Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Problem w Smarcie CDI

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Problem w Smarcie CDI
#1
 Fireman 
Mój smartolek (przebieg 105000) miał upierdliwą przypadłość - mianowicie gasł w czasie jazdy po osiagnięciu temperatury 80st. C gdy redukowałem i chciałem przyśpieszyć wciskając pedał gazu w podłogę (naprzykład w czasie wyprzedzania) on gasł. Wyswietlała się żółta kontrolka z silniczkiem tzw. chek Engine, na wyśiwtlaczu pozostawał aktualnie zapiety bieg. Po odczekaniu ok. 5 minut auto odpalało i jeździło dalej. Nie przyśpieszajac gwałtownie można było przejeździć i pól roku bez problemu. Pod koniec sierpnia miarka sie przebrała i autu postawiłem do tzw, pompiarza. Wcześiejsze testy na kompie serwisowym identyfikowały występujący błąd jako "brak paliwa w zbiorniku, zanik ciśnienia na listwie rozprowadzjacej, uszkodzenie wtryskiwacza". Samodzielne poszukiwania przyczyny awarii - wymiana fltra paliwa, czujników cisnienia paliwa na listwie - bez rezultatu, Mechanik zaczął od wtryskiwaczy - ok. nastepny krok - pompa paliwa w zbiorniku - tu informacja mozna dobrać z zamiennika - szczegóły podam w oddzielnym wątku- wymiana na nową bez rezultau - nadal gaśnie. Pozostał ostatni element w układzie wtrysku paliwa czyli pompa wysokociśnieniowa - no i niestety trafiony zatopiony (wypracwne sekcje tłoczące). Rzecz istotna koszty - nowa pompa paliwa - 250 brutto, regeneracja pompy wysokocisnieniowej - pompiarz miał nowa pompe od Sprintera przełorzył bebechy do obudowy od smarcika i auto smiga - łaczna cena za jego robocizne i części do pompy wysokocisnieniowej 1200 netto. Cena dobra gdyż regeneracja pompy wysokociśnieniowej to koszt ok. 2000 lub zakup pompy regenerowanej w inter carsie to również 2000. Dotychczas auto zawsze tankowane na stacjach Orlen lu BP paliwo tylko Verva On lub On Altimate. Czesto tankuje na stacji Orlen w pobliżu domu (jak sie okazuje niestety franszyza) teraz czeka mnie jeszcze wymiana flitrów paliwa w pozostałych autkach (też diesle) oraz inspekcja czyli rozprucie filtrów paliwa żeby sprawdzić jaki syf sie tam osadził. Wspomnę, iż dwa inne auta jak narazie jeżdżą ok. zimą nie było problemów z odpalaniem. Nie życze nikomu takich problemów choćby ze wzgledu na koszty. Diagnozy i przypuszczenia były różne włacznie z problemami w elektronice samochodu w koncu niemwiem co było by lepsze i łatwiejsze do zdiagnozowania i usuniecia.
Co się spali to nie zgnije!!!
 Odpowiedz
#2
 ŁYSY13 
Tak było latałem tym autem i było ok do trzeciej kropeczki .Szło kozak a nagle Tirek i wyprzedzamy i stop .Dopiero wielkie gały co robimy .To było fajne
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz
#3
 PKO 
ja tankuje tylko na orlenach ON VERVA ale filtr paliwa wymieniam co 10tkm Hammer i jak narazie uklad paliwowy chodzi idealnie a ma 240tkm przebiegu Rolleyes

ps. z lysym 13 lejemy dodatki do paliwa co 5tkm

http://www.autokosmetyki.pl/xeramic_dies...,p188.html

i po 5 tkm


http://sklep.lauf.pl/product_info.php/na...cts_id/119


Wink
 Odpowiedz
#4
 RobsonWawa 
Witaj.
Jeśli chodzi o paliwa , to z doświadczeń własnych powiem , że bardziej należy się przyglądać tym tankowanym na BP
Jeżdżę kilkoma CDi,z reguły pedał w podłodze i najlepiej jakość paliwa pokazują moje Busy.
Szerokim łukiem omijam teraz BP
Po tankowaniu z pustą paką na autostradzie Krak.-Kat. bus zwalnia pod górki do 110, gdy normalnie pod ładunkiem 170
Znam kilka takich stacji pod tym szyldem i wolał bym dziś dowieźć paliwo w karnisterku niż zajechać pod ich dystrybutor. Tankuję tylko w dużych sieciówkach Orlenu i Statoila, czasem Shel( u nich zawsze mam większy zbiornik)
Pozdrawiam Robert
Cabrio 451 Ultimate RS                                                                                     LINK do poprzedniego wcielenia>>> http://smartklub.pl/t-robsonwawa-smart-e...pasa--4476
 Odpowiedz
#5
 PKO 
Cytat:RobsonWawa pisał(a)):
Witaj.
Jeśli chodzi o paliwa , to z doświadczeń własnych powiem , że bardziej należy się przyglądać tym tankowanym na BP
Jeżdżę kilkoma CDi,z reguły pedał w podłodze i najlepiej jakość paliwa pokazują moje Busy.
Szerokim łukiem omijam teraz BP
Po tankowaniu z pustą paką na autostradzie Krak.-Kat. bus zwalnia pod górki do 110, gdy normalnie pod ładunkiem 170
Znam kilka takich stacji pod tym szyldem i wolał bym dziś dowieźć paliwo w karnisterku niż zajechać pod ich dystrybutor. Tankuję tylko w dużych sieciówkach Orlenu i Statoila, czasem Shel( u nich zawsze mam większy zbiornik)
Pozdrawiam Robert

mam dokladnie tak samo Wink Beer
 Odpowiedz
#6
 biedronka 
czy to oznacza że dystrybutory schell oszukują?
 Odpowiedz
#7
 andrzejmc 
Weż kanister 20 l ,zatankuj to się przekonasz :-?
 Odpowiedz
#8
 ziemus 
Moje Doświadczenia Pokazują TO samo BP to straszny SYF i racja Zatankowałem Smartka na BP w krakowie i na autostradzie A4 na powrocie mi coś ciężko szedł Myślałem że pod wiatr Teraz nie wiem Może tak. Ale Orlenik na trasie i pod domem Już leciał :P

Z dieslami jest Różnie jak masz CommonRail to trzeba uważać Jak masz tak jak ja w Passacie B5 zwykłą pompę Nawet nie pompo-wtryskiwacze to na frytkach pojedziesz :P
 Odpowiedz
#9
 plesniak 
Mam znajomego który jeździ na frytkach, byem w szoku ale metoda filtracji (litr na 4 godziny) uzuskuje paliwo do swojego UAZaSmile z frytury.

CO do paliw to zauważyłem że cdi pali więcej na paliwach typu V-power czy innych niby uszlachetnionych.
 Odpowiedz
#10
 ziemus 
Co do V-Power to kilka razy zatankowałem Ale za różne warunki jazdy, żeby się wypowiadać. Zastanawia mnie tylko Jak naprawde jest z tymi paliwami Bo w passacie nie mam żadnej różnicy A jak jest nieodczuwalna. A na dodatek to taki wymysł polski W DE Fr czy IT nie widziałem takich cudów Tam dystrybutory to jak mają trzy kije to jest super.
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu