Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Problem z ABS

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Problem z ABS
#1
 Python013 
Witam wszystkich.
Jak już napisałem w temacie mam problem z ABS. Mianowicie w czwartek wieczorkiem po świętach wybrałem się na pobliską stację paliw zatankować i po "kurzajki" po wjeździe na stację musiałem stanąć w kolejce. Jak już przyszło mi podjechać pod dystrybutor to okazało się, że nie mogę ruszyć z miejsca. Próby ruszenia w przód czy tył były bezskuteczne. Zauważyłem, że trzyma mnie lewe tylne koło a ciągnąć za dźwignię ręcznego czułem spory opór. Od razu domyśliłem się, że bankowo odkleiła się okładzina od szczęki. Niestety samochodu nie mogłem zostawić w tym miejscu więc na chama przejechałem jakieś 15-20m na miejsce parkingowe. Podczas tego przejazdu zaczęły mi migać światła mijania oraz podświetlanie licznika po czym zapaliła się kontrolka ABS. Po ponownym uruchomieniu już się nie zapaliła. Następnego dnia po pracy zabrałem się Hammer za te koło i po zdjęciu bębna (strasznie się opierał Smile) wypadła okładzina. Niestety ale nigdzie nie udało mi się tego dnia już kupić nowych szczęk a potrzebowałem na rano samochodu więc wsadziłem tam dwie używane szczęki (w dobrym stanie), które dostałem od kolegi z pracy (też ma smarkacza Very happy) wszystko ogarnąłem w godzinkę pod blokiem przy minusowej temp. Następnego dnia rano ruszyłem i po przekroczeniu około 20-30km/h znowu po migotały mijania i licznik a po tym zapalił się ABS. Tak jest po każdym uruchomieniu silnika.

Może ma kto siakiego pomysła co spartoliłem ?
 Odpowiedz
#2
 Gizbern 
To mogą być dwa różne problemy, szczęki też mam na sprzedaż.
Tel. masz na pw.
 Odpowiedz
#3
 Python013 
Z zakupem nowych szczęk na co dzień nie ma problemu. To był piątek po 15:00 i żadna hurtownia by ich już nie dostarczyła do sklepu. Do Rybnika na Rudzką nie miałem czym skoczyć a w Inter Cars nawet na nr klienta z 20% rabatem cena była zaporowa (znacznie wyższa niż w sklepach motoryzacyjnych, które od nich biorą części).
 Odpowiedz
#4
 kuna74 
Wyglada to na czujnik ABS-u.Sprawdz czy kabelek nie jest uszkodzony,wtyk ma dobry kontakt elektyczny-o ile tam wystepuje.Dzieje sie tak poniewaz sterownik ABS-u ma brak syg. lub przerwany obwod[brak rezystancji czujnika].Sprawdz czy czujnik [czolo czujnika]nie zostalo uszkodzone jak rowniez odstep tzw.koronki od w/w czujnika jesli jest za duzy[nie mam danych ile mm powinno byc u ciebie] ale zwykle jest to do ok.1.5mm.Tyle mozesz zrobic nie dysponujac oscyloskopem i przebiegiem do porownania z czujnika ktory masz. Jesli ktos wie jaka rezystancje ma miec czujnik i podzieli sie z toba to zmierz i masz obraz.Moglo byc tak ze oberwana okladzina uszkodzila czolo tego czujnika-takie przypuszczenie.PS -jesli impuls na czujniku jest indukowany przez pierscien magnetyczny procedura jest taka sama z tym ze pierscienie sa o wiele bardziej delikatne i latwiej ulegaja zniszczeniu[wystarczy pekniecie].Powodzenia
 Odpowiedz
#5
 Python013 
Witaj @kuna74@
Z całą pewnością owa okładzina nie mogła uszkodzić czujnika ponieważ znajduję się on tak jak i koronka po zewnętrznej str. tej grubej blachy do której są zamocowane szczęki i cylinderek. Jestem na 100% przekonany, że czujnika nawet nie musnąłem podczas wymiany szczęk. W wolnej chwili zerknę czy koronka nie jest pęknięta lub scerbata Very happy albo czy nie ma tam błota itp.

Jednego jestem pewien, że grzebanie trzeba zacząć od ustalenia co wywala błąd ABS-u. Czy padł mi jakiś czujnik a może to modulator ABS-u wariuje co podobno też nie jest rzadką przypadłością.

Domyślam się, że w naszych maleństwach inaczej jak za pomocą komputera nie da się odczytać kodu błędu ?
Pytam z ciekawości ponieważ w moim accordeoniku była taka wtyczka gdzie wystarczyło zrobić mostek a potem obserwować kontrolki na liczniku (ilości i długości mrugnięć), na tej podstawie szukało się kodu błędu w książce.


Do siego roku Smile
 Odpowiedz
#6
 Jasio 
Witam , nie zakładając nowego tematu podepnę się pod ten post, Mam mały problem podczas hamowania zaczyna mi drżeć pedał hamulca ( obojętnie jak bym zahamował czy leciutko czy mocno od razu zaczyna wibrować pedał tak jak by się ABS włączał, dodam że na liczniku żadne kontrolki się nie zapalają i nie świecą.. ) Gdzie szukać przyczyny ?
 Odpowiedz
#7
 ammat 
(27.11.2014, 16:10)Jasio napisał(a): Witam , nie zakładając nowego tematu podepnę się pod ten post, Mam mały problem podczas hamowania zaczyna mi drżeć pedał hamulca ( obojętnie jak bym zahamował czy leciutko czy mocno od razu zaczyna wibrować pedał tak jak by się ABS włączał, dodam że na liczniku żadne kontrolki się nie zapalają i nie świecą.. ) Gdzie szukać przyczyny ?

Witam ja mam podobny problem. nie wiem co mogę sprawdzić
 Odpowiedz
#8
 LAZY. 
Krzywe tarcze hamulcowe być może.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#9
 Jasio 
Krzywe tarcze hamulcowe odpadają było to sprawdzane.. ;/
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  450 0,6 benzyna 1998r ABS/ESP/RĘCZNY kifiu 1 1.062 25.03.2021, 23:37
Ostatni post: PepiTo
  Wymiana pierścieni (zębatek, koronek) ABS tylnej osi SMART ForTwo Kris-O 3 11.497 07.07.2017, 13:03
Ostatni post: natalkaxo
  Koronka ABS - jakaś dziwna :/ Python013 23 10.859 02.01.2016, 11:55
Ostatni post: Gapa.
  ABS - Mocne szarpanie samochodem - PILNE proxa 12 10.153 01.06.2015, 00:13
Ostatni post: Smartek
  [450] pali się kontrolka ESP i ABS MariozOntario 1 3.823 10.12.2014, 11:38
Ostatni post: MariozOntario
  Osłona zębatki ABS / czujnika ABS + szuranie po wymianie łożyska koła przód. Mlody 8 7.592 26.06.2013, 13:43
Ostatni post: Mlody
  ABS włącza się przy spokojnym hamowaniu (zawsze) kris 11 9.281 07.04.2012, 20:38
Ostatni post: qlimax
  kontrolka ABS zielony 7 5.046 04.01.2011, 17:23
Ostatni post: kamiloo98
  Co z tym ABS-em?? 13 8.201 30.07.2010, 07:56
Ostatni post: andrzejmc
  Lekkie "drżenie" ABS'u w końcowej fazie hamowania 17 8.364 20.04.2009, 14:18
Ostatni post: miksell



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu