Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Pb - 599 - 2000 pali bezpiecznik 22

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Pb - 599 - 2000 pali bezpiecznik 22
#1
 seliw 
Witam,

jak w temacie. Pali bezpiecznik 40A nr 22 przy próbie włączenia biegu. Na wyświetlaczu pojawiają się 3 kreski. Rozrusznik przestaje kręcić.
Od czego zacząć?

Pozdrawiam
 Odpowiedz
#2
 tim13 
Wg mnie zacząć od sprawdzenia przewodów co idą do silnika zmiany biegów , czy nie są poprzecierana.
 Odpowiedz
#3
 tim13 
Od bezpiecznika nr 22 wychodzą dwa przewody(czerwone z niebieską kreską) jeden idzie do ZEE a drugi do jednej z kości co idą do pompy abs. Na tej kości zmienia kolor na granatowy z czerwonym lub bordowym paskiem i idzie do włącznika przy pedale hamulca. Sprawdź ów włącznik czy nie robi zwarcia.
 Odpowiedz
#4
 seliw 
Problemów ciąg dalszy.

Sprawdziłem kable i nie znalazłem nic na oko.
Miernik też nie pokazuje przebicia od kostki przy silniku zmiany biegów. Ale..

Pod siedzeniem jest puszka jak wypnę kostkę

[Obrazek: 531062595ae5.jpg]

ta z lewej to przestaje palić mi od razu bezpiecznik po włączeniu zapłonu.
Sprawdziłem kable i na oko są też ok. Ale...

[Obrazek: 9a182fe1d45b.jpg]

te trzy przewody maja przejście między sobą i do masy.

Jak odepnę małą kość do kompa na filtrze powietrza zostaje przejście tylko tego z lewej strony do masy (brązowe przewody w kości).

[Obrazek: 85e7ac167398.jpg]

Czy może ktoś mi powiedzieć czy tak powinno być?
 Odpowiedz
#5
 tim13 
Rozpiska skrzynki pod siedzeniem co od czego.


Załączone pliki Miniatury
   
 Odpowiedz
#6
 seliw 
Dzięki.
wnioskując mam gdzieś przebicie na zasilaniu pompy paliwa? lub sama pompa?

Mierząc teraz znalazłem też zwarcie na pinach wentylatora intercoolra. Jest przejście między pinami.
 Odpowiedz
#7
 tim13 
Odłącz kostkę od pompy paliwa na zbiorniku a podłącz tą pod siedzeniem jak wywali bezpiecznik to gdzieś na przewodzie masz zwarcie , jak nie spali bezbiecznika to trzeba pompę ze zbiornika wymontować.
Edit.
Sprawdź sprzynkę przekaźników czy to ona nie robi zwarcia bo bezpiecznik  S2 jest od pompy i to on powinien się spalić natomiast przekaźnik Q jest odskrzyni biegów.
 Odpowiedz
#8
 seliw 
(05.05.2020, 16:11)tim13 napisał(a): Odłącz kostkę od pompy paliwa na zbiorniku a podłącz tą pod siedzeniem jak wywali bezpiecznik to gdzieś na przewodzie masz zwarcie , jak nie spali bezbiecznika to trzeba pompę ze zbiornika wymontować.
Edit.
Sprawdź sprzynkę przekaźników czy to ona nie robi zwarcia bo bezpiecznik  S2 jest od pompy i to on powinien się spalić natomiast przekaźnik Q jest odskrzyni biegów.

Sprawdziłem bezpieczniki w skrzynce przekaźników i są całe.

Dokładnie mam taki zamiar jutro zrobić. Muszę się dokopać do wtyczki od pompy paliwa.

Dzięki i pozdrawiam
 Odpowiedz
#9
 tim13 
Sprawdź przekaźniki w tej skrzynce pod siedzeniem co wypiąłeś tą kostkę ją się otwiera i zobacz czy ona nie jest winna zwarcia. ( fotka poglądowa z 4um)


Załączone pliki Miniatury
   
 Odpowiedz
#10
 Sołtys 
https://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fo...gine-fuses
Tu masz opisane dokąd idą te przewody i po odpięciu wtyczki od kompa zrobiłeś obwód otwarty na tych dwóch pinach dlatego straciłeś przejście. Został Ci ten drugi pin i to normalne że jest przejście do masy, podaj na niego zasilanie , jak będzie słychać pompę to jest dobrze a jak nie to albo zatarta pompa i jeszcze się nie spaliła lub zwarcie do masy na przewodzie idącym do niej.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Smart FT rok 2000 - mokre sprzęgło? --Arkadia-- 2 3.410 04.11.2010, 19:33
Ostatni post: --Arkadia--



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu