Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Poradnik wymiana - tuleje wahacza

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Poradnik wymiana - tuleje wahacza
#11
 waflo 
All znalazlem filmik o ktorym mowiles (jest tutaj) i moim zdaniem to czyste szalenstwo. Rozumiem cos ze skrzydlami, siadzie silnik to przynajmniej poszybujesz. To cos szybuje pewnie jak kamien w wode Wink
 Odpowiedz
#12
 Jarro 
w zyciu nie wsiadlbym do takiego czegosSmile
F2 Cabrio Passion 599 & F2 Cabrio Brabus 599
 Odpowiedz
#13
 Lolek 
A nie prawda, wiatrakowiec szybuje bardzo dobrze. Widziałem z bliska na zlocie w stalowej woli. Smile
Lolek - motoparalotniarz
 Odpowiedz
#14
 All-capone 
wiatrakowiec szybuje doskonale , po zgaszeniu silnika wytrawny pilot wyląduje niemalże w punkcie , łopaty które mam mają zakres prędkości 28-180km/h .
Smiem twierdzić ze wiatrakowiec jest o wiele lepszym urządzeniem do latania niz motolotnia dlateg że : jest megaodporny na dynamiczne boczne podmuchy ( to właśnie takie boczne podmuchy spowodowały katastrofy kilku pod rżad awionetek) dlatego że powierzchnia czynna dla wiatrakowca o takim profilu łopat to 1,2 m2 a nie 40m2 jak motolotnia więc warunki które dyskwalifikują możliwośc latania paralotnią czy motolotnią dla wiatrakowca to pestka.
Jak padnie silnik w motolotni to by wylądwac potrzeba minimum 50m . wiatrakowec wyląduje na 15m.
wiatrakowiec po raz pierwszy został skonstruowany przez Juan`a de la Cierva w 1923 roku


"Wiatrakowce należą do wielkiej rodziny wiropłatów. Były pierwszymi latającymi wiropłatami w pełni sterowalnymi i mającymi wiele cech użytkowych.

A teraz nieco historii. Za twórcę wiatrakowców uznaje się Juana De La Cierve. Chciał on skonstruować statek latający niewrażliwy na przeciągnięcie. Doszedł do wniosku, że jeżeli skrzydłom zapewnić swobodę obracania to przy locie ślizgowym jak i opadaniu będą się one obracać tak jak nasiona klonu. Okazało się to prawdą.

Cierva zaopatrzył kadłub samolotu w swobodnie obracające się skrzydła, protoplastę współczesnego wirnika. Tak prowadził próby. Lecz skrzydła te (współczesne łopaty) często wyłamywały się. Tak doszedł do swojego największego wynalazku. Było nim przegubowe zawieszenie łopat. Zapobiegało ono wyłamywaniu łopat wirnika podczas lotu - Cierva wykonywał dużo różnych eksperymentów i zauważył że łopata poruszająca się do przodu daje większą siłę nośną niż ta poruszająca się do tyłu. By to zrekompensować zastosował cykliczne sterowanie łopat. Wynalazek ten był wstępem do konstrukcji wirnika współczesnego śmigłowca.

Wiatrakowce miały i mają krótki rozbieg i jeszcze krótszy dobieg. Były reklamowane jako statki powietrzne przyszłości. Wydawało się że mają świetlaną przyszłość. Było tak do skonstruowania śmigłowca. Wtedy zainteresowanie nimi opadło. Nie mogły wykonywać manewrów takich jak śmigłowiec. Czyli zawisać, latać na boki czy do tyłu.

Chyba największym latającym wiatrakowcem a właściwie hybrydą łączącą cechy śmigłowca samolotu i wiatrakowca był Fairey Rotodyne

Był on wyposażony w czterołopatowy wirnik nośny, dwa silniki turbośmigłowe i krótkie skrzydła

Rotodyne startował jak śmigłowiec napędzany silnikami odrzutowymi umieszczonymi na końcach łopat. W locie poziomym były wyłączane silniki odrzutowe a wirnik przestawiany był w tryb autorotacji, leciał więc jak wiatrakowiec. Krótkie skrzydła dawały odciążenie wirnika. Przed lądowaniem była stosowana procedura odwrotna - były uruchamiane silniki odrzutowe i Rotodyne lądował jak śmigłowiec. Lądowanie awaryjne było lądowaniem na atorotacji, lecz w przeciwieństwie do śmigłowca można było wykonywać wielokrotne podejścia do lądowania. Rotodyne miał udźwig 6800 kG, mógł zabierać 50 pasarzerów i osiągał prędkość 250 km/h. Niestety nie znalazł on szerszego zastosowania.

Jako ciekawostkę podam, że w czasie II wojny światowej wiroszybowce były stosowane na U-bootach. Wiroszybowiec z obserwatorem był wypuszczany i ściągany na linie.

Renesans wiatrakowców nastąpił po wojnie. Nie potrafią one w prawdzie robić tych rzeczy co śmigłowiec, lecz mają wiele cech śmigłowca wynikających z zastosowania płata wirującego. Ale posiadają bardzo prostą konstrukcję, więc są tanie w budowie i eksploatacji. Są proste i bezpieczne w lataniu pod warunkiem przestrzegania ich ograniczeń.


Jan Romaniak
"


Wszystkie wiadomości proszę kierować na  Brzostek911@o2.pl 
 Odpowiedz
#15
 charly 
nadwozie - roadster
moc - 60 kW
rocznik - 2005
problem - Wymiana tulei wahaczy

Cześć,

Podczas corocznego przeglądu technicznego Pan diagnosta stwierdził, że do wymiany mam tuleje wahaczy z przodu, z prawej strony, a z lewej są jeszcze OK. Czy takie tuleje można wymienić tylko z jednej strony czy powinno się z obu? Czy po tej operacji geometria czy też zbieżność są potrzebne? Od jakiegoś czasu prawa strona mi skrzypi np. przy najeżdżaniu na osiedlowy "garb" - czy to może być źródło tego problemu?

Pozdrawiam,
Adam
Charly

[Obrazek: icon5.png]

"You can tell people you drive a mid-engine, rear wheel drive, turbocharged, convertible Mercedes-Benz" - Jeremy Clarkson
 Odpowiedz
#16
 kenny 
(04.06.2013, 14:28)charly napisał(a): Czy takie tuleje można wymienić tylko z jednej strony czy powinno się z obu?
z obu

(04.06.2013, 14:28)charly napisał(a): Czy po tej operacji geometria czy też zbieżność są potrzebne?
Dobry warsztat zanim odda auto klientowi po naprawie zawieszenia robi geometrię.

(04.06.2013, 14:28)charly napisał(a): Od jakiegoś czasu prawa strona mi skrzypi np. przy najeżdżaniu na osiedlowy "garb" - czy to może być źródło tego problemu?
tak
 Odpowiedz
#17
 charly 
Dzięki serdeczne za konkret. Zbieram opinię co do tego czy obie czy jedna strona i są zdania podzielone. Jedni mówią, że wystarczy z jednej strony wymienić (tak jak stwierdził diagnosta - druga strona jest OK), inni, tak jak Ty, są zdania, że obie. Wiadomo, że sklep z częściami czy też warsztat powie, że obie, bo to dla nich większy zysk...
Charly

[Obrazek: icon5.png]

"You can tell people you drive a mid-engine, rear wheel drive, turbocharged, convertible Mercedes-Benz" - Jeremy Clarkson
 Odpowiedz
#18
 Kanapa 
Policz sobie koszt wykonania geometrii, czasu dojazdu do mechanika itp, itd.
Za jednym zamachem ogarniasz oba elementy lub za jakiś bliższy czas powtórka z rozrywki.
Ty płacisz i decydujesz.

Edit
Prawa strona statystycznie szybciej się wyrabia ze względu na jakość i stan naszych dróg.
Teoria głosi, że wymieniamy sprężyny i amortyzatory parami ze względu na ich charakterystykę pracy - zużycie.
Nie dotyczy elementów takich jak wahacze i łączniki ale to tylko teoria.
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#19
 charly 
W tej kwestii całkowita racja. Bardziej mnie ciekawiło czy należy wymieniać obie strony z jakichkolwiek względów, nazwijmy to, mechanicznych.

Edit ad edit Wink
kanapa, dziękuję za wyjaśnienie Smile

Pozdrawiam,
Adam
Charly

[Obrazek: icon5.png]

"You can tell people you drive a mid-engine, rear wheel drive, turbocharged, convertible Mercedes-Benz" - Jeremy Clarkson
 Odpowiedz
#20
 berthold61 
Jak odkręciłem śruby wahaczy to tuleje gumowe same wypadły a zostały tylko metalowe tulejki w wahaczu masakra jak oni przeglądy załatwiali hm ,
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Sworznie wahacza / drążka kierowniczego ? lukskajwoker 1 1.905 18.03.2018, 12:57
Ostatni post: Kanapa
  Wymiana zawieszenia 1 3.469 31.01.2010, 20:13
Ostatni post: Guest
  tuleje wahaczy 4 4.152 07.12.2006, 14:46
Ostatni post: Guest



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu