Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Regulacja zaworów w Forfour

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Regulacja zaworów w Forfour
#1
 Mike1974 
Od pewnego czasu, a w zasadzie zaraz po wymianie oleju zaczęły mi "grać" (stukać) zawory. I tak jest przez cały czas, niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy rozgrzany. Nie mogę nigdzie znaleźć informacji, czy w moim modelu 1,3 16V 95KM (silnik Mitsubishi Colta - bodajże) trzeba regulować zawory , czy są one "zautomatyzowane" (czyli hydrauliczne). Wiem już że nie ma tam paska rozrządu, tylko jest łańcuch którego się nie wymienia. A co z zaworami? Czy się je reguluje? Ewentualnie co jaki czas?
 Odpowiedz
#2
 PKO 
Cytat:Mike1974 pisał(a)):
Od pewnego czasu, a w zasadzie zaraz po wymianie oleju zaczęły mi \"grać\" (stukać) zawory. I tak jest przez cały czas, niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy rozgrzany. Nie mogę nigdzie znaleźć informacji, czy w moim modelu 1,3 16V 95KM (silnik Mitsubishi Colta - bodajże) trzeba regulować zawory , czy są one \"zautomatyzowane\" (czyli hydrauliczne). Wiem już że nie ma tam paska rozrządu, tylko jest łańcuch którego się nie wymienia. A co z zaworami? Czy się je reguluje? Ewentualnie co jaki czas?

jaki olej wlales ?? zaworow w twoim smarcie sie nie reguluje Rolleyes
 Odpowiedz
#3
 Mike1974 
Zalałem Shell Helix Ultra 5W40 fully synthetic. Taki olej zalecał mi poprzedni właściciel, twierdząc, że taki był lany. Przebieg auta (według licznika) to 97 tys km. W książce nie ma wpisów odnośnie informacji o stosowanym oleju. Pod maską znalazłem jakąś bardzo starą kartkę, która informowała, że przy 68 tys km był zalany Texaco Havoline Ultra S 5W40. Kartka była opatrzona niemiecką pieczątką, więc tu pewnie nie ma ściemy.
 Odpowiedz
#4
 PKO 
a jest data na tej niemieckiej kartce??
 Odpowiedz
#5
 Mike1974 
No była jakaś data stara (2006), ale ten olej który zlałem był chyba przed sprzedażą wymieniony na świeży, bo był prawie tak samo czysty, jak ten nowy z butelki...
 Odpowiedz
#6
 PKO 
myslisz ze auto przez 5 lat zrobilo 29 tys km ?? Wink
wymien olej na 10W40

http://www.valvoline.pl/cp,26,olej_silni...xlife.html

lub 10w60

http://www.valvoline.pl/cp,28,olej_do_si...h_vr1.html

i problem napewno ucichnie
Wink
 Odpowiedz
#7
 Mike1974 
Myślałem o tym, tyle, że ani jeden ani drugi nie spełnia norm, o których pisze w instrukcji obsługi tzn MB 229.3 lub 229.5 . Czy to nie przeszkadza?
 Odpowiedz
#8
 qba_601 
witam

co prawda jeżdżę klonem czyli coltem cz...
ale ... z olejem nie kombinujcie bo zalewanie gęstego oleju tylko wzmocni efekt.

silnik colta ma zmienne fazy rozrządu i z tym najprawdopodobniej jest kłopot, jest taki wynalazek który nazywa się zawór zmiennych faz rozrządu i dowcip polega na tym ze nie lubi niewłaściwego oleju

jeśli grają ci zawory to najprawdopodobniej zacięty masz na pozycji ostrzejszego ustawienia rozrządu, wtedy na niższych obrotach gra zaworami
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [454] Regulacja zaworów Marek Smart 2 1.527 07.06.2020, 20:52
Ostatni post: Marek Smart
  [454] Problem z regulacją nawiewu Nacium 8 7.811 13.11.2016, 20:25
Ostatni post: kicek83
  Regulacja hamulca ręcznego LEXAM 4 6.292 09.10.2016, 13:32
Ostatni post: mac.b1
  [454] Hałasujące Hydrauliczne Popychacze Zaworów karandi 9 4.588 02.08.2015, 10:30
Ostatni post: lukmas7796



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu