która gmatwa temat a było już na forum to przerabiane.
Smarty F2 CDI 450 do 2007 roku (451 CDI każdy ma EURO 4 a ostatnie, od 2010 roku EURO 5) wyjeżdżały z salonów z dopuszczeniem emisyjnym EURO 4 lub EURO 3. Dokładnie te zamawiane w salonach od 2003 roku miały taką opcję wyboru. Klient decydował czy chce EURO 4 czy jest mu to niepotrzebne i wyjedzie w serii jako EURO 3.

Egzemplarze z EURO 3 (nawet te z pierwszych lat produkcji) można doposażyć w DE w tłumik z DPF (kupując np. TUTAJ), udać się z papierami na stację obsługi i po sprawdzeniu diagnosta wprowadzi stosowny wpis do papierów i naklei zieloną wklejkę.

Jeśli auto jest już zameldowane w PL to żeby mieć pewność jaką normę spełnia dany egzemplarz (przed 2007 rokiem) należy wysłać np. do DEKRY lub jakiejś stacji DE dopuszczającej TÜV maila z VIN... lub udać się osobiście.

Inna sprawa, że część 450 CDI ma ponaklejane takie naklejki w DE nielegalnie, tzn. bez odpowiednich wpisów w doku.
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
[Obrazek: ff0baef4730a79e1.jpg]  &  [Obrazek: 4820fed949e609bdgen.jpg]

 Odpowiedz
#6
 PatiEK 
Ok. A jeśli ktoś kupił wersję sprzed 2007r z Euro3 oraz doposażył się w tłumik z DPF, musi udać się osobiście na badania?
Krajowa Dekra wydaje nalepki?
Da się samodzielnie po nr VIN sprawdzić Euro?
 Odpowiedz
#7
 MariuszB 
(23.02.2017, 09:51)PatiEK napisał(a): Ok. A jeśli ktoś kupił wersję sprzed 2007r z Euro3 oraz doposażył się w tłumik z DPF, musi udać się osobiście na badania?
 
Tak, tzn. tak to działa np. w DE.


Cytat:Krajowa Dekra wydaje nalepki?

Da się samodzielnie po nr VIN sprawdzić Euro?

Krajowa Dekra wydaje ale oni bazują tylko na bazie model/ silnik/ rok produkcji.
Czy Dekra PL posiada dostęp do bazy DE, żeby zweryfikować emisyjność danego egzemplarza tego nie wiem. Tu można się wszystkiego dowiedzieć -> KLIK
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
[Obrazek: ff0baef4730a79e1.jpg]  &  [Obrazek: 4820fed949e609bdgen.jpg]

 Odpowiedz
#8
 PatiEK 
Dzięki. W międzyczasie zacząłem szperać po stronie Dekry. Nie znajduję jednoznacznej odpowiedzi czy robią badania jak się doposażysz w DPF. Pewnie do dopytania przez telefon.
 Odpowiedz
#9
 MariuszB 
(23.02.2017, 10:08)PatiEK napisał(a): Nie znajduję jednoznacznej odpowiedzi czy robią badania jak się doposażysz w DPF. 

Kiedyś pytałem o to ale infolinia nie była w stanie podać jednoznacznej odpowiedzi. Jedynie to aby udać się na PL SKP i żeby oni zajęli w tej sprawie jakieś stanowisko.

Btw, u nas Dekra pl wycenia wydanie naklejki emisyjnej na 89 zł. W De jest to tańsze...

Wie viel kostet die Plakette?


An den TÜV-STATIONEN erhalten Sie die Umweltplakette bereits für 5,- Euro. Wenn Sie die Umweltplakette übers Internet bestellen, schicken wir sie Ihnen zu und berechnen Ihnen 9,90 Euro (inkl. Versand- und Bearbeitungskosten).
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
[Obrazek: ff0baef4730a79e1.jpg]  &  [Obrazek: 4820fed949e609bdgen.jpg]

 Odpowiedz
#10
 PatiEK 
Co do krajowej Dekry:
DEKRA Polska wydaje nalepki ekologiczne na podstawie daty pierwszej rejestracji. Posiadając dokument w jęz. polskim potwierdzający spełnienie norm emisji spalin np. wyciąg ze świadectwa homologacji, poświadczenie producenta., proszę udać się do Wydziału Komunikacji i okazać posiadane dokumenty w których jest wpisane norma emisji spalin EURO 4 .
Jeśli Wydział Komunikacji będzie honorował te dokumenty może Pani się starać o wpis do dowodu rejestracyjnego.
Jak w dowodzie będzie wbite EURO 4 wtedy wydamy nalepkę


To teraz wraca pytanie czy samemu na podstawie VINu da się sprawdzić jakie Euro spełnia pojazd?
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu