Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

piszczy pasek 0.8 cdi

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
piszczy pasek 0.8 cdi
#1
 Szymdyb 
witam  piszczy mi pasek smart fortwo 0.8 cdi 2002  r . Zamówić tylko pasek do wymiany? mysle ze to pasek.
piszczy  tylko jak odpalam auto i po 300 metrach przestaje
 Odpowiedz
#2
 LAZY. 
Sprawdź stan alternatora, możliwe że zużyte masz łożyska i te ciężko pracują. Pasek będzie się ślizgał, aż do momentu jak się alternatorek rozrusza.
 Odpowiedz
#3
 Lolek 
(28.02.2016, 23:01)LAZY. napisał(a): Sprawdź stan alternatora, możliwe że  zużyte masz łożyska i te  ciężko pracują. Pasek będzie się ślizgał, aż do momentu jak się alternatorek rozrusza.
Nie, pasek się ślizga ponieważ jest trochę za słabo naciągnięty, po rozruchu silnika prąd pobierany przez akku jest sporo większy i to powoduje piszczenie paska. Wystarczy go nieco naciągnąć ale wtedy powiększy się obciążenie łożysk osprzętu, pompy wody i samego altka.
Zdejmij prawe tylne koło, długim sztorcowym kluczem poluzuj śrubę blokującą w łukowatym wycięciu i dużym wkrętakiem nieco mocniej naciągnij pasek, powtarzam NIECO, następnie dokręć blokadę i załóż koło. Kilku sekundowe piszczenie nie jest problemem, za mocne naprężenie paska szybciej go wykończy a ponadto jak wcześniej pisałem może wykończyć łożysko pompy wody. Pozdro. L
Lolek - motoparalotniarz
 Odpowiedz
#4
 Szymdyb 
nawet gdy wjade w kałuze to tak piszczy ze masakra
 Odpowiedz
#5
 Lolek 
(29.02.2016, 18:02)Szymdyb napisał(a): nawet gdy wjade w kałuze to tak piszczy ze masakra

Ta sama przyczyna. L
Lolek - motoparalotniarz
 Odpowiedz
#6
 Szymdyb 
kupiłem nowy pasek . Pasek tez jest stary.
wymienie naciągne i zobaczymy . groszowe sprawy
 Odpowiedz
#7
 Lolek 
(29.02.2016, 22:18)Szymdyb napisał(a): kupiłem nowy pasek . Pasek tez jest  stary.
wymienie naciągne i zobaczymy . groszowe sprawy

Tyle że robota niewygodna i brudna, tak jak pisałem, od strony tylnego lewego koła. Następnie trzeba zdjąć osłonę przeciwbłotną, za pomocą szczypiec wyciągasz takie dwa duże plastikowe kołki i osłona jest Twoja. Pod nią jest napinacz do paska klimy który też niestety trzeba najpierw zdjąć, no chyba że go nie ma wcale, następnie trzeba cofnąć altek, co wcale nie jest łatwe. Jak już całą operację zakończysz to najprawdopodobniej  po kilku dniach czeka cię ponowne napinanie paska, to normalne, on się nieco rozciągnie. Pamiętaj by nie napinać go zbyt mocno, grozi to wymianą łożysk i pompy wodnej, lepiej dwa razy napinać niż raz go wymontowywać. Pozdro. L
Lolek - motoparalotniarz
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  450 Przepustnica piszczy, brzęczy, wibruje newear 27 30.049 13.05.2021, 14:18
Ostatni post: ibanezratm
  pasek wytrzymał 3kkm piotrasta 5 2.521 21.08.2017, 19:51
Ostatni post: Lolek
  450 0.6 zerwany pasek monkrasek 16 7.543 06.05.2017, 15:05
Ostatni post: monkrasek
  pasek klinowy?! zakup? weronika_r 3 2.675 16.11.2015, 10:43
Ostatni post: obwd-crash
  450 - pasek, paska klimy, klimatyzacji Matibt 8 10.651 06.06.2014, 21:17
Ostatni post: dominikk
  Piszczy przy dodawaniu gazu. 26 21.511 14.04.2010, 09:42
Ostatni post: Guest
  [450] Pasek alternatora - objawy, zerwany Jarro 5 6.715 22.03.2010, 16:03
Ostatni post: RYCHOMR
  pasek klinowy.... 1 2.788 09.02.2008, 22:30
Ostatni post: All-capone



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu