Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

PiotrekTS i jego 450 0.6 Benzyna z migającą kontrolką oleju

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
PiotrekTS i jego 450 0.6 Benzyna z migającą kontrolką oleju
#1
 piotrekts 
Witam kupilem niedawno smarta rok 2000 0.6 Benzyna przebieg 100 tys sprwdzone razem z ksiazka serwisowa.

A wiec objawy takie jade autem i jak dojezdzam do skrzyzowania to auto potrafi przygasnac tak ze zapala sie kontrolka oleju ale auto nie gasnie.

No i troche gubi olej cieknie tak jakby z gornej czesci silnika po prawej stronie po otwarciu klapy 

Prosze o wstepna pomoc co to moze byc?

Pozdrawiam

P.s 
Sprzedajacy twerdzil ze remontowal silnik
 Odpowiedz
#2
 shagger 
Daj do kogos kto zna sie na smartach i obejrzy.Nie chce Cie martwic ale pachnie to konczacym sie silnikiem.To ze byl robiony remont nie znaczy ze silnik znow ma wytrzymac 100 tys km.Remont remontowi nie rowny.
 Odpowiedz
#3
 Dzidzior 
Tęż nie wróżę nic dobrego. Widzę że jesteś chyba z "Grodu Kraka" ja serwisuje mojego w smartkrakow. Umów się to go przeglądną. Ostatno też widziałem silnik po remonie nasmarowany olejem z zewnątrz. Co byś nie zrobił to pilnój poziomu oleju bo może być jeszcze gorzej.
 Odpowiedz
#4
 All-capone 
(22.04.2017, 06:29)Dzidzior napisał(a): Tęż nie wróżę nic dobrego. Widzę że jesteś chyba z "Grodu Kraka" ja serwisuje mojego w smartkrakow. Umów się to go przeglądną. Ostatno też widziałem silnik po remonie nasmarowany olejem z zewnątrz. Co byś nie zrobił to pilnój poziomu oleju bo może być jeszcze gorzej.

I co tam mądrego więcej sie dowiesz niż że masz wyremontować silnik za 4 tyś lub więcej  ?

Czujnik ciśnienia   wyskalowany jest na 0,15-0,35 bara az tego co czytam to są dwa problemy 
1.zafalowywanie obrotów 
a.zazwyczaj przyczyna sa pouszkadzane przewody wysokiego napięcia(najczęsciej pęknięcia gumowego izolatora wystającego 1cm poza metalową fajke) które są niezniszczalne pod warunkiem ze wyciaga sie je narzędziem serwisowym a nie szczypcami . 
Zdejmujesz plastiki tył i szukasz gdzie skacze iskra , wymieniasz te przewody i nie powinien zafalowywać przy dojeżdzaniu do skrzyżowania .
Nowe przerwody NGK to Chinski podły bubel nie polecam , po najblizszej wymianie świec można będzie je wyrzucic i kupic kolejne .
Fabryczny Bosch  jest ok i to nawet 17 letni , sa tak wysokiej jakości ze jak ktos ich nie uszkodzi mechanicznie to działaja bezawaryjnie , i wielokrotnie wymieniałem pojedyncze nowe NGK na kilkunastoletniego oryginalnego Boscha by pozbyc sie przebicia .
Nowe i drogie wcale nie oznacza najlepiej , w tym przypadku całkiem odwrotnie.
b.może byc uszkodzona membrana serwa hamulców ale wtedy będzie słaby hamulec i do tego jak nawet na postoju energicznie szybko wcisniesz hamulec to silnik mocno zafaluje .
2.Problem zaniskiego cisnienia oleju :
Często ludziska z uporem maniaka leja jakieś dziwne i ponoc najcudowniejsze oleje o lepkości wody z kranu jakieś 0w30 iinne wynalazki lub 5w30 firmy krzak z marketu - bo syntetyczny to lepszy Smile
Na płocie było napisane "Dupa" a były drzazgi Smile
Jedyny słuszny olej do juz nie nowego silnika 600 czy 700 to 10w40 i zmiana  co 10tys km.
Znam opinie ze ktos tam ma dłuższy czas smarta i leje 0w30 i wszystko jest wporządku , zgadza sie jak ktoś ma auto dłuższy czas , wczesniej było zadbane olejowo to ok ale jak silnik jest zużyty mechanicznie ma porysowany wałek i ułozyskowanie wałka rozrządu , lekko wytarte panewki głowne  i najgorszy punkt :porysowane gniazdo pompy olejowej to nawet jak wymienisz wszystkie inne elementy łacznie z glowica i wałkiem to na starym bloku cisnienie na nagrtzanym oleju 0w30 może byc za niskie  i by przywrócic do fabryki trzeba by wymienic blok silnika na nowy bo jest gniazdem pompy (czyli jej obudowa jest blok)co jest z ekonomicznego punktu widzenia nienaprawialne więc taki remont silnika to mógł by z 10 tys zł kosztować .
Więc prostszym rozwiązaniem jest zwiększyc lepkośc oleju do 10w40 co kosztuje 50zł a nie 10tyś :Smile
ale zboczenia sa różne i niech każdy sobie zrobi jak lubi :Smile
reasumując wymien olej na dobnry jakośiowo 10w40  , dobry jakościowo nie oznacza najdroższy , powiedziałbym ze wysoce prawdopodobne ze ten najdroższy to podła podróba z ładnym napisem .
Ostatnio firma K2 weszła na rynek z olejami , oni nie produkuja olejów tylko leja do swoich pudełek castrola a póki  co jakość dobra , 5litrów kosztuje ok 60zł  filtr ok 20 , wymien i zobacz co sie zadzieje .


Wszystkie wiadomości proszę kierować na  Brzostek911@o2.pl 
 Odpowiedz
#5
 Kanapa 
All - czytam i micha mi się śmieje.
Może byś się przeniósł do Trójmiasta z serwisem?
Nikt już się nie specjalizuje w smarcie w naszych okolicach.
Pozdrawiam.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#6
 piotrekts 
Dzieki wszystkim za rady i porady poki co auto odstawilem do smartkrakow.

Licze sie z tym ze trzeba bedzie zrobic remont silnika, nie ma co sie oszukiwac nie kupilem go drogo wiec liczylem sie z tym co ze bedzie troche rzeczy do zrobienia.Plakac nie bede ze smart to tamto ze sie psuje.Ma swoje lata wiec ma prawo sie zapusuc.

Jak bede po diagnozie i naprawie to dam znac co jak i ile wyszlo

Pozdrawiam
 Odpowiedz
#7
 All-capone 
czyli na bogato Smile może w zbliżonej cenie chcesz całego smarta ? Smile


Wszystkie wiadomości proszę kierować na  Brzostek911@o2.pl 
 Odpowiedz
#8
 All-capone 
(22.04.2017, 13:08)Kanapa napisał(a): All - czytam i micha mi się śmieje.
Może byś się przeniósł do Trójmiasta z serwisem?
Nikt już się nie specjalizuje w smarcie w naszych okolicach.
Pozdrawiam.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro

Kanapa ale ja lubie 450tkę :Smile za 10 lat będzie to young timer i wtedy to może miec sens ekonomiczny , ale tam koło Żukowa jest jakis skansen  motoryzacyjny , nim sie obejrzysz to 450tka tam zawita Smile


Wszystkie wiadomości proszę kierować na  Brzostek911@o2.pl 
 Odpowiedz
#9
 piotrekts 
Moze nie na bogato nie znam sie na mechanice a jakas wstepna diagnoze chce miec,od kogoś kto smarty zna dość dobrze.
Jesli bedzie za drogo a bedzie sie dalo jezdzic to zastouje sie do porad All-a i zobaczymy ile wytrzyma.
Jak tylko cos bede wiedział to dam znac.
 Odpowiedz
#10
 All-capone 
dostałes prostą recepte - sprawdzić przewody wysokiego napięcia i zmienic olej


Wszystkie wiadomości proszę kierować na  Brzostek911@o2.pl 
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Fan911 i jego problemy. fan911 15 6.771 02.05.2021, 14:12
Ostatni post: masta784
  [454] Forfour passion 1.3 benzyna 2004 bogo78 48 15.543 28.02.2021, 12:16
Ostatni post: bluebob
  Colo i jego [450] "X" na liczniku. colo254 21 11.969 04.04.2018, 21:20
Ostatni post: metody
  Krzyss i jego Roadster ! krzyss 254 94.113 14.03.2018, 09:27
Ostatni post: modusoperandi
  Lolek jego Smart 450 & 451 cdi cabrio ŁYSY13 11 5.723 29.08.2017, 06:14
Ostatni post: Lolek
  Kamilmori i jego 451 kamilmori 9 4.660 17.03.2017, 09:41
Ostatni post: MariuszB
  [451] QrzaQ i jego Smart QrzaQ 12 5.635 10.02.2017, 19:26
Ostatni post: QrzaQ
  Ryjan1 i jego problemy ryan1 19 9.151 10.02.2017, 18:43
Ostatni post: mermen124
  Problem ze ślizganiem się sprzęgła by AdaaM i inne jego problemy. AdaaM__ 32 13.338 22.01.2017, 07:48
Ostatni post: Lolek
  Loyer i jego problemy a zaczęło sie od - Vin pomocy loyer 28 11.382 06.01.2017, 16:49
Ostatni post: Kanapa



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości



Menu