Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

silnik gaśnie samoczynnie

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
silnik gaśnie samoczynnie
#41
 obwd-crash 
(18.06.2021, 13:08)Smarkacz napisał(a): W moim 450 CDI silnik gaśnie, gdy jest gorąco na dworze a zbyt mocno przyciskam pedał gazu, lub w korku. Niestety nikt nie wie co jest przyczyną. Wystarczy zazwyczaj odczekać 10 minut i zapala bez problemu.

Wczoraj w upale i w korku, gdy jechałem w dalsza podróż zgasł mi 3 razy mój nowy 452 i musiałem zawrócić do domu i zmienić plany. 
Zaczynają mnie te Smarty irytować...

...trzeci pojazd na pewno będzie samochodem a nie Smartem, gdyż musze mieć coś godnego zaufania, czym da się jeździć latem i zimą w dzień i w nocy a nie będzie robił fochów.  :|

Objawy jakie opisujesz pasują do czujnika obrotów wału korbowego. 
Gdy auto nie chce odpalić, jeżeli możesz wówczas kręcić rozrusznikiem i masz obrotomierz, to przy tej usterce wskazówka nie będzie drgała w pozycji bliskiej zera.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#42
 chris2 
Też obstawiam uszkodzenie czujnika położenia wału,miałem takie same problemy kiedyś w fiacie,jak się zagrzał to gasł i trzeba było odczekać zanim zechciał zapalić, serwis polecał wymianę sterownika silnika za kilka tysięcy złotych ale potem okazało się że padł czujnik położenia wału za 150 złotych.
 Odpowiedz
#43
 APeZet 
Uściślając te odpowiedzi dotyczą kolegi Smarkacz’a czy mnie?
 Odpowiedz
#44
 maciekpkow 
Cytowany post Smarkacza Wink
 Odpowiedz
#45
 Smarkacz 
(18.06.2021, 14:05)obwd-crash napisał(a):
(18.06.2021, 13:08)Smarkacz napisał(a): W moim 450 CDI silnik gaśnie, gdy jest gorąco na dworze a zbyt mocno przyciskam pedał gazu, lub w korku. Niestety nikt nie wie co jest przyczyną. Wystarczy zazwyczaj odczekać 10 minut i zapala bez problemu.

Wczoraj w upale i w korku, gdy jechałem w dalsza podróż zgasł mi 3 razy mój nowy 452 i musiałem zawrócić do domu i zmienić plany. 
Zaczynają mnie te Smarty irytować...

...trzeci pojazd na pewno będzie samochodem a nie Smartem, gdyż musze mieć coś godnego zaufania, czym da się jeździć latem i zimą w dzień i w nocy a nie będzie robił fochów.  :|

Objawy jakie opisujesz pasują do czujnika obrotów wału korbowego. 
Gdy auto nie chce odpalić, jeżeli możesz wówczas kręcić rozrusznikiem i masz obrotomierz, to przy tej usterce wskazówka nie będzie drgała w pozycji bliskiej zera.


Niestety przez 5-10 minut nie uruchamia się nawet rozrusznik, zawsze latem , gdy jest bardzo gorąco, jedynie palą się wszystkie kontrolki. To samo jest w 450 CDI (diesel), który mam już ze 4 lata i to samo jest w roadsterze (benzyna). 
Miałem już ze 20 samochodów (połowa to Audi) i w żadnym z nich takich objawów!!

Kilka lat temu wracałem Smartem 450 z Mazur i w pewnym momencie silnik przestał pracować, po środku pustych pól (sobotni wieczór), sądziłem, że jak ostygnie to uruchomi się jak zwykle, ale kilka godzin stał na poboczu i nic się nie działo więc zadzwoniłem do Warszawy po lawetę, która przyjechała już w nocy. Samochód zrobił z 80km na lawecie a po przyjeździe do domu zapalił, sam zjechał z lawety i tak jeździ działa do dzisiaj 3 rok...

Teraz to samo w roadsterze, gdy były chłodne dni jeździł bez problemów, przyszły upały i gaśnie a potem trzeba odczekać z 10minut aby uruchomił sie rozrusznik.
 Odpowiedz
#46
 APeZet 
Zastanawia mnie który czujnik wariuje, że takie objawy. Obstawiam raczej coś od skrzyni bo gdyby to był czujnik położenia wału to raczej nie miałoby to wpływu na to że skrzynia nie otrzymuje sygnału z wybieraka biegów że jest wrzucony N(luz) i dlatego nie kręci bo jednostka sterująca widzi, że jest wrzucony bieg i dlatego nie daje sygnału na rozrusznik. Ktoś się orientuje jest jakiś przekaźnik odpowiedzialny za to?
 Odpowiedz
#47
 APeZet 
(20.06.2021, 13:59)APeZet napisał(a): Zastanawia mnie który czujnik wariuje, że takie objawy. Obstawiam raczej coś od skrzyni bo gdyby to był czujnik położenia wału to raczej nie miałoby to wpływu na to że skrzynia nie otrzymuje sygnału z wybieraka biegów że jest wrzucony N(luz) i dlatego nie kręci bo jednostka sterująca widzi, że jest wrzucony bieg i dlatego nie daje sygnału na rozrusznik. Ktoś się orientuje jest jakiś przekaźnik odpowiedzialny za to?
Przyczyną opisanych objawów były tzw. zimne luty na płytce modułu SAM znajdującego się pod kierownicą. Teraz śmigam bez stresu.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Silnik 0.8 cdi przekładka easy81 9 629 13.10.2023, 12:07
Ostatni post: obwd-crash
  CDI - Auto gaśnie podczas jazdy Dexter 14 3.500 19.04.2023, 14:29
Ostatni post: misiek199103
  głośny silnik 0,8 cdi sqter1971 14 1.385 01.03.2023, 16:40
Ostatni post: raffa
  Silnik nie odpala rafalamper@tlen.pl 3 1.318 21.06.2021, 20:33
Ostatni post: APeZet
  stuki w silnik 0.8 dci 2001 rok Jarek2672 3 1.492 02.05.2021, 11:49
Ostatni post: Jarek2672
  [450] silnik 600cc w polifcie? smartny 13 3.362 21.09.2020, 15:20
Ostatni post: Sołtys
  Silnik 700 turbo StaryStar 8 3.406 18.08.2019, 13:17
Ostatni post: krzyss
  [450] diesel Cdi, pompa wysokiego ciśnienia - wyciek zimny silnik / kapie ropa ptk86 132 89.899 05.07.2019, 19:43
Ostatni post: TomekBomek
  450 benzyna - silnik, pierścienie, tłoki, zawory czyli remont lub wymiana 140 102.227 26.05.2019, 06:13
Ostatni post: norbb
  WYJĄĆ SILNIK - O TO JEST PYTANIE:) 29 31.789 23.05.2019, 22:51
Ostatni post: LAZY.



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu