Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Smart Cabrio Spaliny

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Smart Cabrio Spaliny
#21
 ŁYSY13 
W Cabrio 451 jest ważne wstawienie wylotu
Nie może wyłazić za blendę daleko bo czuć wtedy spaliny
Przerabiałem temat głowa aż zaczynała bolec
Ma być tak i będzie po problemie [Obrazek: aeb40a6cb18e57bafc7479ca20c44ead.jpg]
[Obrazek: 0a50e3a8ebb0f83fe177a403f0da1b31.jpg]


Pozdrawiam Łysy13
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz
#22
 ŁYSY13 
A to nie do 451 dopiero zobaczyłem
Przyda się innym co latają Cabrio



Pozdrawiam Łysy13
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz
#23
 LukLuk 
(01.05.2023, 14:27)damiano.o napisał(a): katalizator powinien załatwić sprawę. Możesz też pojechać na program i przy okazji trochę go "dłubnąć"Wink

Pozdrawiam z RS Concept


A czy do silnika 0.6 z 2001 też były katalizatory przy tłumiku? Słabo się na tym znam, ale przy katalizatorze musi być druga sonda lambda w tłumiku? U mnie jest tylko jedna w kolektorze.
Możecie polecić gdzie warto pojechać na program i trochę tym posterować? Przy okazji może odczytać wskazania sondy i zdecydować czy jest do wymiany?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 Odpowiedz
#24
 raffa 
Wg mnie katalizator był od samego początku.

Wg Kane'a z evilution tylko 450 z wczesnego okresu produkcji miały 1 sondę:

Sensor Number

Apart from very early 600cc fortwos, all other fortwos have 2 lambda sensors.

https://www.evilution.co.uk/mod/450-lambda-sensors1.htm

Pytanie, czy Twój 2001 rok to jest wczesny okres produkcji. Wg mnie nie. Ale może masz włożony inny, starszy silnik... W tym linku wyżej są zdjęcia, gdzie sondy są podłączone. Może coś wywnioskujesz.

A tu informacja o ewentualnych zamiennikach:

https://www.evilution.co.uk/mod/replacem...ensors.htm
 Odpowiedz
#25
 LukLuk 
Dziękuję serdecznie Raffa. Faktycznie ten brak drugiej sondy u mnie jest zagadkowy, ale teraz mam instrukcję gdzie szukać wtyczki. Jeżeli dobrze pamietam to tej wtyczki dla drugiej sondy u mnie nje ma, ale przyjrzę się dokładniej.
Ten opis zwrócił mi uwagę na jeszcze jedną rzecz. Jeśli ta sonda byłaby zepsuta to pewnie zgłaszałaby błąd skutkujący zapaleniem się pomarańczowej kontrolki silnika, a tak się nie dzieje. Chyba, że ktoś przy tym majstrował i jakoś to zaślepił… z drugiej strony przyczyn wysokich węglowodorów może być dużo. Auto ma już ponad 130kkm przebiegu. Może kompresja już za słaba, albo ta turbina coś psuje. Na pewno nie dam temu spokoju i będę szukał przyczyny.
Jeszcze mnie zastanawia ile taki smart 0,6 ccm powinien palić? Mnie średnio wychodzi 300 km na jednym tankowaniu czyli jakieś 6,0-6,5 l/100km. To dobry wynik czy powinno być raczej 4,0-5,0 l?

I drugie pytanie o tłumiki. Czy te oryginalne tłumiki jak na zdjęciu z evilution miały katalizator wewnątrz obudowy tłumika? Bo u mnie bałbym się założyć zamiennik, który ma katalizator zaraz za kolektorem. U mnie silnik w tym miejscu nie ma żadnych osłon. Katalizator się nagrzewa dużo bardziej niż rura wydechu, to by groziło pożarem… Tym bardziej ze miejsca, aby za kolektorem gruchę katalizatora zmieścić oczami wyobraźni nie widzę Smile


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 Odpowiedz
#26
 raffa 
Nie wiem, ile palą 600, ja średnie spalanie z ponad 4 lat mam na poziomie 5,3 - 5,5 l, w zależności od tego, w jakim stanie są wężyki podciśnienia (w sensie, czy dobrze działa turbo) i jak bardzo cisnę. A nie cisnę mało Very happy Chociaż głównie w zakresie do 50 kmh Very happy Ostatnio, jak turbo prawie w ogóle nie działało, to skoczyło do ponad 6 (a w trasie to już niewiele do 7 brakowało :( Ale już jest OK. Dzięki Błażejowi Very happy

Oryginalne tłumiki mają katalizator w środku, tam jest tylko jedna puszka. Kojarzę jakieś takie tjuningowe, gdzie były dwie oddzielne puszki, ale wtedy ta od tłumika była znacznie krótsza. Wg mnie sensowniej byłoby, bo wymiana tłumika byłaby tańsza. Ale za to większe ryzyko wycięcia kata...

U mnie jest taka osłona termiczna, aluminiowa, zresztą powodująca zawsze zamieszanie przy wszystkich zabawach w okolicy Very happy bo się lubi zagiąć i potem tłuc o coś... Niestety nie mogę jej namierzyć na rysunkach, ani na budzie, ani przy silniku, ani przy tłumiku... Jak trafię jakieś zdjęcie, to dam znać Smile

Jak się przejadę jakiś dłuższy kawałek, to pomierzę temperatury tłumika i dam znać. Ewidentnie po tych niecałych 40 tysiącach w moim przypadku widać, dokąd sięga katalizator...

Powodów wysokiego poziomu węglowodorów może być dużo. Ale warto zacząć od tych najbardziej oczywistych.

Zastanawiam się też, jak było rozwiązane sterowanie mieszkanką w tych silnikach, w których była tylko jedna sonda lambda. Ale widać to sobie musiało dawać radę. Chociaż pewnie mniej dokładnie.

EDIT: po przejechaniu kilkunastu km S-ką a potem 2 czy 3 po mieście rura na wlocie do tłumika ma ok. 200-230 stopni. Temperatura puszki tłumika mierząc od dołu i tyłu samochodu nie przekracza 200 stopni od strony wlotowej i spada do ok. 70 stopni po stronie wylotowej. Końcówka wylotu spalin ma ok. 50 stopni. Temperatura na zewnątrz wynosiła ok. 7 stopni. Pomiary robiłem ok. 2 minut po zgaszeniu silnika. Wg mnie nie ma ryzyka pożaru z tłumika, sam kolektor będzie o wiele cieplejszy. Zresztą dlatego pękają...

Ale ta oryginalna osłona się przyda Smile po coś została zaprojektowana w tym miejscu.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Spaliny śmierdzą benzyną itp. sewcio 44 18.327 01.09.2017, 14:14
Ostatni post: Aditankista
  Badanie diagnostyczne - nr VIN i spaliny... Jarro 6 4.325 14.06.2007, 11:59
Ostatni post: Guest



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu