Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Skrzynie biegow w smarcie

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Skrzynie biegow w smarcie
#1
 Gość 
Czy moze mi ktos wyjasnic jakie sa dostepne skrzynie biegow w smarcie? bo juz sie spotkalem z roznymi opisami i sam nie wiem co sadzic
Tiptronic
Automatyczna
Polautomatyczna

i tak samo sa rozne drazki do zmiany biegow jedne te z "guzikiem" po lewej stronie oraz tez zauwazylem ze sa tez bez guzika zwykle gladkie drazki.. od czego to wszystko zlezy i jak to jest z tymi skrzyniami, ktore modele maja jakie itd.
 Odpowiedz
#2
 Gość 
Skrzynia jest jedna manualna zautomatyzowana, oznacza to że możesz zmieniac biegi popychając lub pociągajac za drążek a automatyka dba o rozłęzenei sprzęgła zmianę przełożenia i ponowne załączenie sprzegła. Niektóre wersje maja jeszcze dodatkowy przycisk na drążku który pozwala na przełączenie w tryb automatycznego zmieniania biegów. Chyba nic nie pokręciłem. Jeżeli tak to niech mnie ktoś sprostuje.
 Odpowiedz
#3
 Gość 
Teraz to ja juz sie zupelnie pogibilem :-?
 Odpowiedz
#4
 Gość 
mam smarta od paru dni ale jeżeli chodzi o skrzynie to mysle że
ten pólautomat to to samo co tiptronic czyli jadac musiz zmieniac biegi tzn samochód nie przerzuca ci sam biegów chcac ruszyc musisz właczyc 1 ,2 itd
automat przerzuca ci biegi sam naciskasz tylko gaz -tak mi sie wydaje
u mnie w aucie jest tiptronic nie mam automatu i wydawało mi sie ze troche kiszkowato ,ale jadac w korku uzywam praktycznie tylko 1 zadziej 2 a szkryznia i tak po zachamowaniu samochodu zrzuca bieg do 1

pozdr
 Odpowiedz
#5
 Gość 
Ja wlasnie smarcika zamierzam kupic w przyszlym tygodniu juz stoi mi moya sztuka zarezerwowana Smile

i wlasnie w opisie pisze ze ma automatyczna skrzynie i na dzwigni od biegow nie ma zadnego przycisku tzn ze sam nie bedem ogl zmieniac biegow tylko wszystko automat bedzie za mnei robil czy bede mogl go przelaczyc w ten pol automat ?
 Odpowiedz
#6
 Gość 
Najkrócej i najprościej rzecz ujmując:

Dźwignia z guziczkiem oznacza, że mamy do czynienia z PEŁNYM automatem. Możemy więc zupełnie zapomnieć o zmianie biegów bo zrobi za nas to komputer. Guziczek służy do przełączania trybu na półatomat, gdy mamy ochotę biegi zmieniać. Przydaje sie to zwłaszcza przy wyprzedzaniu.


Dźwignia bez guziczka oznacza, że mamy do czynienia z półautomatem. Czyli nie ma sprzęgła ale zmiana biegu wymaga "machania" drążkiem.


Jeśli ktoś ma możliwość wyboru to zdecydowanie polecam PEŁNY automat (dźwignia z guziczkiem). Bardzo wygodne w mieście, zwłaszcza podczas rozmowy przez telefon Very happy bo ręce nie są zajete zmiana biegów.
 Odpowiedz
#7
 Gość 
I to chcialem wiedziec Smile
Dzieki wielkie
 Odpowiedz
#8
 kmodzele 
To jeszcze niepełny opis.
Skrzynia w smartach fortwo jest w zasadzie w każdym taka sama i ma taki sam program (dla tej samej wersji rocznikowej). Jednak przy kupnie można zdecydować się na wersję z pełnym automatem "softtouch" (wtedy jest aktywowany program, który samoczynnie przełącza biegi w zależności od różnych rzeczy) i ma się wtedy dźwignię z guzikiem pod kciukiem, albo na wersję bez aktywnego programu do przełączania biegów wg programu i bez guziczka na gałce.
Z tego co wiem, można pójść do serwisu i kazać sobie zmienić na pełny automat (softouch). Przy kupnie nowego kosztuje to 1350, potem 2.000.
I jeszcze jedno. Bez softouch (pełnego autoamtu), skrzynia i tak sama zmienia biegi, ale tylko gdy obroty dochodzą do granicznych wartości. W zasadzie można wcisnąć gaz i nie zmieniać biegów; przy 135km/h mamy wtedy 5-tkę, no a 6-tkę trzeba już wrzucić ręką. Przy hamowaniu biegi refukują się samoczynnie neizaleznie od wersji.

Zgadzam się z Marcinem2108: mimo, że wielu kręci nosem na pełny automat, w wielu przypadkach jest przydatny. Na pewno w jeździe w korku, wtedy, gdy trzeba zająć się czymś jeszcze (komórką) i wtedy, kiedy nie ma się już siły na mieszanie biegami, tylko na spokojną jazdę. Jazda dynamiczna, wymaga dużego wyczucia charaktersytyki silnika i przekładni biegów i przewidywania. Bowiem czas przełączania biegów jest koszmarnie długi. Ale do spokojnej jazdy automat jest bardzo wporzo.
No i dla osób, które nie umieją dobierać właściwego biegu (moja Żona np), automat jest też zbawienny Smile
Krzysiek Modzelewski
fan smarta fortwo
 Odpowiedz
#9
 ABUK 
Srzynia w samochodach od 2003 wzwyż ma oprogramowanie "kick down" chyba tak sie to pisze. W moich 2003 biegi zmieniają się same wzwyż (nie sprawdzałem czy się redukują) po dodaniu gazu bez konieczności przełączania na full automat. W jednym smarciku jest opcja "z guziczkiem" drugi to pure i ma tą funkcję, rzeczywiście na szyszą jazdę super pomysł. Natomiast na miasto najlepszy jest pełny automat, ale pali wtedy nieco więcej.
 Odpowiedz
#10
 Gość 
Z tego co ja wiem są 3 rodzaje dzwigni zmiany biegów i róznią sie troszke od siebie:

-Softtip-tiptronic,kształt dzwigni -kulka
-Softtouch-automat,dzwignia z guzikiem
-Softtouch-niewiem co to jest,dzwignia taka jak w automacie ale bez guzika
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Smart 450 Fortwo , PROBLEM SKRZYNIA BIEGOW kubaxax 11 3.341 12.11.2020, 23:41
Ostatni post: raffa
  Problem z wyborem biegów gregor218 7 2.927 20.07.2018, 10:16
Ostatni post: gregor218
  [450][451][452][454] Oleje w skrzyniach biegów - ciekawy artykuł Kanapa 6 2.691 10.05.2018, 18:50
Ostatni post: LAZY.
  [450][451][452][454] Zmiana gałki zmiany biegów BRABUS? D1-Pati 9 6.843 15.07.2014, 07:14
Ostatni post: ŁYSY13
  Co wozicie w swoim Smarcie? mozdzerka 21 10.647 18.01.2014, 22:47
Ostatni post: mozdzerka
  Dla posiadaczy Garmina w Smarcie Felix1302 10 8.839 21.10.2010, 17:27
Ostatni post: RYCHOMR
  Ktore silniki w smarcie sa na bazie MITSUBISHI??? 14 8.401 06.09.2008, 14:43
Ostatni post: Guest



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu