Silnik 600 benzyna, rocznik 2002/2003, przebieg 50.000 - po zatankowaniu do pełna (że aż się przelewa :P) udaje mi się przejechać tylko ~340km. Jeszcze niedawno jeździłem po 440km na jednym baku :/ Nie wiem co się dzieje :/
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
Po zatankowaniu do pełna udaje mi się przejechać...
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Juz zakladalem tu post o spalaniu.
Nie jestem pewien ale chyba w nowych FT jest wiekszy zbiornik paliwa. W tych starszych jest 22l. Ja na 19l smigalem najpierw ~340km a teraz nawet ~270km choc ostatnio udalo mi sie przejechac ~300km. Zaznaczam, ze jezdze wylacznie w korkach Waflo tu pisal i podawal nawet artykul o peknieciach kolektora wydechowego, ktore powoduja zwiekszone spalanie. Ja w wolnej chwili mam zamiar to sprawdzic.
230 - 250 km na fuul baku po centrum czesto , startuje pierwszy na swiatlach :P 8-) nie da sie chyba wolno jezdzić tym samochodem 8-) taka wielka frajde sprawia nim jazda , ze caly czas mnie korciby szybciej smigać
Artykul o ktorym wspominalem jest TUTAJ...ale pamietajny, ze jazda (a raczej stanie) w korku to calkim oddzielna historia. Licznik kilometrow nie nabija, a silnik pic musi wiec sumaryczne spalanie wychodzi kosmiczne.
Przypadek wzrostu spalanie (opisany w linku powyzej) tyczy sie do eksploatacji auta w "normalnych" warunkach, a nie postowjow w korkach. Jakby sie ktos upar to mozna przeciez spalic caly bak paliwa nie przejezdzajac nawet kilometra. Moj Smart od zeszlej niedzieli znow jest na chodzie. Zatankowalem go do pelna i sprawdzam wlasnie spalanie. Jak dotychczas przejechalem 130km i na liczniku zgasla tylko jedna kropka (na wskazniku poziomu paliwa) wiec sytuacja wyglada obiecujace ale wszystko okaze sie przy kolejnym tankowaniu. p.s. w UK chlopaki na forum poruszali szeroko temat benzyny wysokooktanowej. Ponoc Smarty radza sobie z nia znakomicie (ECU przestawia zaplon w celu prawidlowego spalania mieszanki) i dzieki temu mimo wyzszej ceny za litr uzyskuje sie nizsze spalanie. Ja osobiscie nie polecam, bo trzeba pamietac, ze wiecej oktanow to rowniez wyzsza temperatura spalania mieszanki wiec i szybsze wypalenie zaworow...chodz nie znaczy to ze nie mozna "przepalic" czasem maszyny wysokooktanowka
Wiekszy bak jest w smarcie drugiej generacji wiec od 04.2003 , został zwiekszony z 22 l na 33 l .
czyli dobrze mi sie wydawalo
Jesli chodzi o spalanie to ostatnio zrobilem kilkaset kilometrow na trasie i: pierwsza kropa znikała po przejechaniu 143 km. Na ~17 litrach przejechałem 325 km wiec wychodzi około 4,5/100km. Jechałem średnio 100-130 km/h (noc)...czasami coś się wyprzedzało Chyba z moim kolektorem wydechowym jest OK a zwiększone spalanie to wina wyłącznie korków
noca to i ja zasuwam swoim najbardzije lubie wislostrad ei tunel i minu ludzi jak ich w nocy wyprzedzam hehehe no moj 99rok, przejchane 58 tysi i jak naleje do pelna za 80 zl to tak 250 do 350 zalezy jak jezdze ale przewaznie zawsze z klima pozdrawiam
saab to moze is espotkamy w nocy na jakis miejski rajdzik |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości