Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Nie zmienia biegów na automacie

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Nie zmienia biegów na automacie
#11
 rafal.likus 
Wiem, że post jest stary, wręcz antyczny ale ciekawi mnie finał, bo ma podobnie.
Smart ForTwo 0,8 CDI 2003 z przebiegiem 146 tys, po pełnym serwisie olejowo - filtrowym.

Na mieście auto zmienia biegi idealnie, ale po dłuższej (30-45 minut) jeździe poza miastem z prędkościami 70-110km/h skrzynia ładnie zrzuci bieg ale potem już zostanie na tym do którego akurat zredukowała, jeżeli to 1 to będzie trzymać na 1 a jeżeli np. 3 to będzie tam wisiał, nie podbije w trybie A, co najwyżej możne jeszcze zredukować, ale ręcznie pięknie ładnie podbija. Ponowny rozruch auta nic nie zmienia, biegi się nie podbijają.

Po jakimś czasie efekty ustępują i w trybie A jest wszystko ładnie.

Bieg 1 i R wchodzą ładnie, nic nie szarpie, auto ładnie podjeżdża na wysoki krawężnik.
 Odpowiedz
#12
 ŁYSY13 
Jest parę spraw objawy podobne .
Sprzęgło bo i jest przebieg 140000 km.Lapa sprzęgła ma wytarty styk z popychaczem i jest dziura .Sam automat do zmiany biegów zaciera się .Wiązka elektryczna gnije często .Naprawdę komp bo nie wiadomo co .

Pozdrawiam Łysy13
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz
#13
 obwd-crash 
Masz obrotomierz ?
Jeżeli tak to zobacz do ilu dociąga silnik gdy nie chce zmienić - podbić biegu ?
Jeżeli do około 3 tys. a nie świeci się kontrolka check engine to jest "ukryty" tryb awaryjny. 
Czasami jest to skutkiem wilgoci przy popękanych-nadpękniętych izolacjach przewodów, w wiązce do sterownika silnika, czasami do aktuatora lub wybieraka skrzyni.
Pomaga podpięcie pod diagnostyczny skaner diagnostyczny Mercedesa - Star Diagnose - pokazuje co jest w zasadzie nie tak.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#14
 rafal.likus 
Więc z tymi obrotami jest tak:

Po odpaleniu obroty na N wchodzą bez problemów na czerwone pole 6 tys obrotów

Po włączeniu biegu 1 lub A obroty nie przekraczają 4,5 tys obrotów, ręcznie biegi zmieniają się idealnie, ale w A tylko idealnie spadają zupełnie nie chcą się podbijać, czasami pomaga odpuszczenie pedału gazu i bieg wskakuje na wyższy przy 3-3,5 tys obrotów.

Po ponownym włączeniu N obroty już nie przekraczają 4,5 tys .

EDIT:
Postanowiłem odłączyć akumulator na 30 minut, żeby zresetować ten pseudo tryb awaryjny i wszystko było it, biegi zmieniały się płynnie bez szarpania i czy innych opisywanych motywów przy kończącym się sprzęgle, ale po wjechaniu w dziurę nagle zonk.
Biegi przestały się przełączać (oczywiści tylko w górę) i obroty znowu maksymalnie do 4,5 tys i dodatkowo wyłączyło się wspomaganie kierownicy (chodziła jak w traktorze). Po zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu auta, wspomaganie powróciło ale obroty i biegi mają tą swoją blokadę.
Co to może być za chochlik ?
 Odpowiedz
#15
 Kanapa 
Wyglada na zwarcie w instalacji - gdzieś masz przebicie.
Standard jeżeli wiązka czy wtyczki nie są regularnie przeglądane.
Tak jak pisał OBDW - komputer i elektryk.
Na Śląsku masz przynajmniej 2 fachowców - patrz dział service.
Jak czujesz elektrykę to może dasz radę inaczej w zwykłym serwisie popłyniesz z €€€€.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#16
 rafal.likus 
Jutro podjadę do chłopaków z serwisu Smarta w Gliwicach, żeby zerknęli na SD sąd ten błąd i przeczyszczę wtyczki już te wytypowane.
Może jakość zła passa się w końcu skończy.
 Odpowiedz
#17
 psuwacz 
Dorzucę od siebie, że miałem różne "krzaki" u siebie, aż postanowiłem, że przy okazji co któregoś przeglądu elektrykę sprawdzam. Ostatni fikołek półtora roku temu miałem jakikolwiek - w zasadzie teraz wsiadam i śmigam. Wróć! Na jesień wyskoczył mi check engine, ale słusznie bo padł EGR.

Sprzęgło padło mi przy 180kkm ostatecznie - wcześniej jeszcze była jedna adaptacja, która pomogła na miesiąc - razem z wymianą poszła dokładna inspekcja elektryki (stan wiązki od oka wtyczki sprawdzone, masa była wymieniona, oporność i ciągłość na podejrzanych przewodach zmierzona, dołożona izolacja i trytki gdzie trzeba).
Od tego czasu -proszę wybaczyć sformułowanie - tłukę wszystkim do głowy, żeby raz a dobrze sprawdzić instalację i starannie ją zabezpieczyć - bo zapominamy, że po latach napraw i wymieniania różnych klamotów nie wszystko biegnie już po oryginalnej trasie, w firmowym peszelku i zapięte do nadwozia tam gdzie trzeba.
Wcześniej już się przyzwyczajałem, że coś się świeci nie wiadomo po co, błędy trzeba kasować co jakiś czas, że czasem coś Pikslowi nie pasuje i dziwnie biegi będzie zmieniał etc itd itp. Podsumowując WARTO!
 Odpowiedz
#18
 obwd-crash 
(18.02.2018, 09:24)rafal.likus napisał(a): Po odpaleniu obroty na N wchodzą bez problemów na czerwone pole 6 tys obrotów
Nie zwróciłem uwagi jaki masz silnik - cdi nie kręci do 6 tys. tylko do niecałych 4,5 tys. może masz obrotomierz od benzyny ?
Jeżeli tak to te Twoje 4,5 tys. mogłoby odpowiadać faktycznym 3-3,5 tys., czyli jak dla trybu awaryjnego.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#19
 rafal.likus 
(17.02.2018, 20:08)obwd-crash napisał(a): Masz obrotomierz ?
Jeżeli tak to zobacz do ilu dociąga silnik gdy nie chce zmienić - podbić biegu ?
Jeżeli do około 3 tys. a nie świeci się kontrolka check engine to jest "ukryty" tryb awaryjny. 
Czasami jest to skutkiem wilgoci przy popękanych-nadpękniętych izolacjach przewodów, w wiązce do sterownika silnika, czasami do aktuatora lub wybieraka skrzyni.
Pomaga podpięcie pod diagnostyczny skaner diagnostyczny Mercedesa - Star Diagnose - pokazuje co jest w zasadzie nie tak.

(19.02.2018, 09:25)obwd-crash napisał(a):
(18.02.2018, 09:24)rafal.likus napisał(a): Po odpaleniu obroty na N wchodzą bez problemów na czerwone pole 6 tys obrotów
Nie zwróciłem uwagi jaki masz silnik - cdi nie kręci do 6 tys. tylko do niecałych 4,5 tys. może masz obrotomierz od benzyny ?
Jeżeli tak to te Twoje 4,5 tys. mogłoby odpowiadać faktycznym 3-3,5 tys., czyli jak dla trybu awaryjnego.

Wyjaśniło się:

- stan awaryjny spowodowany jednym przetartym kablem, który stykał się z masą 
- obrotomierz faktycznie z benzyniaka Sad

Wszystkim, serdecznie dziękuję za sugestie.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Aktywacja trybu pracy automatycznego skrzyni biegów. kruel 7 3.703 17.10.2023, 15:13
Ostatni post: maciekpkow
  Faq - awaria skrzyni biegów czyli stuka, szarpie, nie jedzie, 3 kreski i inne takie Kanapa 117 44.935 14.09.2023, 19:51
Ostatni post: jessy
  Help! Skrzynia biegów-automat i pozycja 0. Sylvia 28 12.983 07.09.2023, 19:23
Ostatni post: Maciek_M
  450, skrzynia biegów nie chce się zaadoptować .. cra3y 4 2.461 08.03.2023, 08:32
Ostatni post: KlawyKrystek
  450 - czujnik położenia skrzynia biegów - ogólny. wallace 34 22.046 23.09.2020, 20:38
Ostatni post: stranger_pc
  Tąpnięcie przy zmianie biegów, poduszka 32 15.127 01.08.2020, 21:28
Ostatni post: LAZY.
  Błąd czujnika temperatury skrzyni biegów. yntek 9 4.615 23.10.2019, 05:33
Ostatni post: Arczi100
  Problem ze skrzynią biegów Shock 3 2.972 21.06.2019, 16:46
Ostatni post: Kanapa
  450 0,6 2001r-anemiczna zmiana biegów. chris2 0 1.862 16.04.2019, 14:35
Ostatni post: chris2
  Stał 7 lat, już jeździ, ale do 3 biegów. Zokolic 28 9.454 10.03.2019, 11:16
Ostatni post: IRIAD



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu