Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Po wyłączeniu jest samozapłon

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Po wyłączeniu jest samozapłon
#1
 Dżenka 
Witam.
Mam pytanie do użytkowników Smarta 450 fortwo z 2006 roku automat benzyna .Czy jak wyłączacie stacyjkę to jest takie odbicie silnika jakby samozapłon ? Wymieniałam świece w serwisie Gdynia i zwróciłam na to  uwagę mechanikowi a ten powiedział , że to tak ma być. Coraz bardziej mnie to denerwuje, bardzo proszę o wyjaśnienie
Pozdrawiam Dżenka Smile
 Odpowiedz
#2
 LAZY. 
Proponuję to jakoś zwizualizować bo ciężko się odnieść do twojego opisu. Wink 

Klapa silnika w górę i nagraj ten moment.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#3
 fazer72 
chyba wiem o co chodzi. Problemem może być:
-źle dobrana wartość cieplna świecy, nie wiem czy wymieniłeś na zalecane przez producenta
-może być dużo nagaru w cylindrach - tu bym radził zatankować lepszego paliwa 98, np V-power i auto przegonić na wysokich obrotach.
Problem nagaru może być skutkiem niesprawnego zaworu EGR
-ustawienie zapłonu, choć to raczej mało możliwe gdyż steruje tym komputer wtrysku. Ale możesz mieć uszkodzoną sondę lambda i w wyniku tego zbyt bogatą mieszankę, której silnik nie jest w pełni spalić. I dopala ją po wyłączeniu silnika
 Odpowiedz
#4
 Dżenka 
(18.05.2017, 12:53)fazer72 napisał(a): chyba wiem o co chodzi. Problemem może być:
-źle dobrana wartość cieplna świecy, nie wiem czy wymieniłeś na zalecane przez producenta
-może być dużo nagaru w cylindrach - tu bym radził zatankować lepszego paliwa 98, np V-power i auto przegonić na wysokich obrotach.
Problem nagaru może być skutkiem niesprawnego zaworu EGR
-ustawienie zapłonu, choć to raczej mało możliwe gdyż steruje tym komputer wtrysku. Ale możesz mieć uszkodzoną sondę lambda i w wyniku tego zbyt bogatą mieszankę, której silnik nie jest w pełni spalić. I dopala ją po wyłączeniu silnika

Witam
Dzięki za odpowiedź , świece mam zalecane od producenta a paliwo cały czas tankuje 98 ale nie V-power. Jak będę tankowała to pojadę na Shella i zaleje cały bak V-powerem 98.  A może to zła technika jazdy ? W jakim tempie powinno się jeździć Smartem , ja już powoli umiem wyczuć tą automatyczna skrzynię ale nie zawsze mi to wychodzi to dodawanie gazu .
 Odpowiedz
#5
 Dżenka 
(17.05.2017, 23:08)LAZY. napisał(a): Proponuję to jakoś zwizualizować bo ciężko się odnieść do twojego opisu. Wink 

Klapa silnika w górę i nagraj ten moment.

Witam 
OJ Lazy   Confused nie za bardzo umiem zwizualizować  ale to wygląda tak ; gaszę silnik i jest jeden raz odbicie i koniec
Pozdrawiam  Smile
 Odpowiedz
#6
 obwd-crash 
Może poduszka środkowa-przednia jest do wymiany ?
To jest do zauważenia tylko z pomocą innej osoby, z kanału lub podnośnika.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#7
 fazer72 
jeśli jest nagar w silniku może być to skutkiem jazdy na "emeryta" czyli do 2 tyś obrotów. Wtedy EGR jest otwarty (zamyka się powyżej 2 tyś) i cały czas wali spalinami do dolotu i stad ten nagar. Zalej V-power i porządnie go przegoń (z 50 km), najlepiej gdzieś poza miastem . Wcześniej można jeszcze wtrysnąć gdzieś do dolotu preparat Turbo-EGR Cleaner firmy Valvoline, Na pewno ułatwi oczyszczanie.
 Odpowiedz
#8
 fazer72 
a czemu jeździsz na 98 ?
 Odpowiedz
#9
 Dżenka 
Poprzednio miałam Toyotę Avensis jeździłam na 98 , i tak mi pozostało , a po za tym 98 ma mniej szkodliwych
dodatków (bio paliwa) i Smart jest zrywniejszy a silnik lepiej pracuje. Takie są moje argumenty , może ktoś jeszcze cosik dołoży ??????
Pozdrawiam

A-ha ja jeżdżę na 2500 obrotów przynajmniej sie staram ale czasami mam też 2000 kurcze to źle ?
 Odpowiedz
#10
 fazer72 
(21.05.2017, 11:05)Dżenka napisał(a): Poprzednio miałam Toyotę Avensis  jeździłam na 98 , i tak mi pozostało , a po za tym 98 ma mniej szkodliwych
dodatków (bio paliwa) i Smart jest zrywniejszy a silnik lepiej pracuje. Takie są moje argumenty , może ktoś jeszcze cosik dołoży ??????
Pozdrawiam

A-ha ja jeżdżę na 2500 obrotów przynajmniej sie staram ale czasami mam też  2000 kurcze to źle ?

Nie, 2000 obrotow jest ok, pod warunkiem, że czasem auto się przegoni . Co do 98...kiedyś jak byłem w delegacji pół roku testowałem na trasie Szczecin-Warszawa paliwa 95 i 98. I szczerze mówiąc nie było żadnej różnicy w v-max i ilości przejechanych km. Nigdy tez nie stwierdziłem by silnik lepiej pracował
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Co to jest? Blady 11 4.560 10.04.2018, 09:47
Ostatni post: sewcio
  co jest mojemu smarcikowi - pilne! 3 4.390 04.09.2016, 09:34
Ostatni post: BlackDragon
  Od czego jest ta kostka KrupeK 12 5.445 29.06.2016, 21:24
Ostatni post: LAZY.
  Radio - nie tak jest w aucie, czy w radiu ? biegal 8 6.096 18.06.2016, 13:27
Ostatni post: biegal
  Nie świeci lampka w bagażniku i temp jest w F zamiast C,brak guzika ogrzewania szyb MonJac 0 2.189 20.12.2014, 13:49
Ostatni post: MonJac
  Zapalanie się światła po wyłączeniu zapłonu? kmalinek 1 2.785 16.03.2009, 21:22
Ostatni post: Lolek



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu