Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Remont silnika mity i fakty

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Remont silnika mity i fakty
#1
 Vapor2005 
Nie mogłem się dziś powstrzymać by nie napisać posta po obejrzeniu 35 odcinka Zakup Kontrolowany....
Pytanie proste jak fachowiec niby najlepszy w Warszawie jakiś Pan Marek mówi, że remont kapitalny silnika w SMARCIE to 3500 zł???
Jakim cudem??? Czy na taki remont daje jakąś gwarancję??? Chyba do wyjazdu z warsztatu... Skąd ta cena jak jeden tłok nowy to koszt około 1000 zł... To jaki to remont? Czy ktoś w to wieży? Czy ktoś to przerabiał? Wymiana pierścieni i honowanie cylindrów to nie remont... Szkoda słów... Ale widocznie są tacy co to łykają...
"Nikt nie sprzedaje dobrego Smarta"... Very happy
 Odpowiedz
#2
 BASTOS 
Kolego nie znasz Pana Marka ani jego pracy, to się nie wypowiadaj . Wycieczki osobiste zostaw pod swój adres.

Wysłane z mojego Redmi 6 Pro przy użyciu Tapatalka
"Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem"
 Odpowiedz
#3
 Kanapa 
Wiele specjalizujących się serwisów smarta robi remont silników 0.6 i 0.7 na zasadzie sprawdzenia stanu cylindrów i jeżeli tolerancje nie są przekroczone to tłoki, pierścienie i cała reszta jest wstawiana w wymiarach nominalnych.
Przy takim założeniu koszt 3500 PLN jest do ogarnięcia.
Przebieg do uzyskania - około 60-70 tysięcy kilometrów.

Vapor ma rację jeżeli założymy że konieczny jest REMONT silnika którego tolerancje zużycia są przekroczone. Wówczas koszt REMONTU przekracza n x wartość smarta pierwszej generacji.

Na niemieckich aukcjach sprzedaży silników po remontach często jest info że cena takiego silnika jest uwarunkowana zwrotem starego zdalnego do naprawy.

Znając żurnalistów o wycięli co im się nie podobało i puścili na antenę wersję lekką i przyjemną.

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#4
 krzyss 
Daj linka, chetnie zobacze
 Odpowiedz
#5
 frygi 
Vapor czy jesteś pewien że chodzi o Marka ? W tym odcinku zawitali do Tomka z Michałowic (smartwarszawa) a nie do Marka
Znam osobiście obu Panów i śmiem twierdzić że nastąpiła pomyłka w Twojej wypowiedzi
Chodzi mi o program Samochód Marzeń Kup i Zrób ( zakupu kontrolowanego nie mogłem odnaleźć -być może wpisałeś niepoprawny nr serii i odcinka).
Carlsson Cabrio by FrygiCool Evil or very mad
 Odpowiedz
#6
 AK-36 
Robiłem remont główny silnika 0,6 słupek. Koszt szlifów wału ,bloku, naprawa głowicy''zawory,prowadnice, popychacze hydrauliczne,świece'',nowe tłoki kompletne,panewki,pierścień oporowy wału ,miska olejowa,śruby głowicy ,uszczelniacze wału, uszczelka głowicy,uszczelka pokrywy zaworów, pompa wody,kompletny rozrząd z napędem pompy oleju.
4270 zł dolicz robociznę i masz koszt remontu gołego słupka z pełnymi szlifami na pierwszy nad wymiar 0,25.
 Odpowiedz
#7
 obwd-crash 
(30.06.2019, 07:50)AK-36 napisał(a): Robiłem remont główny silnika 0,6 słupek. Koszt szlifów wału ,bloku, naprawa głowicy''zawory,prowadnice, popychacze hydrauliczne,świece'',nowe tłoki kompletne,panewki,pierścień oporowy wału ,miska olejowa,śruby głowicy ,uszczelniacze wału, uszczelka głowicy,uszczelka pokrywy zaworów, pompa wody,kompletny rozrząd z napędem pompy oleju.
        4270 zł dolicz robociznę i masz koszt remontu gołego słupka z pełnymi szlifami na pierwszy nad wymiar  0,25.

Nie wiem jakiej to jest jakości i firmy, ale cena za prawie wszystkie wymagane części i uszczelki, przynajmniej do cdi, to po przeliczeniu prawie 1300 zł. Zatem szlify i robocizna, naprawa głowicy etc i wyjdzie grubo ponad 3 tys. zł.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anze...9-223-1249
[Obrazek: $_72.JPG]
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#8
 AK-36 
Ten zestaw jest do naprawy bez wyjmowania silnika, po taniości.
 Odpowiedz
#9
 Kovval 
Frygi, zakup kontrolowany sezon 26 odcinek 356 kręcony u Pana Marka.
 Odpowiedz
#10
 krzyss 
Sie zobaczy, dzis powtorka ok 23.
A co do remontu, tak sie robi, zazwyczaj nie ma potrzeby wymiany tlokow po 100kkm.
Wszyscy tak robia, to jest remont a nie kompleksowa odbudowa. Tlok uzytkowany poprawnie w odpowiednich temperaturach nigdy nie byl problemem w smarcie. Najwieksze problemy sa z zaworami i pierscieniami.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Opuszczenie silnika Irenty 7 2.555 09.08.2023, 09:10
Ostatni post: kamil.tomasz
Video Przekładka silnika Kubabuba 1 533 19.04.2023, 13:16
Ostatni post: raffa
  Wymiana silnika Łukasz_K 3 753 20.01.2023, 21:38
Ostatni post: raffa
  Tuning silnika i skrzyni smart 0,7 xtoppee 3 909 27.07.2022, 21:44
Ostatni post: raffa
  GO remont 450 paboz 4 1.158 01.12.2021, 18:36
Ostatni post: paboz
  Nierówna praca silnika kunaa 2 1.432 30.03.2021, 19:52
Ostatni post: kunaa
  Mycie silnika kubaxax 2 2.142 21.08.2019, 03:18
Ostatni post: kubaxax
  450 benzyna - silnik, pierścienie, tłoki, zawory czyli remont lub wymiana 140 100.569 26.05.2019, 06:13
Ostatni post: norbb
  Remont szwedzki metody 29 13.887 27.04.2019, 18:19
Ostatni post: Vapor2005
  Dziwne odgłosy z silnika sachem 5 2.987 16.08.2018, 20:52
Ostatni post: sachem



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu