Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Pilne - płyn hamulcowy

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Pilne - płyn hamulcowy
#11
 sewcio 
(12.07.2020, 20:56)StaryStar napisał(a): A jak dolewa płynu to nie trzeba go wymienić?

Przeczytaj własne pytanie... i napisz jeszcze raz poprawnie, nie jesteśmy wróżkami o co Ci chodziło...
 Odpowiedz
#12
 StaryStar 
(12.07.2020, 23:28)sewcio napisał(a):
(12.07.2020, 20:56)StaryStar napisał(a): A jak dolewa płynu to nie trzeba go wymienić?

Przeczytaj własne pytanie... i napisz jeszcze raz poprawnie, nie jesteśmy wróżkami o co Ci chodziło...

A czego nie rozumiesz? Pytanie było odnośnie płynu hamulcowego, ,myślałem że jest to domyślne skoro cały temat jest o tym, głupio by było jak bym się pytał o płyn do wycieraczek
 Odpowiedz
#13
 wibi79 
Płyn hamulcowy trzeba wymieniać co jakiś czas, gdyż jest higroskopijny tzn.wchłania wodę a woda ,jak wiadomo gotuje się przy 100 stopniach.Sama wymiana nie jest skomplikowana (nie wiem jak w Smarcie?) ale dobrze jest mieć do tego kanał i wskazana pomoc drugiej osoby do naciskania hamulca.Trzeba też się liczyć z możliwością "ukręcenia" zaworka a takie zdarzenie to już spory kłopot.Na razie dolej płynu (DOT4) i sprawdź czy nie ma wycieków. Jak wszystko będzie OK dopiero wówczas myśl o wymianie.
 Odpowiedz
#14
 raffa 
@StaryStar naprawdę z Twojego pytania ciężko coś zrozumieć. Wiadomo, że chodzi o płyn hamulcowy, ale niezbyt wiadomo o co pytasz. Albo kto dolewa...

Odnośnie tego, co pisał @wibi79: tak, płyn się wymienia, powinno się to robić co dwa lata (DOT3 i DOT4), albo co rok (DOT5). Nie pamiętam dokładnie, mam wrażenie, że jest jeszcze DOT5.1, który wymienia się również co dwa lata - ale tego ostatniego proszę nie brać za pewnik! Smile

Co do ubywania płynu ze zbiorniczka, są dwie najczęstsze przyczyny:
znaczne zużycie okładzin hamulcowych (albo również tarcz/bębnów), co powoduje, że tłoczek jest rozsunięty znacznie bardziej, niż przy nominalnej grubości okładzin, więc więcej płynu jest w tłoczku;
wyciek z układu (najsłabszym ogniwem są elementy gumowe - uszczelki, czy też gumowe fragmenty przewodów). Stalowe przewody mogą też korodować.

Osobiście przed wymianą płynu sprawdziłbym, wyczyścił i zregenerował tłoczki. I sprawdził przewody, w szczególności gumowe. Jak taki przewód gumowy puchnie (w środku), to płyn dużo trudniej się cofa do układu, co może powodować dłuższe 'trzymanie' tarczy, czy bębna na jednym kole. Konsekwencje łatwo sobie wyobrazić, na przykład po przyhamowaniu podczas jazdy...
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Pilne:Nowy wkład turbosprężarki 0.6 leopardpl 6 3.824 31.03.2018, 22:51
Ostatni post: Jaro5
  Nie gasnął kontrolki na desce - PILNE! Lewy9767 5 3.053 13.04.2017, 16:20
Ostatni post: Gizbern
  PILNE moduł świec żarowych 450 0.8 CDI zleon 3 3.579 02.12.2016, 19:34
Ostatni post: All-capone
  [450] Płyn chłodniczy - wymiana 13 20.461 24.11.2016, 09:44
Ostatni post: mrkowalski
  50 - płyn chłodniczy, wyciek - objawy, przyczyny 22 21.584 22.03.2016, 11:21
Ostatni post: holek171
  Płyn do wspomagania 3 5.717 04.10.2010, 04:13
Ostatni post: Gantz
  Zamarzł płyn chłodniczy :-/ 14 14.453 26.01.2010, 17:49
Ostatni post: Guest



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu