obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 25.07.2022, 07:04
(25.07.2022, 06:49)Tomakis455 napisał(a): Witam podłączam się do postu wyżej mam podobny problem z hamulcami w smarcie. Hamulec wpada do środka czy jest auto odpalone czy tez zgaszone brak jakichkolwiek wycieków z układu. Auto hamuje ale hamulce są bardzo słabe. Czy to moze byc serwo albo pompa.
Sprawdź na początek regulatory szczęk hamulców kół tylnych.
Jeżeli są za duże odległości między szczękami, a bębnami hamulcowymi, to taki może być tego objaw, jaki opisujesz.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
cristoverable
Liczba postów: 3
Dołączył: Aug, 2022
Reputacja:
0
Imię: Krzysztof
Płeć: Mężczyzna
Skąd: WARRINGTON
smart fortwo 450 0,7
cristoverable 08.08.2022, 19:28
(25.07.2022, 07:04)obwd-crash napisał(a): (25.07.2022, 06:49)Tomakis455 napisał(a): Witam podłączam się do postu wyżej mam podobny problem z hamulcami w smarcie. Hamulec wpada do środka czy jest auto odpalone czy tez zgaszone brak jakichkolwiek wycieków z układu. Auto hamuje ale hamulce są bardzo słabe. Czy to moze byc serwo albo pompa.
Sprawdź na początek regulatory szczęk hamulców kół tylnych.
Jeżeli są za duże odległości między szczękami, a bębnami hamulcowymi, to taki może być tego objaw, jaki opisujesz.
O co dokladnie chodzi z tymi odleglosciami? Borykam sie z problemem i nie wiem juz gdzie szukac... sprawa wyglada tak ze od kad kupilem pedal hamulca musze wcisnac prawie do polowy zeby zaczal pracowac wiec wymienilem szczeki razem z cylinderkami przod wygladal jak nowy tyle ze prowadnice troche ciezej to tez je wymienilem. Wszystko odpowietrzone ustawione jak trzeba na wylaczonym silniku dobrze dziala fajnie twardo (tak samo jak moim innym aucie) zaraz po uruchomieniu silnika pedal wpada i ta sama historia... mysle nad wymiana servo razem z master cylinder ale nie wiem czy to pomoze.. tak w ogole moj to 2004 0.7l automat.
raffa
Liczba postów: 1.588
Dołączył: Oct, 2018
Reputacja:
59
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Siemianowice Śląskie #nodiesel
smart fortwo 450 cabrio 0,7, passion, 2003
smart roadster coupé Brabus, 2006
Skoro nie ma żadnych wycieków i ilość płynu w zbiorniczku jest normalna, to ja bym zaczął od wymiany płynu hamulcowego. On traci swoje właściwości z czasem, tak po prostu. Wchłania wilgoć, traci właściwości sprężania. Objawy są identyczne z tymi opisywanymi przez Was...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.08.2022, 23:02 przez raffa.)
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 09.08.2022, 07:38
(08.08.2022, 19:28)cristoverable napisał(a): (25.07.2022, 07:04)obwd-crash napisał(a): (25.07.2022, 06:49)Tomakis455 napisał(a): Witam podłączam się do postu wyżej mam podobny problem z hamulcami w smarcie. Hamulec wpada do środka czy jest auto odpalone czy tez zgaszone brak jakichkolwiek wycieków z układu. Auto hamuje ale hamulce są bardzo słabe. Czy to moze byc serwo albo pompa.
Sprawdź na początek regulatory szczęk hamulców kół tylnych.
Jeżeli są za duże odległości między szczękami, a bębnami hamulcowymi, to taki może być tego objaw, jaki opisujesz.
O co dokladnie chodzi z tymi odleglosciami? Borykam sie z problemem i nie wiem juz gdzie szukac... sprawa wyglada tak ze od kad kupilem pedal hamulca musze wcisnac prawie do polowy zeby zaczal pracowac wiec wymienilem szczeki razem z cylinderkami przod wygladal jak nowy tyle ze prowadnice troche ciezej to tez je wymienilem. Wszystko odpowietrzone ustawione jak trzeba na wylaczonym silniku dobrze dziala fajnie twardo (tak samo jak moim innym aucie) zaraz po uruchomieniu silnika pedal wpada i ta sama historia... mysle nad wymiana servo razem z master cylinder ale nie wiem czy to pomoze.. tak w ogole moj to 2004 0.7l automat.
Wymieniając szczęki i cylinderki z tyłu, dokonałeś regulacji ustawienia szczęk względem bębnów, na regulatorach ?
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
cristoverable
Liczba postów: 3
Dołączył: Aug, 2022
Reputacja:
0
Imię: Krzysztof
Płeć: Mężczyzna
Skąd: WARRINGTON
smart fortwo 450 0,7
cristoverable 09.08.2022, 10:04
Plyn zostal zmieniony tez z mysla ze pomoze. Tak szczeki zostaly zmierzone wzgledem bebna. Naczytalem sie juz duzo wszystko zrobione jak trzeba i wszystko dziala dopuki silnik jest wylaczony. Zaraz jak zalacze silnik wszystko .... strzela.. caly clas mysle ze moze to byc wina master cylinder albo brake booster. Moze jakis wyciek bo tam jeszcze nie zagladalem. W weekend bede mial znow czas to zajrze tam bo juz nie wiem. Mialem tylko nadzieje ze ktos moze moze ma lepszy pomysl niz ja.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.08.2022, 10:05 przez cristoverable.)
raffa
Liczba postów: 1.588
Dołączył: Oct, 2018
Reputacja:
59
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Siemianowice Śląskie #nodiesel
smart fortwo 450 cabrio 0,7, passion, 2003
smart roadster coupé Brabus, 2006
Skoro wszystko jest OK dopóki nie uruchomisz silnika, to ja bym szukał części układu, która jest zasilana elektrycznie podczas pracującego silnika. Pompa ABS na 100%. Co jeszcze?
Aczkolwiek internety mówią, że uszkodzona pompa ABS to twardy pedał...
chris2
Liczba postów: 491
Dołączył: Feb, 2013
Reputacja:
40
Imię: Krzysztof
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Chorzów
smart fortwo 450 cdi, pure, 2002
smart fortwo 451 mhd, passion, 2008
Podstawa to wyregulować szczęki na regulatorach,potem można szukać dalej,kolega prawdopodobnie nie przeprowadził takiej regulacji przy wymianie szczęk,bo pyta o co chodzi z tymi odległościami.
raffa
Liczba postów: 1.588
Dołączył: Oct, 2018
Reputacja:
59
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Siemianowice Śląskie #nodiesel
smart fortwo 450 cabrio 0,7, passion, 2003
smart roadster coupé Brabus, 2006
(10.08.2022, 22:02)chris2 napisał(a): Podstawa to wyregulować szczęki na regulatorach,potem można szukać dalej,kolega prawdopodobnie nie przeprowadził takiej regulacji przy wymianie szczęk,bo pyta o co chodzi z tymi odległościami.
Mi ta regulacja też nic nie mówi, ale zadam być może głupie pytanie. A może nawet dwa. Mam nadzieję, że Twoja odpowiedź nie tylko mi wyjaśni związek.
Jakim cudem niewyregulowane okładziny mają wpływ na miękki pedał hamulca? A jeszcze dokładniej: co regulacja ma do faktu, że przy zgaszonym silniku jest OK, a jak układ dostaje ciśnienia, to pedał mięknie?
Zakładam, że @cristoverable wie, że gdy silnik nie działa, to po kilkukrotnym naciśnięciu pedał hamulca staje się bardzo twardy. A gdy silnik jest uruchomiony, to pedał mięknie. I jest to normalne zachowanie pompy. I nie o takiej różnicy pomiędzy twardym a miękkim pedałem cristoverable mówi
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 11.08.2022, 07:16
Zdjęcie z Internetu, strzałki moje
Strzałkami wskazałem część samoregulatora odpowiedzialną za zmianę rozstawu szczęk - "zębatka" i blokująca jej obrót "blaszka sprężynowa"
Obracając tą "zębatką", wydłuża lub skraca się, długość całego samoregulatora.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.08.2022, 07:17 przez obwd-crash.)
|