Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Smart 451 vs Toyota IQ

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Smart 451 vs Toyota IQ
#51
 Papasanbaba 
MariuszB, historii tego projektu wnętrza nie znałem. Ale i tak dla mnie wygląda bardziej jak losowo powklejany plastik cięty z metra w jakiejś chińskiej fabryce. Ale wiadomo, co komu się podoba to jego.
 Odpowiedz
#52
 MariuszB 
Jazda mieszana z przewagą miasta. 90 konny motor IQ daje taki wynik...
[Obrazek: 35c6cf19068b040e7876ed822d2bbd5a.jpg]
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
[Obrazek: ff0baef4730a79e1.jpg]  &  [Obrazek: 4820fed949e609bdgen.jpg]

 Odpowiedz
#53
 krzyss 
Bardzo ladny wynik, jazda oszczedna ?
 Odpowiedz
#54
 MariuszB 
Zupełnie normalna. Można przyjąć, że pali bardzo podobnie co 450/451 CDI przy podobnym stylu jazdy... jednak weźmy pod uwagę, że gnojek waży przeszło tonę (200 kg więcej niż 451) i ma czterocylindrowy motor o mocy 90 KM a więc 2 x większej niż CDI Smarta.

Generalnie cieszy co innego. Przy jeździe autostradowej i prędkościach 140 - 160 auto jest wciąż ekonomiczne. Z pewnością dużą zasługę ma tu 6 biegowa skrzynia. Przy 160 km/h na 6'tce motor obraca się 2800/min, a więc bardzo nisko jak na tą pojemność/ moc. Podobny parametr (obr. vs V) mam w BMW 530dA  Rolleyes
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
[Obrazek: ff0baef4730a79e1.jpg]  &  [Obrazek: 4820fed949e609bdgen.jpg]

 Odpowiedz
#55
 Vapor2005 
I oczywiście silnik jest o niebo lepszy chodzi o wytrzymałość i łatwość serwisowania.
"Nikt nie sprzedaje dobrego Smarta"... Very happy
 Odpowiedz
#56
 luckym 
Sam sie najpierw przymierzalem do iq...no jest ladniej lepiej i bardziej jak norm auto...no ale ceny na rynku uzywek w automacie sa kosmiczne w porownaniu do smarta...zapewnw serwis tez do tanich nie nalezy (unikalna konstrukcja) no i malo tego...ale zacne auto z pewnoscia no i jest 3.5osobowe...choc prostopadle nie zaparkujesz :p
 Odpowiedz
#57
 raffa 
Ja też myślałem o IQ, ale jak napisał luckym, prostopadle nie zaparkujesz. Dlatego też w moim przypadku padło na 450. Ale chciałem z innej beczki - dziś widziałem na żywo w Siemianowicach taką IQ Volcanorot. Faktycznie ładnie wygląda - ładniej niż białe, czy też jakieś inne kolory, które miałem okazję widzieć. No ale ja zawsze miałem słabość do czerwonych samochodów. Jedyna nówka, którą kupiłem, była czerwona Wink
 Odpowiedz
#58
 MariuszB 
(16.09.2019, 16:48)Vapor2005 napisał(a): I oczywiście silnik jest o niebo lepszy chodzi o wytrzymałość i łatwość serwisowania.

Tak po prawdzie... akurat wytrzymałość 0.8 CDI jest, jak na tę pojemność wysoka. Jeśli porównać wytrzymałość 0.6 czy 1.0 Smarta z 1.0 Toyki to faktycznie, IQ wygrywa.
Łatwość serwisowania - mało kto chce się dotykać do Smartów, co przekłada się na ceny napraw w warsztatach specjalizujących się w marce. Prawo popytu/ podaży.

(16.09.2019, 18:38)luckym napisał(a): Sam sie najpierw przymierzalem do iq...no jest ladniej lepiej i bardziej jak norm auto...no ale ceny na rynku uzywek w automacie sa kosmiczne w porownaniu do smarta...zapewnw serwis tez do tanich nie nalezy (unikalna konstrukcja) [...]

Ceny używanych pojazdów mają prostą zależność. Im auto trwalsze/ mniej awaryjne tym ceny używek wyższe. Pierwszy z brzegu przykład - porównajmy Citroena C4 vs Hondę Civic VIII gen. Te same roczniki a Honda kosztuję średnio 2 x drożej. To nie przypadek.
Taka sama zależność jest z ceną używanych części. Te najmniej chodliwe można kupić za bezcen.

Co do "unikalności" konstrukcji - zawieszenie, układ jezdny i hamulcowy bazuje na Yaris do którego części są tanie. Inny przykład - sprzęgło kpl. do IQ 1.4 D4d firmy Aisin 476 pln. Ceny używanych części w ogłoszeniach (poza blacharskimi) są bardzo niskie.

W kwestii bezawaryjności... polecam poczytać forum niemieckie IQ, które śledzę od dawna i na którym sporo jest osób, które przesiadły się właśnie z Fortwo na IQ. -> http://www.iq-board.de/forum.html

Cytat:[...].ale zacne auto z pewnoscia no i jest 3.5osobowe...choc prostopadle nie zaparkujesz :p

Prostopadle, z pewnych względów nie parkuję i Smartem... natomiast IQ wciskam w dokładnie tych samych lukach co 450. Jest to z pewnością łatwiejsze, z racji elektrycznego serwa kierownicy.
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
[Obrazek: ff0baef4730a79e1.jpg]  &  [Obrazek: 4820fed949e609bdgen.jpg]

 Odpowiedz
#59
 luckym 
Co do ceny...cos jest warte tyle ile ktos zaplaci..wowczas bynajmniej w mojej ocenie nie byli warte 35tys za 8letnie auto..gdy za roczne 453 bylo 40tys bodaj...a ja chce ppjezdzic tym az sie nie rozsypie...ale fakt ze kozackie to iq i to juz nisza nisz-juz chyba tylko mniej uzytkownikow ma aston iq Smile ---tak czy siak jak bedzie okazja luknalbym w sc na twojego
 Odpowiedz
#60
 MariuszB 
Historia pewnej miłości do IQ  Wink -> https://youtu.be/TFGL1D42vJU
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
[Obrazek: ff0baef4730a79e1.jpg]  &  [Obrazek: 4820fed949e609bdgen.jpg]

 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu