lojezu
Liczba postów: 18
Dołączył: May, 2017
Reputacja:
0
Imię: Inaczej
Skąd: Blachownia
smart brak
Alo
Pomagam siostrze kupić samochód i zastanawiam się czy Smart 451 mhd którego mamy na oku będzie dla niej odpowiednim pojazdem. Na co dzień porusza się po Krakowie a na weekendy wraca do domu (~130km w jedną stronę). Na tą chwilę jeździ Corsą z 1.0 58KM i jest niezadowolona z osiągów co w sumie nie dziwi - Corsa ma 16s do setki. Smart na papierze wydaje się być znacznie szybszy (13,3s). Na mieście nie ma to w sumie znaczenia ale poza miastem już tak. Pytanie - czy da się tym samochodem pewnie i bezpiecznie przemieszczać po bocznych drogach z prędkościami ~90 - 100km/h? Da się w razie potrzeby wyprzedzić TIRa? Jadący z naprzeciwka TIR i podmuch powietrza bardzo targa Smartem? Będzie mogła bezstresowo się przemieszczać? Wybór padł na 451, bo ponoć pod względem prowadzenia niewiele go dzieli od zwykłych samochodów miejskich. Wybralibyście do takich zastosowań Smarta?
Guniu
Liczba postów: 454
Dołączył: Sep, 2014
Reputacja:
2
Imię: Sebastian
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gorzów Wielkopolski
smart fortwo 451 cdi, pure, 2007
polecam śmiało, cdi ładnie tiry wyprzedza, nie dmucha zbyt bardzo przy tych prędkościach co piszesz.. powyżej 130.. jak takowy pojedzie to już trzeba uważać.. ale cy corsa nie jest większa od smarta?
lojezu
Liczba postów: 18
Dołączył: May, 2017
Reputacja:
0
Imię: Inaczej
Skąd: Blachownia
smart brak
Jest większa, ale nie o rozmiar chodzi a o łatwość parkowania, ekonomię i by jakoś się to odpychało. Corsa słabo parkuje (zbyt mała nie jest), nie ma wspomagania kierownicy ani klimatyzacji, osiągi poniżej krytyki (cięższa od Smarta o 200kg) a ekonomią nie grzeszy stąd chęć zmiany. Pasażerami jest jedna osoba a weekendy jedna osoba + kontener z kotem Prędkości powyżej 100km/h (max. 110km/h) nie są przewidywane.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.05.2017, 13:06 przez lojezu.)
Gapa.
Liczba postów: 1.574
Dołączył: Jan, 2014
Reputacja:
49
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Wejherowo
smart fortwo 451 cdi
Jak najbardziej 451 się nada dla zwiększenia stabilności przy bocznym wietrze zakłada się dystanse na kola o szerokości 2cm i jest git
DaSza
Liczba postów: 1.805
Dołączył: Jan, 2011
Reputacja:
40
Imię: Darecki
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Ursus
smart fortwo 451 mhd, 2010
W 451 w standardzie wspomagania też nie ma, ale spokojnie można manewrować.
Wgrasz do 451 program i będzie śmigać jak złoto.
Na pewno będzie bardziej zadowolona, niż z Corsy. Poza tym wbrew pozorom, do Smarta można też sporo zapakować.
Na spalanie w mieście w stylu 4-5 l/100km to nie licz. Ale jak siostra jeździ spokojnie to tragedii nie będzie.
lojezu
Liczba postów: 18
Dołączył: May, 2017
Reputacja:
0
Imię: Inaczej
Skąd: Blachownia
smart brak
Dzięki za opinie, spalanie nieco zasmuca ale paliwo na tą chwilę drogie nie jest a kilometrów strasznie dużo nie robi więc się przeżyje. Bardziej boli mnie inna sprawa - ponoć te silniki 1.0 nie grzeszą trwałością. Egzemplarz który mam na oku ma nalatane 110 000km. Dyma nie puszcza i wydaje się być, jak sądzicie - musimy się liczyć z remontem w najbliższym czasie? Sprawa dwa - z tego co wyczytałem wypadałoby wymienić rozrząd przy tym przebiegu, ale z drugiej strony trafiłem na informację, że ponoć jest na łańcuchu... Jeśli kupimy ten samochód to sądzicie, że trzeba wymienić rozrząd?
DaSza
Liczba postów: 1.805
Dołączył: Jan, 2011
Reputacja:
40
Imię: Darecki
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Ursus
smart fortwo 451 mhd, 2010
A który to rocznik, że ma tyle nalatane? Skoro z takim przebiegiem, to chyba chociaż za jakieś bardzo rozsądne pieniądze.
Z tego co kojarzę, temat rozrządu na forum się nie przewija, prędzej już czeka Cię wymiana sprzęgła.
Zależy jak był serwisowany i poddawany akcjom serwisowym (skoro to mhd to np. wymiana mocowania alternatora/rozrusznika).
A co do spalania, to ja nie wierzę, że przy normalnej jeździe można uzyskać benzynikaiem spalaniem 4-5l.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.05.2017, 07:17 przez DaSza.)
DIABLO
Liczba postów: 93
Dołączył: Nov, 2015
Reputacja:
0
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Legionowo
smart fortwo 451 mhd, passion, 2008
110 tyś to nie jest jakoś specjalnie dużo na ten silnik,
Wysłane z mojego HUAWEI CRR-L09 przy użyciu Tapatalka
damiano.o
Liczba postów: 3.876
Dołączył: Oct, 2013
Reputacja:
91
Imię: Damian
Płeć: Mężczyzna
Skąd: NEL
smart fortwo C 453 cabrio turbo, blackbeat, 2017
damiano.o 18.05.2017, 06:18
Silniki w 451 to bardzo dobre jednostki mitsubishi. Rozrząd jest na łańcuchu. Przeloty ponad 100k to dla niego pestka (pod warunkiem właściwej eksploatacji czyli głównie wymiany oleju - jest go mało więc powinno się częściej zmieniać). W normalnej eksploatacji rzadko się psuje. Przy spokojnej jeździe spalanie może oscylować w granicach 5-6l. Zmiana mapy silnika poprawia dynamikę jazdy. Dystanse na kołach trakcję i zaczyna być przyjemnie
Tapnięte z SG NOTE 4
RS concept (RS chip + EL-TEC + MAKSOR ULTRA)
lojezu
Liczba postów: 18
Dołączył: May, 2017
Reputacja:
0
Imię: Inaczej
Skąd: Blachownia
smart brak
Bardzo Wam dziękuję - klamka zapadła, właśnie został sprawdzony pod kątem wypadkowości i mechanicznym - zaraz maszyna zmienia właściciela
Pieniądze niezbyt rozsądne, powiedziałbym, że wręcz duże ale egzemplarz wydaje się naprawdę dobrze utrzymany i ma udokumentowaną historię. Wolę na starcie zapłacić więcej - mało kto chce sprzedać dobre auto za małe pieniądze, może przez to trafię na egzemplarz który będzie wymagał mniej wkładu później
Samochód jest z 2009 roku, pierwsza rejestracja 2010, serwisowany w ASO, ostatni wpis z połowy 2016 roku. Do wymiany jest jeden uszczelniacz półosi i w niedługiej przyszłości przednie tarcze hamulcowe, poza tym ponoć ideał
Uderzam do wątku z instrukcjami
Co się tyczy dystansów - polecacie coś konkretnego i miejsce gdzie można je kupić?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.05.2017, 07:37 przez lojezu.)
|