Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Smart Electric Drive

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Smart Electric Drive
#1
 Vahanara 
Dostałem atrakcyjną cenowo ofertę zakupu 3 sztuk Smart Electric Drive z rynku włoskiego
z grudnia 2014 roku, zerowy przebieg, wyposażenie podstawowe, żadnych pakietów i dodatków, kolor biały
Jest jeden haczyk: niestety samochody są bez akumulatorów

Czy ktoś się orientuje za jakie pieniądze i gdzie (oczywiście nie biorę pod uwagę serwisu autoryzowanego ze względu na koszt blisko 30 000 zł) kupić pasujące akumulatory? Wynajem akumulatorów od SC jest również wg mnie nieopłacalny. Koszt miesięczny najmu zabija korzyści z posiadania samochodu elektrycznego. No i kolejna sprawa - w Polsce bardzo ciężko jest sprzedać samochód elektryczny z dzierżawionymi akumulatorami. Przykład Renault mówi sam za siebie.
W trzeciej generacji Smarta ED (od 2012 roku) akumulatory (93 ogniwa 17,6 kWh 391 V) produkuje Deutsche ACCUmotive / Li-Tec zasilające silnik elektryczny z magnesami trwałymi firmy EM-motive. Szkoda że Smart ED nie ma nic wspólnego z akumulatorami Tesli. Byłoby znacznie łatwiej.

W Polsce do stycznia tego roku sprzedano ponad 30 nowych Smartów Electric Drive w sieci Smart. Aktualnie w Polsce jest zarejestrowanych prawie 160 Smartów ED (dane z Wydziału Komunikacji ze stycznia tego roku). Ciekawe jak radzą sobie właściciele Smartów z importu prywatnego z akumulatorami.

Zastanawiam się czy można zastosować akumulator nieoryginalny o podobnych parametrach.
Obudowa akumulatora jest prostego kształtu, kwestia odpowiednich ogniw i elektroniki... (taką mam nadzieję ...)

Dwa Smarty chcę kupić na własne potrzeby, jeden będzie do sprzedania. Jednak zanim dam odpowiedz sprzedawcy we Włoszech to muszę mieć pewność, że zdobędę akumulatory w sensownej cenie.
 Odpowiedz
#2
 piotrasta 
Zadzwoń do aso ceny nie raz pozytywnie potrafią zaskoczyć
 Odpowiedz
#3
 Kanapa 
MB ma napędy i aku z TESLI.
Wykupili z 10% udziału w tej firmie.
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#4
 Gizbern 
Nie widzę innej możliwości niż oryginały.
Nawet montaż / uruchomienie nowych, lub używanych może być problematyczny.
Po podłączeniu do SD wiać tam dwa razy więcej modułów niż w zwykłym 451
 Odpowiedz
#5
 Kanapa 
O aku to bym pytał w De.
Polski smart nie sprzedał ani jednej sztuki.
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#6
 __BK__ 
Baterie są drogie a ceny w aso czy to w PL, czy w DE nie ma znaczenia. Niemniej jeśli chcesz smarty ED, to jednego mamy już na miejscu i możemy takich aut pozyskać więcej. Mamy dostęp do takich modeli z rynku niemieckiego z bateriami, ładowarkami i bogatym wyposażeniem z 2015 z przebiegami ok. 5-6 tys km na pełnych fakturach VAT z możliwością finansowania i gwarancją.
 Odpowiedz
#7
 Kanapa 
Po wiele taki ed?
Jakby tak kolo 50 tys to bym sie zaczął zastanawiać.
Puszka czy cabrina?
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#8
 mikemas 
A jaki koszt wynajmu baterii w PL?
 Odpowiedz
#9
 Vahanara 
Szukając akumulatorów, znalazłem ciekawą informację: mianowicie akumulator w BMW i3 ma pojemność 18,8 kWh a Smart ED 17,6 kWh. Czyli teoretycznie zasięg obu aut powinien być zbliżony Smile
Dla żądnych informacji polecam publikację porównującą profesjonalnie dostępne na rynku samochody elektryczne http://www.övk.at/aktuelles/2012/Battery...actice.pdf 
[attachment=14276]
 Odpowiedz
#10
 MariuszB 
Nowy FT Coupe ED jak był jeszcze oferowany kosztował 18.910 eur (bez aku) + 65 eur co miesiąc za wynajem aku.
Za FT z akusami na własność Smart żądał 23.680 eur... z czego jasno wynika z jakimi kosztami należy się liczyć w przypadku chęci zakupienia aku.

Z tego co wiem trudno będzie zastosować zestaw akumulatorów w formie "zamiennik". Wszyscy producenci zarówno elektryków jak i hybryd stosują swoje patenty... tak aby w którymś momencie klient musiał skorzystać z ASO i "dofinansować" koncern.

BTW, 65 eur to jest cirka 5 zbiorników w CDI na których zrobimy w mieście ~2100 km.
Żeby ED zrobić taki przebieg trzeba go ładować ok 20 razy.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  LEASE & DRIVE 1% kamilino19 5 696 19.09.2017, 20:49
Ostatni post: damiano.o



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu