Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

problem z hamulcem

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
problem z hamulcem
#11
 obwd-crash 
(25.07.2022, 06:49)Tomakis455 napisał(a): Witam podłączam się do postu wyżej mam podobny problem z hamulcami w smarcie. Hamulec wpada do środka czy jest auto odpalone czy tez zgaszone brak jakichkolwiek wycieków z układu. Auto hamuje ale hamulce są bardzo słabe. Czy to moze byc serwo  albo pompa.

Sprawdź na początek regulatory szczęk hamulców kół tylnych. 
Jeżeli są za duże odległości między szczękami, a bębnami hamulcowymi, to taki może być tego objaw, jaki opisujesz.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 423 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#12
 cristoverable 
(25.07.2022, 07:04)obwd-crash napisał(a):
(25.07.2022, 06:49)Tomakis455 napisał(a): Witam podłączam się do postu wyżej mam podobny problem z hamulcami w smarcie. Hamulec wpada do środka czy jest auto odpalone czy tez zgaszone brak jakichkolwiek wycieków z układu. Auto hamuje ale hamulce są bardzo słabe. Czy to moze byc serwo  albo pompa.

Sprawdź na początek regulatory szczęk hamulców kół tylnych. 
Jeżeli są za duże odległości między szczękami, a bębnami hamulcowymi, to taki może być tego objaw, jaki opisujesz.

O co dokladnie chodzi z tymi odleglosciami? Borykam sie z problemem i nie wiem juz gdzie szukac... sprawa wyglada tak ze od kad kupilem pedal hamulca musze wcisnac prawie do polowy zeby zaczal pracowac wiec wymienilem szczeki razem z cylinderkami przod wygladal jak nowy tyle ze prowadnice troche ciezej to tez je wymienilem. Wszystko odpowietrzone ustawione jak trzeba na wylaczonym silniku dobrze dziala fajnie twardo (tak samo jak moim innym aucie) zaraz po uruchomieniu silnika pedal wpada i ta sama historia... mysle nad wymiana servo razem z master cylinder ale nie wiem czy to pomoze.. tak w ogole moj to 2004 0.7l automat.
 Odpowiedz
#13
 raffa 
Skoro nie ma żadnych wycieków i ilość płynu w zbiorniczku jest normalna, to ja bym zaczął od wymiany płynu hamulcowego. On traci swoje właściwości z czasem, tak po prostu. Wchłania wilgoć, traci właściwości sprężania. Objawy są identyczne z tymi opisywanymi przez Was...
 Odpowiedz
#14
 obwd-crash 
(08.08.2022, 19:28)cristoverable napisał(a):
(25.07.2022, 07:04)obwd-crash napisał(a):
(25.07.2022, 06:49)Tomakis455 napisał(a): Witam podłączam się do postu wyżej mam podobny problem z hamulcami w smarcie. Hamulec wpada do środka czy jest auto odpalone czy tez zgaszone brak jakichkolwiek wycieków z układu. Auto hamuje ale hamulce są bardzo słabe. Czy to moze byc serwo  albo pompa.

Sprawdź na początek regulatory szczęk hamulców kół tylnych. 
Jeżeli są za duże odległości między szczękami, a bębnami hamulcowymi, to taki może być tego objaw, jaki opisujesz.

O co dokladnie chodzi z tymi odleglosciami? Borykam sie z problemem i nie wiem juz gdzie szukac... sprawa wyglada tak ze od kad kupilem pedal hamulca musze wcisnac prawie do polowy zeby zaczal pracowac wiec wymienilem szczeki razem z cylinderkami przod wygladal jak nowy tyle ze prowadnice troche ciezej to tez je wymienilem. Wszystko odpowietrzone ustawione jak trzeba na wylaczonym silniku dobrze dziala fajnie twardo (tak samo jak moim innym aucie) zaraz po uruchomieniu silnika pedal wpada i ta sama historia... mysle nad wymiana servo razem z master cylinder ale nie wiem czy to pomoze.. tak w ogole moj to 2004 0.7l automat.

Wymieniając szczęki i cylinderki z tyłu, dokonałeś regulacji ustawienia szczęk względem bębnów, na regulatorach ?
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 423 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#15
 cristoverable 
Plyn zostal zmieniony tez z mysla ze pomoze. Tak szczeki zostaly zmierzone wzgledem bebna. Naczytalem sie juz duzo wszystko zrobione jak trzeba i wszystko dziala dopuki silnik jest wylaczony. Zaraz jak zalacze silnik wszystko .... strzela.. caly clas mysle ze moze to byc wina master cylinder albo brake booster. Moze jakis wyciek bo tam jeszcze nie zagladalem. W weekend bede mial znow czas to zajrze tam bo juz nie wiem. Mialem tylko nadzieje ze ktos moze moze ma lepszy pomysl niz ja.
 Odpowiedz
#16
 raffa 
Skoro wszystko jest OK dopóki nie uruchomisz silnika, to ja bym szukał części układu, która jest zasilana elektrycznie podczas pracującego silnika. Pompa ABS na 100%. Co jeszcze?

Aczkolwiek internety mówią, że uszkodzona pompa ABS to twardy pedał...
 Odpowiedz
#17
 chris2 
Podstawa to wyregulować szczęki na regulatorach,potem można szukać dalej,kolega prawdopodobnie nie przeprowadził takiej regulacji przy wymianie szczęk,bo pyta o co chodzi z tymi odległościami.
 Odpowiedz
#18
 raffa 
(10.08.2022, 22:02)chris2 napisał(a): Podstawa to wyregulować szczęki na regulatorach,potem można szukać dalej,kolega prawdopodobnie nie przeprowadził takiej regulacji przy wymianie szczęk,bo pyta o co chodzi z tymi odległościami.

Mi ta regulacja też nic nie mówi, ale zadam być może głupie pytanie. A może nawet dwa. Mam nadzieję, że Twoja odpowiedź nie tylko mi wyjaśni związek.

Jakim cudem niewyregulowane okładziny mają wpływ na miękki pedał hamulca? A jeszcze dokładniej: co regulacja ma do faktu, że przy zgaszonym silniku jest OK, a jak układ dostaje ciśnienia, to pedał mięknie?

Zakładam, że @cristoverable wie, że gdy silnik nie działa, to po kilkukrotnym naciśnięciu pedał hamulca staje się bardzo twardy. A gdy silnik jest uruchomiony, to pedał mięknie. I jest to normalne zachowanie pompy. I nie o takiej różnicy pomiędzy twardym a miękkim pedałem cristoverable mówi Wink
 Odpowiedz
#19
 obwd-crash 
   

Zdjęcie z Internetu, strzałki moje Wink
Strzałkami wskazałem część samoregulatora odpowiedzialną za zmianę rozstawu szczęk - "zębatka" i blokująca jej obrót "blaszka sprężynowa"
Obracając tą "zębatką", wydłuża lub skraca się, długość całego samoregulatora.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 423 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu