Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

#1
 Napisane przez rogas 

Renault zrywa współpracę ze Smartem
Z wiadomości prasowych ze strony http://autokult.pl dowiadujemy się o zerwanej współpracy między koncernami, czy doczekamy się oficjalnego potwierdzenia ???
   

Porozumienie pomiędzy Daimlerem i koncernem Nissan-Renault w sprawie wspólnych prac nad nową generacją Smarta ForTwo oraz Renault Twingo, zostało zerwane. Francuski producent wycofał się z projektu, bowiem okazał się on zbyt kosztowny.

Z najnowszych informacji wynika, że Renault postanowiło zrezygnować z tworzenia nowej generacji Renault Twingo opartego o płytę podłogową oraz większość elementów Smarta ForTwo, ze względu na koszty. Wspólny projekt jest dla francusko-japońskiego koncernu zbyt drogi i przekracza zaplanowany na to budżet.

Sprawa uległa komplikacji za sprawą tego, że wersja wysokoprężna Smarta ForTwo zostanie zastąpiona przez trzycylindrową jednostkę benzynową o pojemności 0,9 l o mocy 65 KM. Teoretycznie nie wydaje się to zbyt duży problem, jednak model ten będzie spalał więcej paliwa oraz emitował większą ilość CO2.

[Obrazek: Smart-ForTwo-275750.jpg]

Nowy Smart ForTwo, który pojawi się na rynku w tym lub przyszłym roku, będzie odrobinę szerszy i dłuższy od poprzednika, przez co we wnętrzu będzie więcej miejsca. Najprawdopodobniej więc Daimler dokończy projekt samodzielnie, nie wiadomo jak będzie z rozliczeniem funduszy za wcześniejsze prace, jednak mało prawdopodobne jest to, żeby Renault wycofało się z projektu oraz mogło odzyskać zainwestowane w niego pieniądze.

żródło: http://autokult.pl
 Odpowiedz

Komentarze

#2
 Kanapa 
Diesel pewnie nie spełnia kolejnej normy europejskiej i mają dość ekologi w postaci EGR. Jak dodali dodatkowe elementy oczyszczające spaliny to w warunkach miejskich nie ma prawa działać.
Może sprzedamy rozwiązanie: 1.0 + LPG i wszystko gra.
1. Oszczędny,
2. Ekologiczny;
3. Mała moc - niski podatek.
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#3
 Qubek 
Od początku ta współpraca mi się nie podobała... Smart skrzyżowany z Renault przestał by być smartem... Straciłby swój wyjątkowy urok...
 Odpowiedz
#4
 DaSza 
I po co dłuższy?!?! Przecież przestanie mieć zaletę parkowania w poprzek.
Pilot - my protestujemy, co?
Jak będzie jeszcze dłuższy, to nie zostawię przepisowego 1,5m na chodnikuSad
"Cytrynka" FT 2011, 1.0 był mhd jest Brabus Laughing
 Odpowiedz
#5
 Pilotm 
zgadza się.
chęć posiadania nowego smarta była silniejsza i po dokładnych wyliczeniach uznałem, że nowy smarcik będzie mógł parkować na chodniku przed pracą zostawiając przepisowe 1.5 metra dla pieszych.

zmiana długości auta pogorszy jego funkcjonalność .
 Odpowiedz
#6
 merit 
Jeszcze trochę i toyota IQ będzie najkrótsza Sad
Bez sensu...
"Shit happens" (Paulo Coelho) :o)
 Odpowiedz
#7
 Kanapa 
Tendencje w motoryzacje są zawsze te same: więcej, wyżej, szerzej. Potem wprowadzamy nowy model i będziemy sprzedawać nowość.
Porównajcie np. Golfa I z aktualnym modelem Polo.
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#8
 RobsonWawa 
No cóż przepadają szanse na 451 z silnikiem 1,5 DCILaughing
Cabrio 451 Ultimate RS                                                                                     LINK do poprzedniego wcielenia>>> http://smartklub.pl/t-robsonwawa-smart-e...pasa--4476
 Odpowiedz
#9
 PKO 
(18.01.2013, 04:17)RobsonWawa napisał(a): No cóż przepadają szanse na 451 z silnikiem 1,5 DCILaughing

A szkoda Wink
 Odpowiedz
#10
 ŁYSY13 
Bardzo dobra decyzja . Bo przestawało to przypominać smarty .
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz







Menu