Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Smart 450 Reflektory Bi-xenon Soczewki

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Smart 450 Reflektory Bi-xenon Soczewki
#1
 MariolaGarage 
Zdjecie przedstawia przerobiony reflektor w smarcie na bi-xenon .


Załączone pliki Miniatury
   
 Odpowiedz
#2
 marcinmobil 
Ale gdzie sens pierwsza kontrola i po dowodzie Sad
była  UMBRELLA  jest  FOX
 Odpowiedz
#3
 MariolaGarage 
No teoretycznie tak . Poziomowanie juz zadoptowane z w203 . Spryskiwacze wysokocisnieniowe beda wysowane montaz ich to plan na przyszly tydzien .
 Odpowiedz
#4
 Sakuu 
Wez daj wpinane na zatrzask same koncowki spryskiwaczy i tyle. "Spryskiwacze maja byc" w przepisach nie ma mowy ze sprawne...
a szkla polerowane czy kupione?
 Odpowiedz
#5
 LAZY. 
Poprosimy o więcej fotek przy okazji montażu spryskiwaczy.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#6
 MariolaGarage 
Szklo reflektora . 1.Maszynowo usuniety ryfel . 2. Maszyno szlifowane . 3. Reczne szlifowanie . 4 Polerka 4-etapowa . Co do spryskow ma wygladac jak orginal i chce zeby byly wysowane . Mam nadzieje ze w przyszlym tygodniu sie uda zrobic foto relacje ale mam niestety kilka smarkow do naprawy .
 Odpowiedz
#7
 bodek1 
Można bez sprysków i poziomowania -

"Jeszcze do niedawna reflektorom ksenonowym w autach obowiązkowo towarzyszyły spryskiwacze i układy samopoziomowania. Dziś producenci tłumaczą, że nie są one potrzebne, i rezygnują z nich. A jak jest naprawdę?

Wysokie dopłaty do reflektorów ksenonowych w nowych samochodach jeszcze do niedawna dało się w miarę uczciwie uzasadnić. Obok reflektorów wyposażonych w palniki wyładowcze należało umieścić pod maską przetwornice, zapłonniki, a ponadto – na podstawie obowiązujących przepisów – trzeba było zaprojektować układy automatycznego spryskiwania reflektorów i samopoziomowania ich, by uniknąć oślepiania aut nadjeżdżających z przeciwka. Tyle że obowiązek montowania spryskiwaczy nie wynikał (i nie wynika – nic się w tej kwestii nie zmieniło) z samego faktu, że lampy są ksenonowe, lecz z tego, że źródło światła (żarówka lub palnik ksenonowy) emituje strumień świetlny (po naszemu: ilość światła) ponad 2 tys. lumenów. Do niedawna palniki ksenonowe emitowały 3,2 tys. lumenów i miały moc nominalną 35 W, co pozwalało uzyskać doskonałe oświetlenie drogi przed autem.

Z punktu widzenia producentów aut ich wadą był obowiązek montażu kosztownego osprzętu. Z czasem pojawił się jeszcze inny kłopot: palnik ksenonowy (część eksploatacyjna – odpowiednik żarówki), dawniej bardzo drogi, stał się powszechnie dostępny. Za 100-150 zł można dziś kupić markowy, oryginalny palnik dobrej jakości, a za znacznie mniej – dalekowschodni zamiennik.

Nie może być lepiej, ale może być inaczej!

Tzw. wiodący producenci oświetlenia we współpracy z producentami samochodów postanowili zaradzić tym problemom i dać zajęcie swoim fabrykom ksenonów na kolejne lata: wymyślono typy palników, które trafi ają pod maski wielu nowych aut. Nowe typy palników (np. D5S, D8S i in.) mają już nie 35 W mocy, lecz tylko 25 W i emitują strumień świetlny nie na poziomie 3200, tylko 2000 lm. Zalety: nie trzeba już obowiązkowo montować spryskiwaczy, samopoziomowanie lamp też jest już tylko wyborem producenta. Korzyść kolejna: na rynku nie ma zamienników palników ksenonowych (odpowiedników żarówek) nowych typów. Choć koszt produkcji jest zbliżony w przypadku starszych i nowszych palników, to dzięki całkowitemu brakowi zamienników np. CitroĂŤn może pozwolić sobie, by za jeden 25-watowy palnik typu D5S do nowego C4 Picasso żądać, uwaga, 840 zł! Inni producenci nie są dużo bardziej wyrozumiali dla kieszeni swoich klientów. Nie ma w tym, jak się łatwo domyślić, żadnego technicznego uzasadnienia. Dodajmy, że taka banalna rzecz jak palnik nie jest obecnie dostępna w każdym autoryzowanym serwisie. Zamówisz – sprowadzimy, a na razie autem można pojeździć w dzień.


Jeśli chodzi o punkt widzenia klientów, to trzeba to powiedzieć jasno: lampy 25-watowe dają mniej światła niż 35-watowe, i choć efekt oświetleniowy zależy w dużej mierze od dopracowania optyki, to nie brakuje już na rynku aut z ksenonami, które świecą tylko trochę lepiej niż lampy z żarowkami halogenowymi.

Przyszłość rysuje się ciemno Przyszłością są lampy diodowe, ale i w tym przypadku nie oczekujmy, że nowoczesne znaczy lepsze. Po pierwsze, nie jest prawdą, że diody są wieczne: nie są, pod wpływem ciepła stopniowo zmniejsza się ich wydajność. Po drugie, producentom i w tym przypadku zależy, by ograniczyć wydajność oświetleniową refl ektorów, co pozwala zrezygnować ze spryskiwaczy (nie ma ich nawet w najnowszym Mercedesie E) i innych drogich rozwiązań. Co nie znaczy, że w razie jakiejkolwiek usterki koszty naprawy będą niskie – na to lepiej nie liczyć. "

Materiał pochodzi z tygodnika Auto Świat - zaczerpnięte z http://www.onet.pl

A to moje Winkhttps://hidretrofit.pl/realizacja/page/2/
 Odpowiedz
#8
 LAZY. 
https://hidretrofit.pl/2015/04/20/smart-fortwo/ zacny to projekt, tylko te światełko mijania chyba deczko za daleko niesie.

Czekam na fotki prowadzącego temat.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#9
 RobsonWawa 
Jeden drobiazg, reflektor choćby i najlepszy bez homologacji do danego modelu auta jest wg . polskiego systemu prawnego nielegalny. A to oznacza ,ze można mieć problem, na przeglądzie, z policją i najgorsze - w razie wypadku w nocy z udziałem takiego auta.
Przed montażem warto pomyśleć zwłaszcza nad tym trzecim zagrożeniem .
Pozdrawiam
Cabrio 451 Ultimate RS                                                                                     LINK do poprzedniego wcielenia>>> http://smartklub.pl/t-robsonwawa-smart-e...pasa--4476
 Odpowiedz
#10
 adamnowak1997 
(23.05.2015, 06:40)RobsonWawa napisał(a): Jeden drobiazg, reflektor choćby i najlepszy bez homologacji do danego modelu auta jest wg . polskiego systemu prawnego nielegalny. A to oznacza ,ze można mieć problem, na przeglądzie, z policją i najgorsze - w razie wypadku w nocy z udziałem takiego auta.
Przed montażem warto pomyśleć zwłaszcza nad tym trzecim zagrożeniem .
Pozdrawiam


A jazda wg ciebie z z bagażnikiem rowerowym jest legalna? Też nie, bo nie można przełożyć tablicy rejestracyjnej w świetle naszego prawa jak również nie można jeszcze wyrobić legalnie 3 dodatkowej tablicy. A jednak go używasz i inni forumowicze 'służbiści' również. /bez urazy/
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Przeróbka licznika Smart 450 MarianWwa 4 2.779 10.09.2018, 21:08
Ostatni post: IRIAD
  xenon?? wiatus1993 9 5.570 08.02.2010, 11:33
Ostatni post: andrzejmc
  Xenon w smarcie?? kmalinek 18 7.558 11.06.2008, 08:07
Ostatni post: PKO



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości



Menu