Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

smart 450 cdi często przepalają się żarówki

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
smart 450 cdi często przepalają się żarówki
#1
 annika90 
Od pewnego czasu ciągle przepalają mi się żarówki. Wymieniam zawsze od razu dwie, ale po jakichś Max. 2 tyg jedna z nich znowu się przepala. Co może być przyczyną tego?
 Odpowiedz
#2
 LAZY. 
Nie jestem mechanikiem, ale czy ciśnienie paliwa jest odpowiednie na listwie wtryskowej? Może pompa CR szwankuje?
Mechanicy chyba to sprawdzili?



Co do żarówek to nie kupujemy tych najtańszych za kilka złotych bo padają jak muchy.

Mechanicy powinni też zmierzyć napięcie jakie daje alternator.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#3
 chris2 
Miałem podobnie z gaśnięciem silnika,pomogła wymiana filtra paliwa,teraz chodzi jak złoto.Co do żarówek reflektorowych,to tak jak napisał kolega Lazy,lepiej kupić droższą markową za około 20 zł i mieć dłużej spokój z wymianą,tym bardziej ,że w 450 wymiana nie jest prosta.
 Odpowiedz
#4
 annika90 
zapytam mechanika o czy sprawdzał ciśnienie na tej listwie,ale raczej sprawdzali.Jutro napisze.Filtr paliwa wymieniony był .
Za żarówki płaciłam trochę więcej niż 20zł.Ale dam do sprawdzenia ten alternator.
 Odpowiedz
#5
 annika90 
tak ciśnienie było sprawdzane.
 Odpowiedz
#6
 Kacper08n 
(27.03.2021, 22:52)LAZY. napisał(a): Nie jestem mechanikiem, ale czy ciśnienie paliwa jest odpowiednie na listwie wtryskowej? Może pompa CR szwankuje?
Mechanicy chyba to sprawdzili?



Co do żarówek to nie kupujemy tych najtańszych za kilka złotych bo padają jak muchy.

Mechanicy powinni też zmierzyć napięcie jakie daje alternator.


Chciałbym wrócić do tematu, czy jeśli ciśnienie paliwa nie jest odpowiednie na listwie wtryskowej to przepala jedną z żarówek?
Mam stały problem z przepalającą się żarówka, przy wymianie obu naraz, po jakimś czasie pada albo prawa, albo lewa, tyczy się to głównie świateł mijania. Kiedyś mechanik cos mi wspominał o listwie, nie pamiętam już dokładnie co, zalecał jezdzic i obserwować.
Dziękuję za odpowiedź jeśli ktoś wróci do tematu.
 Odpowiedz
#7
 raffa 
Wygląda na to, że zostały pomieszane jakieś wątki, albo usunięte wpisy, może przeniesione do innego wątku. Ten, jak sugeruje tytuł, dotyczy przepalających się żarówek.

Ze smartowych bolączek elektrycznych: w cdi lubią się zacierać alternatory. Ale to nie powinno mieć raczej wpływu na zbyt częste przepalanie się żarówek. Jeśli już mówimy o alternatorze, to jego integralną częścią jest regulator napięcia. Jeśli nawala, to może dawać za wysokie napięcie i mogą przepalać się żarówki. Warto wrzucić w gniazdo zapalniczki woltomierz albo ładowarkę do telefonu ze wskaźnikiem napięcia. Do benzyny można również kupić tanią wtyczkę OBD2 (gdzieś na forum jest opisane, na jakim układzie powinna być), podpiąć się do gniazda OBD2, zainstalować aplikację, np. Torque i monitorować na bieżąco na telefonie. Ale niestety z dieslem sytuacja nie jest taka prosta. Zostaje więc woltomierz albo ładowarka z woltomierzem. Napięcie ładowania z alternatora powinno wynosić ok. 14.4 V. Jeśli są skoki, albo jest ono na stałe wyższe, to może to powodować przepalanie się żarówek. Częściej świateł mijania, bo to właśnie ich najczęściej używamy.

Druga smartowa elektryczna bolączka: brak przekaźnika w instalacji świateł. Co z kolei powoduje, że przez cały układ zasilający światła płynie wysoki prąd. To powoduje zbyt duże obciążenia i uszkodzenia kabli i styków wyłącznika (przy kierownicy). U mnie w wątku jest wpis i zdjęcia na temat tego, jak to wygląda. Izolacja przewodu w przełączniku po prostu się zdezintegrowała. Wymieniłem cały przewód w manetce i jak do tej pory jest OK. Czy może to mieć wpływ na żywotność żarówek? Raczej nie, ale jeśli przy okazji powstają jakieś przepięcia i wahania napięcia, to owszem...

Inną rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę jest czystość reflektora w środku i odpowiedni sposób montażu żarówki. Szklana część nagrzewa się do bardzo wysokiej temperatury, jeśli zbierze się na niej jakiś tłuszcz, czy inny osad, to może powodować mikropęknięcia szkła. Co w konsekwencji prowadzi do przepalania się wolframowego żarnika.

By temu zapobiec należy unikać dotykania rękami szklanej części żarówki, trzymać ją za metalowy trzonek.

Niby 'oczywista oczywistość', ale mam wrażenie, że sporo osób o tym zapomniało. Więc wspominam.
 Odpowiedz
#8
 Kacper08n 
Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź, na pewno sprawdzę woltomierzem. Być może przypadkiem gdzieś dotknąłem szklanej części żarówki, nawet nie mając o tym zbytnio świadomości tymbardziej, ze dostęp do wymiany żarówek w smarcie jest jaki jest.
 Odpowiedz
#9
 raffa 
Dokładnie, cholernie ciężko trafić i nawet nie wiemy, czy nie złapaliśmy palcem szkła, bo niby jak, skoro nic nie widać Very happy

Polecam rękawiczki nitrylowe już na sam koniec, na moment wkładania nowej żarówki do reflektora.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  450 cdi muli LAZY. 18 3.350 06.12.2023, 23:44
Ostatni post: Smarkacz
  Wydech 450 0.8 CDI Grzesiek450cdi 3 625 29.07.2023, 09:09
Ostatni post: berthold61
  450 - diesel, Cdi wentylator intercoolera, intercooler, demontaż, ciągła praca, wyciek, dziura 78 62.856 06.06.2023, 07:32
Ostatni post: berthold61
  Smart 0.8 cdi nie odpala andrzejmirek 31 23.004 18.04.2023, 21:39
Ostatni post: psuwacz
  [Smart 450] Modułu pod siedzeniem kierowcy grzeje się Smark121 7 1.526 24.09.2022, 21:57
Ostatni post: raffa
  450 -Cdi świece żarowe, kontrolka,schemat kmalinek 171 112.536 29.06.2022, 17:21
Ostatni post: Wiesiek
  450 cdi - wszystkie kontrolki temp. sie włączyły stelea 2 1.231 15.07.2021, 15:52
Ostatni post: stelea
  450 cdi kopci na czarno, brak mocy na zimnym Slapi 15 4.851 03.03.2021, 15:14
Ostatni post: Vapor2005
  (450) 0.6t dusi sie i nie wchodzi na obroty eldorado 0 1.167 09.01.2021, 17:19
Ostatni post: eldorado
  450 cdi Demontaż,montaż wtryskiwacza. wirdar 11 7.435 01.11.2020, 14:57
Ostatni post: maciekpkow



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu